Hallo,
Op een beurs hadden ze het over een spons in een potje en daaroverheen een soort olie?
Die verschillende potjes roken naar citroen of ...(noem maar op)...!
Door de geur in je slaapkamer zou je goed kunnen slapen of het zou water afdrijvend zijn of het zou goed zijn voor anti stress, etc. Een zo een potje gaat wel twee jaar mee.
Wie heeft daar ooit wel iets van gehoord en werkt dat echt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bepaalde geur zou goed zijn voor tegen te gaan van kwaaltjs?
Re: bepaalde geur zou goed zijn voor tegen te gaan van kwaaltjs?
Wat voor beurs, of beter gezegd, welke beurs?
En jouw bericht lezende kreeg ik sterk het idee dat ze geen enkel wetenschappelijk artikel hadden of konden laten zien of wilden laten zien dat hun stelling onderbouwde.
En jouw bericht lezende kreeg ik sterk het idee dat ze geen enkel wetenschappelijk artikel hadden of konden laten zien of wilden laten zien dat hun stelling onderbouwde.
De geur van verse Euro's schijnt inderdaad helend te werken voor allerlei verkopers van wazige middeltjes dus het is zeker waar. U heeft alleen niet gezegd of u tot de doelgroep behoort.
het is inderdaad zo dat geuren het gevoel van welzijn kunnen beinvloeden
in een ruimte die stinkt naar azijn of urine zult u zich over het algemeen niet prettig voelen
[de liefhebbers van deze geuren daargelaten natuurlijk]
terwijl voorjaarsgeuren u prettig zullen laten voelen
[de mensen met hooikoorts daargelaten natuurlijk]
het je goed voelen beinvloedt ook een genezingsproces
als ik me niet lekker voel,[wat gelukkig niet zo vaak voorkomt], sprenkel ik wat eau de colgne op mijn kussen
dan slaap ik vaak goed
of dat betekent of u een of ander chemisch geurtje van een wc verfrisser in een potje op moet gaan snuiven is uiteraard weer een ander verhaal
maar die keus is aan u
in een ruimte die stinkt naar azijn of urine zult u zich over het algemeen niet prettig voelen
[de liefhebbers van deze geuren daargelaten natuurlijk]
terwijl voorjaarsgeuren u prettig zullen laten voelen
[de mensen met hooikoorts daargelaten natuurlijk]
het je goed voelen beinvloedt ook een genezingsproces
als ik me niet lekker voel,[wat gelukkig niet zo vaak voorkomt], sprenkel ik wat eau de colgne op mijn kussen
dan slaap ik vaak goed
of dat betekent of u een of ander chemisch geurtje van een wc verfrisser in een potje op moet gaan snuiven is uiteraard weer een ander verhaal
maar die keus is aan u
Dat het water afdrijvend zou zijn, nou, dat lijkt me niet. Maar goed kan inderdaad 'iets met je doen'. En nu heb ik het niet over dennengeur die in de plee hangt. De uitdrukking: het water loopt me in de mond komt wel ergens vandaan, denk maar aan eten wat heerlijk ruikt, zo'n gebraden kippetje aan 't spit daar buiten bij de poelier. Lekker....En of ze nu goed zijn of niet, geurkaarsen vind ik ook aangenaam. Toen de potpourri voor het eerst op de markt kwam: balen werden er van verkocht. En dan de bijgeleverde oliën die je erop kon druppelen: heerlijk. Of het anti stress werkt: dat heb ik dan niet ondervonden.
-
Geur heeft niet alleen invloed op onze geest maar kan ook duidelijke lichamelijke symptomen te voorschijn toveren. Dit omdat er behalve geur ook een chemische stof ingeademd wordt. Deze zijn onafscheidelijk verbonden. De geur van bepaalde bloemen kan bv bedwelmend zijn. De medicinale eigenschappen van planten worden dus ook in hun geur verspreid.