| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beeldstabilisatie JVC GZ-HD7 camcorder
-
Hans van leeuwen
Beeldstabilisatie JVC GZ-HD7 camcorder
Begin mei 2007 heb ik de JVC GZ-HD7 HD camcorder gekocht. Al snel kwam ik tot ontdekking dat de optische beeldstabilisatie (OIS) niet werkt. Omdat ik eerst alles wilde weten hoe ik met de bestanden en montage van de clips moest omgaan heeft het even geduurd voordat ik de beeldstabilisatie ben gaan testen. Ik ben er inmiddels zeker van dat deze niet werkt en dat ik geen begin van Parkinson heb. Volgens JVC er is geen mogelijkheid om de Beeldstabilisatie te verbeteren en volgens JVC werkt de beeldstabilisate wel maar minder dan ik gewend zou zijn!
Op internet heb ik gelezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem.
Weet iemand meer over deze niet werkende functie? En heeft iemand de camera ter reparatie aangeboden en zo ja wat was het resultaat van de reparatie.
Voor alle duidelijkheid ik ben geen beginner op het videogebied. Mijn eerste camera was de V8 camcorder van Sony, zonder beeldstabilisatie (1987). De volgende camera was een HI8 camera met een optische stabilisatie, werkte perfect. De volgende was een Sony Digital8 met een perfecte elektronische beeldstabilisatie. Ik wil maar zeggen dat ik wel degelijk weet wat ik kan verwachten van de beeldstabilisatie.
Het is toch van de gekke dat zo'n dure camera zo'n belabberde beeldstabilisatie heeft en ik altijd met een statief moet lopen sjouwen om een trillingvrij beeld te kunnen produceren.
Graag reactie van de medegebruiker.
Groet, Hans van Leeuwen.
Op internet heb ik gelezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem.
Weet iemand meer over deze niet werkende functie? En heeft iemand de camera ter reparatie aangeboden en zo ja wat was het resultaat van de reparatie.
Voor alle duidelijkheid ik ben geen beginner op het videogebied. Mijn eerste camera was de V8 camcorder van Sony, zonder beeldstabilisatie (1987). De volgende camera was een HI8 camera met een optische stabilisatie, werkte perfect. De volgende was een Sony Digital8 met een perfecte elektronische beeldstabilisatie. Ik wil maar zeggen dat ik wel degelijk weet wat ik kan verwachten van de beeldstabilisatie.
Het is toch van de gekke dat zo'n dure camera zo'n belabberde beeldstabilisatie heeft en ik altijd met een statief moet lopen sjouwen om een trillingvrij beeld te kunnen produceren.
Graag reactie van de medegebruiker.
Groet, Hans van Leeuwen.
Re: Beeldstabilisatie JVC GZ-HD7 camcorder
Hiervoor zijn internet en verkopers in het leven geroepen. Ze geven beide informatie voordat er tot koop wordt overgegaan. Als achteraf iets erg tegenvalt is er niet veel meer aan te doen.
-
Captain Pervert
Heb je die trillingen ook als je niet erg ver inzoomt? Iedere zoom verder 10x is sowieso nutteloos zonder statief, dat kan je uit de hand echt niet stilhouden. Bij ver inzoomen is de noodzakelijkheid van een statief normaal, dan helpt een OIS ook niet meer.
-
artodidart
Ook op kieskeurig op de reviews staat het een ander over de slechte beeldstabilisatie van deze camera. Verder lijkt het allemaal prima maar voor zoveel geld mag je ook een perfecte beeldstabilisatie verwachten.
wij hebben er twee voor school gekocht en ik kan geen verschil zien tussen stabilisatie aan of uit. Werk dus niet. Onze oplossing: een FrigRig (hanheld statief). Maar of we de kosten (300 euro) bij JVC kunnen claimen? Ik vrees van niet.
Ben er na een reis door Afrika ook achter gekomen dat die beeldstabilisator apsoluut niet werkt.
of je hem nu aan of uit zet er zit geen verschil in.
Las ook op een andere site dat JVC hiervan weet, maar verder niets onderneemt.
of je hem nu aan of uit zet er zit geen verschil in.
Las ook op een andere site dat JVC hiervan weet, maar verder niets onderneemt.