Ik werk in de horeca en mijn contract loopt binnenkort af.
Kan mijn werkgever beslissen om deze niet te verlengen ivm. De corona maatregelen?
Zoja, hoe zit dat dan voor mij? Voorlopig kan ik geen nieuwe baan vinden aangezien alle horecazaken dicht zijn en geen nieuwe mensen aan gaan nemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Horecacontract loopt bijna af. Mogelijk geen verlenging?
Re: Horecacontract loopt bijna af. Mogelijk geen verlenging?
Dan zult u naar het UWV moeten om een WW uitkering aan te vragen.
je werkgever hoeft niet eens een reden te geven, als het een tijdelijk contract is, kan je werkgever er voor kiezen om het niet te verlengen. Moet dit wel tijdig aangegeven worden.
Of een baan in een andere sector. Tuinders staan te springen om mensen, nu veel buitenlandse arbeidskrachten weggevallen zijn. En anders wordt het WW of bijstand.
Ja dat mag.
De werkgever moet wel minimaal een maand voor het einde van de contractdatum laten weten wat zijn besluit is.
Bij het aflopen van een tijdelijk contract hoeft er geen reden gegeven waarom het contract niet verlengd wordt.
De werkgever moet wel minimaal een maand voor het einde van de contractdatum laten weten wat zijn besluit is.
Bij het aflopen van een tijdelijk contract hoeft er geen reden gegeven waarom het contract niet verlengd wordt.