| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apparatuur op afroep en nu honderden Euro's goedkoper
-
jfk8680
Apparatuur op afroep en nu honderden Euro's goedkoper
Hallo,
Ik heb eind maart bij BCC voor iets meer dan € 4.000,- electronische apparatuur gekocht voor mijn nieuwe huis. De spullen heb ik op afroep staan zodat ze geleverd worden zodra ik de sleutel krijg (heb alleen € 300,- aanbetaald). Aangezien ik zo'n flink bedrag spendeerde heb ik een korting weten te regelen (die € 4000,- is inclusief korting).
Ik kocht onder meer een 82cm breedbeeld TV van Sony die destijds € 1499,- kostte. Ik heb deze op de kassabon staan voor € 1369,- (korting van iets meer dan 9%). Nu ben ik gisteren even wezen kijken wat de actuele prijzen bij BCC zijn en dezelfde TV staat nu voor € 1000,- in de showroom (wat natuurlijk te verwachten was bij dit soort apparatuur). De rest van de apparatuur is qua prijs redelijk op hetzelfde niveau gebleven (de home cinema set is ongeveer € 100,- goedkoper). Uiteraard wil ik dit prijsverschil gecompenseerd hebben (ik heb tenslotte nog niet betaald!).
Ik heb destijds iets meer dan 9% korting gekregen op de TV en ben eigenlijk van mening dat ik ongeveer (zal iets minder zijn omdat ze minder marge hebben nu de TV in prijs is gedaald) dezelfde korting moet krijgen op de huidige prijs: oftewel rond de € 900,- voor de TV betalen ipv € 1369,-.
Wat zouden jullie nu een redelijke compensatie vinden?
Ik heb eind maart bij BCC voor iets meer dan € 4.000,- electronische apparatuur gekocht voor mijn nieuwe huis. De spullen heb ik op afroep staan zodat ze geleverd worden zodra ik de sleutel krijg (heb alleen € 300,- aanbetaald). Aangezien ik zo'n flink bedrag spendeerde heb ik een korting weten te regelen (die € 4000,- is inclusief korting).
Ik kocht onder meer een 82cm breedbeeld TV van Sony die destijds € 1499,- kostte. Ik heb deze op de kassabon staan voor € 1369,- (korting van iets meer dan 9%). Nu ben ik gisteren even wezen kijken wat de actuele prijzen bij BCC zijn en dezelfde TV staat nu voor € 1000,- in de showroom (wat natuurlijk te verwachten was bij dit soort apparatuur). De rest van de apparatuur is qua prijs redelijk op hetzelfde niveau gebleven (de home cinema set is ongeveer € 100,- goedkoper). Uiteraard wil ik dit prijsverschil gecompenseerd hebben (ik heb tenslotte nog niet betaald!).
Ik heb destijds iets meer dan 9% korting gekregen op de TV en ben eigenlijk van mening dat ik ongeveer (zal iets minder zijn omdat ze minder marge hebben nu de TV in prijs is gedaald) dezelfde korting moet krijgen op de huidige prijs: oftewel rond de € 900,- voor de TV betalen ipv € 1369,-.
Wat zouden jullie nu een redelijke compensatie vinden?
-
Son of god
Re: Apparatuur op afroep en nu honderden Euro's goedkoper
De afgesproken prijzen staan op papier (kassabon?). Dan heb je dus een rechtsgeldige afspraak en moet je de artikelen gewoon nemen voor de afgesproken prijs.
Je kunt de korting vragen maar die is BCC niet verplicht te geven.
Je geeft zelf al aan dat prijsverlagingen regelmatig gebeurt met electronische apparatuur. Waarom heb je dan zo vroeg de spullen al besteld en geen afspraak over eventuele prijscompensatie gemaakt?
Je kunt de korting vragen maar die is BCC niet verplicht te geven.
Je geeft zelf al aan dat prijsverlagingen regelmatig gebeurt met electronische apparatuur. Waarom heb je dan zo vroeg de spullen al besteld en geen afspraak over eventuele prijscompensatie gemaakt?
lees de leveringsvoorwaarden !!!!! Dit heb je waarschijnlijk niet gedaan maar als daar in staat dat je de spullen moet afnemen heb je een probleem en rest je alleen nog de goede hoop dat de verkoper in jouw verhaal meegaat ( maar het is en blijft BCC dus heb je waarschijnlijk een verkopertje van 16 jaar en zal je z'n manager dus ff moeten roepen
)
Succes Thijs
Succes Thijs
-
jfk8680
Ze deden absoluut niet moeilijk bij BCC. Ze zijn de complete bon nagelopen om alle actuele prijzen ernaast te leggen. Ze bieden nu eenmaal "everyday low pricing" en volgens de verkoper die mij hielp geldt dit dan ook voor de eigen prijzen. De TV is zo ontzettend veel in prijs gedaald omdat hij binnenkort uit het assortiment gaat (introductie nieuw model). Had ik de spullen niet al enige tijd geleden besteld dan was de kans groot geweest dat ik of een showroommodel had gekregen of dat hij uberhaupt niet meer leverbaar zou zijn.
Ook de door mij bestelde wasmachine was al uit het assortiment. Het nieuwe model kreeg ik echter direct voor de opruimprijs van het oude model mee!
Jullie hebben gelijk dat ik dit beter had moeten afspreken maar al met al een prima service van BCC!
Ook de door mij bestelde wasmachine was al uit het assortiment. Het nieuwe model kreeg ik echter direct voor de opruimprijs van het oude model mee!
Jullie hebben gelijk dat ik dit beter had moeten afspreken maar al met al een prima service van BCC!
-
Son of god
Dat hebben ze zeer netjes opgelost. Hulde aan BCC