Lijkt me verstandig. Hoewel ik het snap van de ondernemers, lijkt me dit een verstandige zet.
Zou het ook eerlijk vinden dat de HEMA alleen bestellingen op afhaal zou mogen doen en ook de winkels zou moeten sluiten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Lijkt me verstandig. Hoewel ik het snap van de ondernemers, lijkt me dit een verstandige zet.
Mee eens dat het achterlijk is.Bob Schurkjens schreef: ↑16 dec 2020 11:48In het buitenland noemen ze dit straks schertsend de "Dutch lockdown". Achterlijke Hollanders die de ernst van de situatie niet inzien en zo nodig naar "hun" Hema en Action moeten.
Mee eens dat het achterlijk is.Bob Schurkjens schreef: ↑16 dec 2020 11:48In het buitenland noemen ze dit straks schertsend de "Dutch lockdown". Achterlijke Hollanders die de ernst van de situatie niet inzien en zo nodig naar "hun" Hema en Action moeten.
Mwoa een Amerikaanse vriend waar ik vroegah veel bootlegs mee ruilde per post, en nog steeds veel contact mee heb, kijkt met veel bewondering naar hoe onze overheid eea aanpakt, en bijvoorbeeld hoe pragmatisch ons steunpakket is. Daar ging de bulk van het geld naar de grote bedrijven, die vervolgens alles en iedereen ontsloegen, met alle gevolgen van dien. (daar val je dan een maand later ook uit het "healthplan" van je oude werkgever bijvoorbeeld). Hier werd er meer ingezet op het behoud van banen voor mensen, weliswaar door bedrijven te steunen, maar wel op zo'n manier dat de werknemers er het meeste van profiteren. En ja, dat is lang niet zaligmakend, er zijn, en komen, nog steeds veel ontslagen, maar het is in vergelijking met andere westerse landen wel "goed" te noemen.Bob Schurkjens schreef: ↑16 dec 2020 11:48In het buitenland noemen ze dit straks schertsend de "Dutch lockdown". Achterlijke Hollanders die de ernst van de situatie niet inzien en zo nodig naar "hun" Hema en Action moeten.
De verschillen beginnen al bij de basis - in de VS is de overheid kleiner, het zorgsysteem verouderd en objectieve media een zeldzaam natuurverschijnsel. In crisistijden komen zulke verschillen schrijnend naar voren.
Eens, het komt over als paniekvoetbal. Waarom 2 dagen (!) voor de officiële kerstvakantie a la minute de scholen sluiten? Kinderen missen hun Kerstviering op school, de feestelijke afsluiting etc etc.
Dan hadden ze beter naar school kunnen gaan, aangezien dat niet de bedoeling is.moederslink schreef: ↑16 dec 2020 21:12
En bij het cafetaria kun je gezellig binnen zitten met een bordje frites en een bakkie....![]()
Een kleine quote uit het geheel, maar waar haalt u vandaan dat wij in Nederland een objectieve media hebben??
Nee, want het beste moment was eind november geweest. Ja, want zo als het virus de afgelopen maanden rondreist, schelen die twee dagen zeker in een reeks nieuwe besmettingen. Helemaal nu meer winkels echt dicht zijn.
Volgens mij had half oktober begin november al ingegrepen moeten worden.
Doe eens een ander voorstel..v.d.Heyden schreef: ↑16 dec 2020 22:46Een kleine quote uit het geheel, maar waar haalt u vandaan dat wij in Nederland een objectieve media hebben??
Dat er iets gedaan moest worden in de vorm van bv een lockdown is begrijpelijk, maar waarom zulke vage regels, met even vage uitzonderingen? Dan vraag je toch eigenlijk om acties zoals die van de Hema, de Wibra e.d.
Klopt. Ik had bij 'eind november' de komende feestdagen in mijn hoofd, twee weken alles dicht in oktober had een min of meer normale decembermaand opgeleverd.
Strenge maatregelen an sich zijn niet de oplossing. Zo lang dit het gedrag niet stelselmatig verandert is het dweilen met de kraan open. Het kan effectiever zijn om met kleine maatregelen die grote gedragsveranderingen teweegbrengen te komen dan met strenge mastregelen die enkel weerstand oproepen en tegengesteld gedrag.
Welke kleine maatregelen bedoelt u dan?angel1978 schreef: ↑17 dec 2020 08:21
Strenge maatregelen an sich zijn niet de oplossing. Zo lang dit het gedrag niet stelselmatig verandert is het dweilen met de kraan open. Het kan effectiever zijn om met kleine maatregelen die grote gedragsveranderingen teweegbrengen te komen dan met strenge mastregelen die enkel weerstand oproepen en tegengesteld gedrag.
Dat ligt aan het soort maatregel. Sommige maatregelen zijn alleen effectief bij naleving: 1.5 meter mondkapje etc.
Ja, dat mag, want de andere kant die je omschrijft speelt zeker ook mee. Het zijn de twee kanten van dezelfde medaille.