LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbetaling Mediamarkt is gehele bedrag min één cent
Re: Aanbetaling Mediamarkt is gehele bedrag min één cent
akkoord waarop?
Is dat een serieuze vraag? Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en aanvaarding daarvan. Je gaat akkoord met het aanbod.
ja, laat ook maar.. verwacht ook niet echt meer een antwoord...
Akkoord gaan en niet betalen en vervolgens zitten zeuren dat er niet geleverd wordt? Lijkt me ook niet echt de juiste manier.
De overeenkomst komt niet pas tot stand na het betalen. Een overeenkomst ontstaat op het moment dat een aanbod wordt gedaan en dat aanbod wordt aanvaard.angel1978 schreef:maar hoe sluit je in de winkel een overeenkomst af zonder te betalen?
Als in de supermarkt de producten die je wilt kopen zijn gescand, maar je blijkt jouw portemonnee te zijn vergeten, dan heb je gewoon een overeenkomst. Jij kunt dan echter niet direct de verbintenis nakomen.
Nou, nog een keer dan..Student90 schreef:De overeenkomst komt niet pas tot stand na het betalen. Een overeenkomst ontstaat op het moment dat een aanbod wordt gedaan en dat aanbod wordt aanvaard.angel1978 schreef:maar hoe sluit je in de winkel een overeenkomst af zonder te betalen?
Als in de supermarkt de producten die je wilt kopen zijn gescand, maar je blijkt jouw portemonnee te zijn vergeten, dan heb je gewoon een overeenkomst. Jij kunt dan echter niet direct de verbintenis nakomen.
Hoe aanvaard je hier in de winkel nu het aanbod?
Daar zijn geen vormvoorschriften voor. Iedere verklaring voldoet. Misschien wil de winkelier dat je ergens een krabbel zet, maar dat is juridisch gezien niet verplicht. Je kunt gewoon aangegeven dat je aanbod aanvaard.
-
Maar... met de uitleg van alfatrion wíl je op dat moment de verbintenis niet nakomen. Uiteraard zijn er afspraken te maken over het tijdstip van betalen en leveren. Maar ik kan me toch wel indenken dat een winkelier dan graag een aanbetaling wil om te voorkomen dat de klant nooit meer terug komt en hij met de spullen blijft zitten.Student90 schreef:De overeenkomst komt niet pas tot stand na het betalen. Een overeenkomst ontstaat op het moment dat een aanbod wordt gedaan en dat aanbod wordt aanvaard.angel1978 schreef:maar hoe sluit je in de winkel een overeenkomst af zonder te betalen?
-
Een aanbetaling van 50% lijkt me toch wel genoeg, klant komt hier zeker op terugwitte angora schreef: Maar ik kan me toch wel indenken dat een winkelier dan graag een aanbetaling wil om te voorkomen dat de klant nooit meer terug komt en hij met de spullen blijft zitten.
In de wet staat dat het uitgangspunt is dat er gelijk overgestoken moet worden en dat per algemene voorwaarden hiervan in het nadeel van de consument kan worden afgeweken tot 50% van het aankoopbedrag. Wanneer een verkoper algemene voorwaarden wilt hanteren waardoor je 100% of 99% moet betalen dan gaat de rechter terug naar het uitgangspunt dat er gelijk moet worden overgestoken. In de aangehaalde zaak wilde de ondernemer, toen de rechtszaak eenmaal was begonnen, genoegen nemen met 50% en de rest onder rembours, maar dat was niet afgesproken.
Prachtig die wetten en al die zaken waar we wettelijk recht op hebben en we zullen waarschijnlijk na een lange procedure in gelijk worden gesteld. Maar is het het allemaal waard ? De tijd, de ergernis die we er insteken. Voor zeer hoge bedragen ja , maar voor dit bedrag van nog geen 100 euro?
Als je de tijd hebt, er van geniet om je (terechte) gelijk te halen, moet je het zeker doen. Anders gewoon door gaan met leven. En natuurlijk hebben de ondernemers baat bij mijn instelling , maar ook een klant minder.
Als je de tijd hebt, er van geniet om je (terechte) gelijk te halen, moet je het zeker doen. Anders gewoon door gaan met leven. En natuurlijk hebben de ondernemers baat bij mijn instelling , maar ook een klant minder.
Beste allen,
Allemaal bedankt voor jullie meedenken van mijn probleem betreft de aanbetaling van de Mediamarkt.
Vandaag ben ik naar de Mediamarkt in Breda geweest en heb daar het probleem van afgelopen zaterdag met de bedrijfsleider besproken.
Mediamarkt heeft zijn excuses aangeboden en gezegd dat dit nooit had mogen gebeuren. Normaal gesproken vraagt Mediamarkt 10% aanbetaling.
Ik heb de betreffende camera zonder BTW mogen bestellen(was niet voorradig) voor € 329,75 en krijg er van de Mediamarkt een gratis extra bij.
Een aanbetaling van € 0,01 was voldoende.
Dus mijn klacht is gelukkig verholpen. Nogmaals dank.
Allemaal bedankt voor jullie meedenken van mijn probleem betreft de aanbetaling van de Mediamarkt.
Vandaag ben ik naar de Mediamarkt in Breda geweest en heb daar het probleem van afgelopen zaterdag met de bedrijfsleider besproken.
Mediamarkt heeft zijn excuses aangeboden en gezegd dat dit nooit had mogen gebeuren. Normaal gesproken vraagt Mediamarkt 10% aanbetaling.
Ik heb de betreffende camera zonder BTW mogen bestellen(was niet voorradig) voor € 329,75 en krijg er van de Mediamarkt een gratis extra bij.
-
Dat is dan netjes opgelost door de MM. Zouden ze eens vaker met serieuse klachten moeten doen
-
Waarom besteed je hier als klant uberhaupt tijd aan? Als de voorwaarden van een leverancier niet bevallen ga je toch gewoon naar een ander? Of geilen sommige mensen op een opgeheven vingertje en verwijzingen naar wetten en regels? Ik zou zeggen: laat zo'n winkel in de stront zakken als ze zulke achterlijke dingen doen en er verder geen energie meer in steken.
-
Kortom, de medewerker van zaterdag heeft het gewoon helemaal verkeerd begrepen.Pi-air schreef:Beste allen,