LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cytotronbehandeling door kliniek Quress

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
thom de graaf

Cytotronbehandeling door kliniek Quress

Ongelezen bericht door thom de graaf »

Beste Forumleden,

Sinds juli 2009 behandelde de kliniek Quress Leiden b.v. terminale kankerpatienten en artrosepatienten bij wie geen operatie mogelijk was (kortom, de echt ernstig zieke mensen) met haar Cytotron. Met deze machine (door een eigen patient op een weblog op de site van Quress beschreven als de 'Geluksmachine') kon men wonderen verrichten. Eigenaar/directeur van Quress Jongbloed noemde het in interviews een 'gigantische doorbraak'.
Terminale kankerpatienten werd beloofd dat hun levensverwachting minimaal zou verdubbelen, pijn zou verdwijnen en de kwaliteit van leven aanzienlijk verbeteren. Daarbij zou de groei van hun tumor(en) stoppen of in ieder geval sterk verminderen.
Artrosepatienten werd beloofd dat in hun gewricht door de behandeling opnieuw kraakbeen aangemaakt zou worden zodat ze weer een normale gewrichtsfunctie zouden hebben en pijnvrij zijn.

Inmiddels is door experts van o.a. het Nederlands Kanker Instituut de werking van Cytotron pure kwakzalverij genoemd.
Na kamervragen door Henk van Gerven (SP) die zeer snel actie ondernam nu van het bestaan en de praktijken van Quress vernomen te hebben, besloot Quress de behandelingen per 27 januari voorlopig op te schorten. Men gaat nu onderzoek doen naar de werking van de Cytotron.
Quress geeft hiermee nu dus zelf ook toe geen enkel idee te hebben van de werkzaamheid van de Cytotron.

Echter, Quress heeft tientallen patienten behandeld. Bij een gemiddelde behandelprijs van 9.000 euro bij artrose en 15.000 euro bij kanker, schat ik dat de kliniek zo'n half miljoen euro aan behandelfees in rehkening heeft gebracht.

Dit geld moet terug naar de benadeelden, de mensen die tussen juli 2009 en 27 januari 2010, met een behandelmethode die geen enkele aangetoonde werking heeft.

Ik roep iedereen die deze behandeling heeft ondergaan, of iemand kent die deze behandeling heeft ondergaan om het betaalde geld voor behandeling terug te vorderen bij de stichting die toezicht heeft op het medisch handelen en de kliniek zelf:
Stichting Quress
t.a.v. drs. A.J.H. Jongbloed ra, voorzitter
Eschertoren 11
2316 ET Leiden

Quress Leiden BV
dr. B. Ververs, medisch directeur
Eschertoren 11
2316 ET Leiden

Ook degenen die een intakegesprek hebben gehad en kosten hebben gemaakt voor dure mri's op aanwijzing van Quress, met niet met de behandeling zijn doorgegaan, raad ik aan deze kosten terug te vorderen.

Wilmamazone

Re: Cytotronbehandeling door kliniek Quress

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Waar het precies over gaat bij de Cytotron.
Nadere informatie:

http://medischcontact.artsennet.nl/disc ... totron.htm

22 januari 2010

Quress stopt met behandelingen cytotron

Het Leidse bedrijf Quress zal voorlopig geen patiënten meer behandelen met de cytotron. Dit meldt het Leidsch Dagblad vandaag

eindquote:
Volgens H. Teertstra is in het Nederlands Kanker Instituut-Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis verheugd gereageerd op de beslissing. Hij noemt het aannemelijk dat er ‘in het geheel geen werking is’. Teertstra: ‘Wij hechten eraan te benadrukken, dat de certificerende instantie uitsluitend heeft gekeken naar veiligheid, zoals kans op elektrocutie, en niet naar werkzaamheid of effectiviteit. Deze instantie kan dat ook niet, en CE-certificering is daarvoor niet bedoeld.’ EN

Reactie Quress op MC-artikel cytotron, online first 22 januari 2010

Kamervragen Van Gerven, 14 januari 2010

De cytotron, peperduur en gevaarlijk, Medisch Contact 7 januari 2010
http://www.kwakzalverij.nl/1191/De_onwa ... e_Cytotron

De onwaarheden van Quress over de Cytotron

Het bedrijf Quress van de financiële goochelaar Anton Jongbloed houdt zich op de website in over de Cytotron. Maar in de spreekkamer is men niet zo terughoudend.

http://www.kwakzalverij.nl/1187/De_Cyto ... tima_forma

De Cytotron van Quress: kwakzalverij in optima forma

De Cytotron is een imitatie-mri, zogenaamd om kanker, artrose en veel andere ziekten te behandelen, maar er zijn nog veel andere redenen waarom het apparaat onzin is: dikdoenerij met wartaal, onaannemelijke theorie, afwezigheid van bewijzen, krankzinnige prijzen en last but not least onverantwoorde adviezen om te stoppen met medicatie.

Wilmamazone

http://www.kwakzalverij.nl/1195/De_Cyto ... akzalverij

De Cytotron, gevaarlijke en peperdure kankerkwakzalverij

Patiënten kunnen weten dat deze behandelingen niet werken als ze de folders of de website van het KWF Kankerbestrijding lezen. Dat ze het toch doen, heeft vooral te maken met de behoefte om greep op de situatie te krijgen. Alleen al op Nederlandse sites zijn tientallen alternatieve middelen te vinden, van magneettherapie tot therapieën gebaseerd op duivenvoer, van haaienkraakbeen tot behandelingen met koffieklysma's.

Ik dacht dat ik alles al zo'n beetje gezien had, maar toch was ik nog verrast toen er onlangs paginagrote advertenties van de firma Quress verschenen die hoog opgaven van hun wonderapparaat, de Cytotron. Met dit apparaat kun je niet alleen kanker behandelen maar ook artrose, migraine, diabetes en epilepsie.
Het is overigens niet voor niets dat de firma Quress juist in Nederland begonnen is. Nederland is, mede door het falende toezicht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ), het kwakzalversparadijs van Europa. Gelukkig is vanuit het Nederlands Kanker Instituut een sterk afwijzend artikel in een artsentijdschrift gepubliceerd. Quress heeft door alle negatieve publiciteit besloten de behandelingen in Nederland stop te zetten. In een persbericht verdedigt zij zich door te stellen dat het apparaat gecertificeerd is en dat de veiligheid en effectiviteit bewezen is door een gerenommeerd bedrijf. Het desbetreffende bedrijf, Underwood, heeft met nadruk aan de Vereniging tegen de Kwakzalverij verklaard dat ze de medische werking nooit controleren en niet eens weten hoe ze dat zouden moeten doen. Het enige dat dit bedrijf onderzoekt is of het apparaat veilig is en men niet per ongeluk geëlektrocuteerd wordt.
Dit artikel verscheen op 9 februari 2009 in De Telegraaf op de pagina 'Gezond en Wel'.

(vetgedrukt door mij)

Wilmamazone

http://www.minvws.nl/kamerstukken/gmt/2 ... centre.asp
7.
Wat vindt u van het feit dat patiënten met kanker bijna 15.000 euro moeten betalen voor de onbewezen RFQMR-behandeling? Acht u dit moreel aanvaardbaar?
7.
Het staat een patiënt met kanker vrij bijna 15.000 euro te betalen voor de RFQMR- behandeling. Het is geen taak van de overheid dit voor de patiënt te bepalen.
Het is wel een taak van de overheid toe te zien dat verantwoorde zorg wordt verleend.
Het gegeven dat deze behandeling wordt toegepast bij ziektebeelden, terwijl deze niet uit vigerende richtlijnen van een representatieve beroepsgroep volgt, kan soms indicatief zijn voor het feit dat er geen sprake is van verantwoorde zorgverlening. Indien het belang van goede gezondheidszorg daartoe noodzaakt, stelt de IGZ een onderzoek in. Naar aanleiding van een melding over Quress is de IGZ een onderzoek gestart.
Er zijn vele niet-reguliere behandelingen die door patiënten zelf worden bekostigd.
De leek/met name de kankerpatiënt is vogelvrij en de minister wast de handen.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Dubbele post en mbt Quress is het publiek juist niet vogelvrij. De overheid is een onderzoek gestart. Terecht. En dat mag wel vaker gebeuren.

Perdita

Ongelezen bericht door Perdita »

Meneer of mevrouw Antileugens,

Als de consument echt beschermd was geweest, was dit apparaat helemaal om te beginnen helemaal nooit op de markt gekomen hier, want iedereen met maar een beetje verstand van het onderwerp wist allang dat het om een onzinapparaat gaat.

Mr. Sem

Ongelezen bericht door Mr. Sem »

Voor alle mensen. Heeft één van jullie uberhaupt zelf een onafhankelijke proef gedaan? Nee? Nou dan stel ik voor dat het niet zomaar mogelijk is dat dit kwakzalverij wordt genoemd.
Quress weet wel degelijk alles over de Cytotron.
Een vriendinnetje van mij was uitbehandeld, had nog slechts 2 weken te leven, heeft een behandeling van de cytotron ondervonden, en raad eens? Ze leefde zeker nog 3/4 jaar. Ze kon niet meer eten toen ze begon met de kuur. Ze kreeg eten met een slangetje. Echter na korte tijd nam haar eetlust toe en het eerste wat ze zei was: "Pannenkoeken, ik wil pannenkoeken!" Dit meisje van 12 jaar heeft het geluk gehad om nog te mogen profiteren van deze machine.
Momenteel is de Erasmus Universiteit bezig met een onderzoek.
Kwakzalverij? Niet alles geloven wat in de kranten staat!
MIND MY WORDS!!!! Binnen een paar jaar zijn jullie allemaal op jullie nummer gezet, dat jullie dit niet hebben geloofd!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Mr. Sem schreef:Voor alle mensen. Heeft één van jullie uberhaupt zelf een onafhankelijke proef gedaan? Nee? Nou dan stel ik voor dat het niet zomaar mogelijk is dat dit kwakzalverij wordt genoemd.
Een vriendinnetje van mij was uitbehandeld, had nog slechts 2 weken te leven, heeft een behandeling van de cytotron ondervonden, en raad eens? Ze leefde zeker nog 3/4 jaar. Ze kon niet meer eten toen ze begon met de kuur. Ze kreeg eten met een slangetje. Echter na korte tijd nam haar eetlust toe en het eerste wat ze zei was: "Pannenkoeken, ik wil pannenkoeken!" Dit meisje van 12 jaar heeft het geluk gehad om nog te mogen profiteren van deze machine.
MIND MY WORDS!!!! Binnen een paar jaar zijn jullie allemaal op jullie nummer gezet, dat jullie dit niet hebben geloofd!
Dit soort uitspraken heb ik vaker gehoord over kwakzalverij methoden. Nooit uitgekomen

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mr. Sem schreef:Voor alle mensen. Heeft één van jullie uberhaupt zelf een onafhankelijke proef gedaan? Nee? Nou dan stel ik voor dat het niet zomaar mogelijk is dat dit kwakzalverij wordt genoemd.
Super voor het meisje dat ze 3/4 jaar langer heeft mogen leven maar ze is er niet door genezen en alsnog gestorven.

overdenker

Ongelezen bericht door overdenker »

Mr. Sem (J?),

Vreemd dat het Erasmus bij navraag van dit onderzoek geen weet heeft.
In de adviesraad van Quress zit/zat wel een medewerker van de Erasmus: Jan Klein afdeling anesthesiologie. Geen oncoloog, dus.
Overigens: als wij acht op uw woorden dienen te slaan
Mark my words svp niet Mind my words.

Gesloten