LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apple i-pod touch

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
imamade

apple i-pod touch

Ongelezen bericht door imamade »

Hey,
Ik wil graag de apple i-pod touch kopen, maar ik vroeg me af of iemand hier misschien klachten over heeft, en of meerdere mensen die dan hebben..
Nou weet ik dat de oortjes van apple slechte kwaliteit zijn, dat weet ik en dat maakt me niets uit, ik heb toch mij eigen oortjes. Bovendien ben ik een ramp met oortjes...
Bovendien vroeg ik me af of er naast de kosten van de i-pod zelf ook nog andere kosten. Zoals moet ik dan bijvoorbeeld voor i-tunes gaan betalen. Of voor een of ander internet iets wat erop zit?
Alvast bedankt,
Danique

queenfan

Re: apple i-pod touch

Ongelezen bericht door queenfan »

In zo verre ik het weet zijn er geen klachten, de oordopje slecht vind ik persoonlijk niet maar dat is dus persoonlijk.
Er zijn geen andere kosten, muziek o.i.d. via iTunes kost geld maar dat heb je zelf in handen. De appstore zijn programma's gratis en betaalde programma's ook dit wordt goed aangegeven.
Mocht je per ongeluk op een programma drukken waar je voor moet betalen krijg je eerst een melding als je dit bevestigd dan koop je hem pas.

Er zit wifi op kost dus geen geld en mobiele internet zit er niet op het is geen telefoon.

gastje13

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ipod is een design speler. Voor het zelfde geld kun je vaak een speler krijgen die een stuk beter geluid geeft(I audio, sony, creative bijv.)

De oortjes zijn inderdaad van afschuwelijke kwaliteit. Niet om aan te horen die zooi. Een fatsoenlijke oortjes(en al helemaal zo'n grotere koptelefoon) maken het al vele male beter.

Uitval is niets bijzonders op aan te merken.

Heb zelf ook een Ipod(destijds gekocht vanwege het design), en je kunt er alles op gooien als het maar in een formaat is wat de speler ondersteunt(mp3, OGG enz) Downloaden kan gewoon via limewire ofzo.

Persoonlijk zou ik kijken naar een andere speler.

imamade

Ik heb nu een creative en ik moet zeggen dat ik daar niet totaal tevreden over ben.. Mijn computer weigert hem tegenwoordig zelfs om hem te herkennen en me vriendin (ook creative) heeft last van datzelfde...
Verder zou ik geen mp3-merk weten dat een touch-screen heeft, speakertjes aan de buitenkant, leuke spelletjes, veel ruimte én een mooi designe?

Maar waarom zou je dan voor een andere speler kiezen?

gastje13

De geluidskwaliteit. Enigste rede. Gadgets, design enz zit dik oké bij de ipod. Maar als je de ipod prima vind klinken, neem hem gerust, je zult er dan echt wel plezier van hebben ;)

imamade

ligt dat dan aan de i-pod oortjes of gewoon aan dat ding zelf?? (A) ja ik ben niet zo slim...

gastje13

Geeft niet ;)
Beide, maar een goede koptelefoon aanschaffen zorgt uiteraard al voor een enorme verbetering, en slecht is het dan zeker niet meer te noemen. Maar een hoop andere merken voor het zelfde geld vind ik zelf gewoon wat beter spelen, beter laag en wat sprankelender in het algemeen(afhankelijk van het merk en je smaak uiteraard)
Laatst gewijzigd door gastje13 op 08 nov 2008 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

imamade

Ik denk dat ik dan nog even wat mensen bij elkaar verzamel om naar het geluid te luisteren x]
bedankt!! n.n

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik zou inderdaad ook voor een ander merk gaan (bij voorkeur Sony).
Daarbij moet echter wel even worden gezegd dat de geluidskwaliteit van een iPod nog altijd beter is dan die van de meeste (low budget) MP3/MP4-spelers.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik vind het gezeur over geluid zo'n onzin, de oordopjes oke maar koop je de in ear dopjes van Apple of van een ander merk dan is het geluid goed.

En een audiofiel zal het verschil merken maar die gebruikt ook geen MP3's.

Ik kan mijn iPod (touch 1e gen) ook gekoppeld aan mijn autoradio en radio in de kamer geluid is dan goed. Gebruik ik de standaard oordopjes van de iPod dan merk ik weinig wel iets verschil t.o.v. een Bose of de inear van Apple.
Ena als iedereen het geluid zo verschikkelijk vinden werd het niet met miljoenen tegelijk verkocht en zal spelers als de iriver nog beter moeten verkopen. Ook de Zune die een beter geluid zal hebben is niet beter verkocht dan de iPod in de VS.

Gesloten