LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer dubieuze diagnose van bioresonantie therapeut

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Joost777

zeer dubieuze diagnose van bioresonantie therapeut

Ongelezen bericht door Joost777 »

Iemand die ik ken, loopt al lang bij een alternatieve arts. Deze kan blijkbaar door bioresonantie vaststellen dat iemand allerlei schadelijke virussen, bacteriën en parasieten heeft. Volgens deze 'arts' had ze eerst de ziekte van lyme, en een aantal schadelijke virussen. Vervolgens krijgt ze allerlei dure voedingssupplementen, dubieuze pilletjes en drankjes. Na een aantal 'behandelingen', en na het gebruik van deze supplementen blijkt dat ze weer genezen is, dit is weer vastgesteld door bioresonantie.

Nu heeft ze blijkbaar een parasiet opgelopen, en krijgt hiervoor weer allerlei supplementen, etc (deze worden naast de 'praktijk' in een alternatief apotheekje verkocht, binnen hetzelfde pand).

Mijn kennis zit eigenlijk in financiële nood, en ik vind dat ze hier gruwelijk wordt uitgebuit door deze man. Het kost maandelijks meer dan 200 euro aan 'medicijnen'.

Mijn vraag is: Kan iemand zo'n diagnose stellen zonder enig onderzoek? het enige wat gedaan moet worden, is 2 staven koper vasthouden, deze kunnen dan al deze aandoeningen 'meten' met behulp van een computer!!

Ik vind dit heel gevaarlijk, dit is pure uitbuiting en totale onzin. Kan dit zomaar?? Wat zijn de richtlijnen van de gezondheidszorg wat betreft deze 'behandelingen'?

Chocomelk

Re: zeer dubieuze diagnose van bioresonantie therapeut

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Joost777 schreef:Iemand die ik ken, loopt al lang bij een alternatieve arts. Deze kan blijkbaar door bioresonantie vaststellen dat iemand allerlei schadelijke virussen, bacteriën en parasieten heeft. Volgens deze 'arts' had ze eerst de ziekte van lyme, en een aantal schadelijke virussen. Vervolgens krijgt ze allerlei dure voedingssupplementen, dubieuze pilletjes en drankjes. Na een aantal 'behandelingen', en na het gebruik van deze supplementen blijkt dat ze weer genezen is, dit is weer vastgesteld door bioresonantie.

Nu heeft ze blijkbaar een parasiet opgelopen, en krijgt hiervoor weer allerlei supplementen, etc (deze worden naast de 'praktijk' in een alternatief apotheekje verkocht, binnen hetzelfde pand).

Mijn kennis zit eigenlijk in financiële nood, en ik vind dat ze hier gruwelijk wordt uitgebuit door deze man. Het kost maandelijks meer dan 200 euro aan 'medicijnen'.

Mijn vraag is: Kan iemand zo'n diagnose stellen zonder enig onderzoek? het enige wat gedaan moet worden, is 2 staven koper vasthouden, deze kunnen dan al deze aandoeningen 'meten' met behulp van een computer!!

Ik vind dit heel gevaarlijk, dit is pure uitbuiting en totale onzin. Kan dit zomaar?? Wat zijn de richtlijnen van de gezondheidszorg wat betreft deze 'behandelingen'?
Wat erg voor die persoon die zo gebrainwasht is en in zulke dingen gelooft.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Joost777 schreef:Iemand die ik ken, loopt al lang bij een alternatieve arts.
Is die man/vrouw echt wel een arts? Of gewoon iemand die zich therapeut noemt?
Joost777 schreef:Mijn vraag is: Kan iemand zo'n diagnose stellen zonder enig onderzoek?
Dat kan ook niet. En echte artsen zul je nooit zoiets zien doen.
Joost777 schreef:Kan dit zomaar?? Wat zijn de richtlijnen van de gezondheidszorg wat betreft deze 'behandelingen'?
Vraag 1, ja dat kan. Als iemand zich wil laten oplichten dan kan dat. Vraag 2, in de echte gezondheidszorg gebeuren dit soort dingen niet. Dus wat kan de gezondheidszorg ertegen doen? Niets. Zolang mensen zich willen laten bedotten kan je het niet tegenhouden.

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

Iedere dag een klap met een warm krentenbrood voldoet net zo als die `` medicijnen ``. :D

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Met de term "Alternatieve arts" geef je m.i. toch wat te veel legitimiteit aan wat zo te lezen een regelrechte oplichter is, en al helemaal geen arts is binnen de algemeen geaccepteerde definitie van die term. Maar ja dit kan en mag tot op zekere hoogte, maar als hij door zijn handelen en misbruikt van invloed haar medische zorg onthoudt, dan is dat volgens mij strafbaar?

Overigens is er geen enkele, maar dan ook geen enkele gram natuurkundig, chemisch of fysiologisch bewijs voor alle verschillende theorieën die achter bioresonantie zouden zitten. De ziekte van Lyme is trouwens onder dit soort ratten een veel gediagnostiseerde ziekte, aangezien de erkende medische wetenschap er nog niet eens een werkende test voor heeft kunnen vinden, en het weerleggen van de claims van dit soort figuren dus lastig is. Maw hun fraude is lastig te bewijzen via reguliere kanalen.

Ik zou eens kijken wat voor spul ze "voorgeschreven" krijgt, sommige supplementen en sporenelementen zijn in de doses die dit soort figuren voorschrijven, regelrecht giftig te noemen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Soms best wel jammer dat voor kwakzalverij de brandstapel is afgeschaft.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zou uw kennis proberen over te halen eens naar de huisarts te gaan.
De 'therapeut' waar zij nu loopt zal tot in het graf kwaaltjes bij haar vaststellen die op te lossen zijn met de pillen en poeders die hij verkoopt.
Als mevrouw dan ook nog eens in geldnood zit, is het zaak zo snel mogelijk te kappen met deze (helaas legale) vorm van oplichting.

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Joost777 schreef:Mijn vraag is: Kan iemand zo'n diagnose stellen zonder enig onderzoek?
De vraag stellen is de vraag beantwoorden.
Joost777 schreef:Mijn kennis zit eigenlijk in financiële nood,
Heeft ze een bewindvoerder of een of andere vorm van schuldhulpverlening? Misschien is het een goed idee om de kwestie daar eens aan de orde te stellen.

zeuxis

Ongelezen bericht door zeuxis »

Hoe en waarom bioresonantie werkt weet ik niet. Ik heb echter zelf ervaring met meerdere mensen (inclusief mijzelf) dat diagnoses gesteld met bioresonantie werden bevestigd met andere, meer geaccepteerde methodes. Een bioresonantie-therapeut vraagt ook niet vooraf wat er aan scheelt, om zo de diagnose aan te passen bij de klachten.
200 Euro per maand aan medicijnen is veel. Maar stel dat het werkt: er zijn genoeg middelen die door de reguliere gezondheidszorg worden verstrekt die duurder zijn. Dat die worden vergoed betekent alleen maar dat wij ze collectief betalen. En van veel van die middelen kan worden betwijfeld of ze beter dan wel erger zijn dan de kwaal. Alleen: van allopathische middelen, die door de reguliere gezondheidsindustrie worden vertrekt en die vergoed worden, worden de effectiviteit minder betwijfeld. Ik zou liever €200 per maand uitgeven aan iets dat werkt, dan een gratis middel slikken waar ik zieker van word. Iets wat miljoenen Nederlanders dagelijks doen!
Vooropgesteld dat de middelen werken, natuurlijk. Daar wringt de schoen ook: garanties vooraf heb je niet...

Gesloten