LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC misleidt de consument

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
niek21

BCC misleidt de consument

Ongelezen bericht door niek21 »

Enige tijd geleden zag ik in een huis-aan-huis folder van BCC een Philips home cinemaset staan voor een zeer aantrekkelijke prijs. Ik besloten om deze te kopen. Eenmaal in de winkel, werd mij verteld dat de prijs in de folder niet klopte en dat deze maarliefst 200 EUR hoger hoorde te zijn...

Nu stond afgelopen week een Canon EOS 450D in een huis-aan-huis folder van BCC. Prijs: 399,- EUR. Na contact met een winkel blijkt dat ook hier de prijs niet juist is, want dit hoort 599,- EUR te zijn.

Natuurlijk staat er in de folder: "druk- en zetfouten voorbehouden", maar in mijn ogen is dit gewoon misleiding van BCC!

Zijn er meer mensen met deze ervaring met BCC? Ik vertrouw in ieder geval niets meer daar!

JeroenDijk

Re: BCC misleidt de consument

Ongelezen bericht door JeroenDijk »

Zelfde probleem hier, 35 km reizen voor niks :?

blutch

Ongelezen bericht door blutch »

what else is nieuw.

heb dit ook mee gemaakt. met de folder in de hand en wat folders van concurrenten en toen waren ze om.
om mijn frustratie te troosten heb ik het product alsnog niet gekocht 8)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De winkelier zou op z'n minst een vergoeding moeten geven voor de reiskosten. Het product staat bij Tweakers.net te koop voor 449 euro, dat maakt dat dit aanbod 11% goedkoper uitvalt.

http://tweakers.net/pricewatch/170990/c ... s-kit.html

Als hier veel klachten over binnen komen bij de consuwijzer dan zou de consumentenauthoriteit kunnen besluiten een boete op te leggen op grond van de wet oneerlijke handelspraktijken. Op de zwart lijst staat namelijk lokketjes: “Producten tegen een genoemde prijs te koop aanbieden zonder dat de handelaar aangeeft dat er een gegrond vermoeden bestaat dat hij deze producten of gelijkwaardige producten niet tegen die prijs kan leveren of door een andere handelaar kan doen leveren gedurende een periode en in hoeveelheden die, rekening houdend met het product, de omvang van de voor het product gevoerde reclame en de aangeboden prijs, redelijk zijn.”

alfatrion

robertoooooooooo

Ongelezen bericht door robertoooooooooo »

Het is best begrijpelijk dat je zo'n gevoel kijgt als je twee keer op een foute prijs afkomt. Ik ben ook afgegaan op de advertentie van de eos450. Bij het product stond een keurige rectificatie van de advertentie en de prijs was al aangepast naar 529,00. De verkoper bedankte mij dat ik op de, helaas foute, advertentie af was gekomen en wilde mij de eo450D voor de prijs van 485 aanbieden. Dit was even duur als de goedkoopste internetshop op dat moment. Ik heb hem voor die prijs gekocht. Nu staat er in de folder van mediamarkt de eos450 voor 477. Hiermee ben ik teruggegaan naar BCC en heb uiteindelijk 469,00 betaald. Ik heb dus alsnog 16 euro teruggehad. Hiermee geeft BCC aan dat ze er alles aan doen om de goedkoopste te zijn. Een foute advertentie kom je dagelijks tegen en kan ook door de drukker zijn veroorzaakt. Ik ben zeer tevreden met de service die mij in deze is geboden. Wellicht hebben jullie een andere mening.

jacksan

Ongelezen bericht door jacksan »

Hallo

ik wil ook even een reaktie plaatsen
BCC misleid inderdaad veel concumenten
ze adverteren met lage prijzen zo heb ik vorige week ook een aanbieding gekocht een home cinema set
ik heb hem besteld en ook direkt betaald volgende dag betalings bevestiging gekregen
nu kreeg ik na 4 dagen een brief met excuses dat het produkt verkeerd was geprijst
nu kan ik inkomen dat een bedrijf een fout maakt maar we hadden telefoonnummer en email en adres opgegeven
daar wordt vervolgens niet op gereageert ook het geld was niet terug gestort
dit is nu na 6 dagen pas gebeurt
doet BCC dit om zo toch wat extra geld te verdienen aan de rentes van concumenten
de fout bleek al woensdag bekend te zijn na middernacht
maar niemand op de hoogte gesteld ook geen rectificatie
ik vindt dit erg mislijdend en misselijkmakend
ze hebben een aantal concumenten wel het produkt geleverd
ik denk dat de aktie iets uit de hand is gelopen ze hadden niet zoveel aanvragen verwacht wees dan zo eerlijk en meld dat je de aanvraag niet aankan
en dan ook nog eens het geld dagen op de rekening houden
zo hoeven ze ook niet naar de beurs maken hun eigen koers wel
wat krijg ik een ban van 10 €
het enige wat ik daarvoor kan kopen zijn baterijen en daar moet ik nog de benzinekosten bij leggen

geweldig BCC super aktie helaas niet in het voordeel van de consument maar voor jullie zelf
ff snel wat geld erbij verdiend super aktie BCC
zit echt een hele vieze nasmaak bij nee BCC probeer gewoon op een eerlijke maniet te verdienen ik begrijp dat jullie problemen met de crisses hebben
maar laat de consument hier niet de dupe van worden

jammer dat er zo een aktie wordt gestart is om misselijk van te worden

gr.Jacksan

jeroen334

Ongelezen bericht door jeroen334 »

jacksan schreef:Hallo

ik wil ook even een reaktie plaatsen
BCC misleid inderdaad veel concumenten
ze adverteren met lage prijzen zo heb ik vorige week ook een aanbieding gekocht een home cinema set
ik heb hem besteld en ook direkt betaald volgende dag betalings bevestiging gekregen
nu kreeg ik na 4 dagen een brief met excuses dat het produkt verkeerd was geprijst
nu kan ik inkomen dat een bedrijf een fout maakt maar we hadden telefoonnummer en email en adres opgegeven
daar wordt vervolgens niet op gereageert ook het geld was niet terug gestort
dit is nu na 6 dagen pas gebeurt
doet BCC dit om zo toch wat extra geld te verdienen aan de rentes van concumenten
de fout bleek al woensdag bekend te zijn na middernacht
maar niemand op de hoogte gesteld ook geen rectificatie
ik vindt dit erg mislijdend en misselijkmakend
ze hebben een aantal concumenten wel het produkt geleverdik denk dat de aktie iets uit de hand is gelopen ze hadden niet zoveel aanvragen verwacht wees dan zo eerlijk en meld dat je de aanvraag niet aankan
en dan ook nog eens het geld dagen op de rekening houden
zo hoeven ze ook niet naar de beurs maken hun eigen koers wel
wat krijg ik een ban van 10 €
het enige wat ik daarvoor kan kopen zijn baterijen en daar moet ik nog de benzinekosten bij leggen

geweldig BCC super aktie helaas niet in het voordeel van de consument maar voor jullie zelf
ff snel wat geld erbij verdiend super aktie BCC
zit echt een hele vieze nasmaak bij nee BCC probeer gewoon op een eerlijke maniet te verdienen ik begrijp dat jullie problemen met de crisses hebben
maar laat de consument hier niet de dupe van worden

jammer dat er zo een aktie wordt gestart is om misselijk van te worden

gr.Jacksan

Beste Jackson

Ik weet om welk product dit gaat. Als een apparaat normaal 729 kost en in één keer voor 99,00 op de website staan dan gaat er bij jou toch ook wel een belletje rinkelen dat het niet klopt. Bij wet staat BCC totaal in zijn recht omdat het om een niet aannemelijke prijs gaat.

En jij geeft ook aan dat een aantal klanten het producht wel hebben gehad waar baseer je dat op want dit is klink klare onzin. Ik snap best dat je gefrustreerd bent dat je het product niet krijgt maar vertel dan wel effe het hele verhaal.

Gegroet,

Jeroen334

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Jacksan,
jeroen334 schreef:Ik weet om welk product dit gaat. Als een apparaat normaal 729 kost en in één keer voor 99,00 op de website staan dan gaat er bij jou toch ook wel een belletje rinkelen dat het niet klopt. Bij wet staat BCC totaal in zijn recht omdat het om een niet aannemelijke prijs gaat.
Als het inderdaad dit product is met een dergelijk prijsverschil kunt u niet verwachten dat BCC dit levert. Ter informatie over zoiets soortgelijks is al eens een rechtzaak geweest het ging in dat geval om TV's van de Otto. De speciaal door een groep consumenten opgerichte stichting heeft de zaak verloren. De uitspraak is te vinden via deze link http://jure.nl/BC2420

Misschien is het verstandig de 10,- te investeren in een nieuw toestenbord. Het lijkt erop dat een paar toesten zoals beide shifttoetsen . , etc stuk zijn. :mrgreen:

alfatrion

jeroen334 schreef:Als een apparaat normaal 729 kost en in één keer voor 99,00 op de website staan dan gaat er bij jou toch ook wel een belletje rinkelen dat het niet klopt.
Dan ga je er vanuit dat de verkoper kan aantonen dat de koper wist wat bij haar de gebruikelijke prijs was voor dit product. In het gevallen van Otto (zie hierboven) keek de rechter naar de bandbreedte waarvoor soort gelijke producten in de markt te verkrijgen waren. (Mijn verwachting is dit voor dit geval dit de verkoper dat geen belemmering zal vormen voor het nietig laten verklaren van de overeenkomst.)

Gesloten