Waar ik een hoop last van heb is de harde achtergrondmuziek bij televiesie programma`s .
Ik krijg maar steeds te horen dat ik de enige ben .
Maar een lichte mate van lawaai doofheid moet toch geen belemmering zijn om van (sommige ) programma`s te kunnen (genieten).
Zijn er soms nog meer mensen die daar last van hebben?
Met vr gr Sporrie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Achtergrondmuziek bij Tv. programma`s
Re: Achtergrondmuziek bij Tv. programma`s
Je bent niet de enige, ik heb ook ontzettend de pest aan dat soort lawaai. Het is me een raadsel waarom er bij een reportage zonodig van die takkeherrie doorheen moet, het schijnt een soort televisiewet te zijn. Als ik naar een reportage kijk, wil ik gewoon alleen horen wat er gezegd wordt, ik hoef er geen disco bij te krijgen. Kennelijk zijn er mensen die nooit zonder dit soort pokkemuziek kunnen. Ik vind dat als ze daarvan houden ze die zelf maar moeten opzetten.
Die achtergrond muziek moet zeker het programma 'spannend en innemend' houden, anders zou ik niet weten wat die muziek er bij doet,
Een televisiezender wil zich graag profileren met de jongeren, oud is uit!,
Dus dan maar een modern muziekje op de achtergrond, en vlugge, flitsende beelden, de jeugd kan alles wel volgen, voor ouderen is dat soms erg moeilijk, maar dat is niet interessant, de jeugd heeft de toekomst!, de omroep ook...
Een televisiezender wil zich graag profileren met de jongeren, oud is uit!,
Dus dan maar een modern muziekje op de achtergrond, en vlugge, flitsende beelden, de jeugd kan alles wel volgen, voor ouderen is dat soms erg moeilijk, maar dat is niet interessant, de jeugd heeft de toekomst!, de omroep ook...
Tip: Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van de televisie naar de geluidsinstallingen. Vaak is er een spraakstand voor het geluid mogelijk of verminder de lage tonen.
Philips heeft in ieder geval een speciale spraakstand.
N.B. De nieuwe generatie plasma's van Philips hebben bovendien een stand om alle geluid qua niveau te normaliseren. Dus het irritante harde volume tijdens de reclames is voorgoed verleden tijd en is van hetzelfde niveau als de rest van de programma's.
Philips heeft in ieder geval een speciale spraakstand.
N.B. De nieuwe generatie plasma's van Philips hebben bovendien een stand om alle geluid qua niveau te normaliseren. Dus het irritante harde volume tijdens de reclames is voorgoed verleden tijd en is van hetzelfde niveau als de rest van de programma's.
De huidige televisieprogramma's getuigen van zeer oncreatieve geesten (heb het over commercieel)
Volgens mij kan ik het veel beter........ zo en zo met klassieke muziek werken, die moderne troep eruit én............. onder een dialoog weinig of geen muziek en als je muziek toepast uitfaden................. en infaden..............
Bert.
www.contemporarymusic.tk
p.s. echte kunstenaars zitten zielig op hun zolderkamertje om dat ze te creatief zijn, zodat ze een concurrent zijn voor hun commerciele broeders en zodoende worden ze uitgeschakeld...
Volgens mij kan ik het veel beter........ zo en zo met klassieke muziek werken, die moderne troep eruit én............. onder een dialoog weinig of geen muziek en als je muziek toepast uitfaden................. en infaden..............
Bert.
www.contemporarymusic.tk
p.s. echte kunstenaars zitten zielig op hun zolderkamertje om dat ze te creatief zijn, zodat ze een concurrent zijn voor hun commerciele broeders en zodoende worden ze uitgeschakeld...