LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Breedbeeldbalk probleem.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Daimler Freak

Breedbeeldbalk probleem.

Ongelezen bericht door Daimler Freak »

Hallo,
Ik heb een aantal series op dvd, zoals CSI Miami en Las Vegas. Ik heb deze op verscheidene combinaties bekeken (Philips tv 55 cm, philips tv 66 cm, Xbox 360, philips dvd speler, HP CRT monitor) maar ik heb bij iedere combinatie last van een probleem bij de breedbeeldbalk. Je hebt dus de standaard balk van een paar centimeter hoog, en daarbij heb ik een extra balkje, van ongeveer een halve centimeter, die op de helft van het scherm stopt en dan naar beneden gaat en verder gaat op de standaard breedbeeldbalk. Ik heb dus een soort trapje met 1 tree. Ik heb 3 CSI Miami dvd boxen en 1 dvd box van Las Vegas en het is bij iedere dvd uit deze boxen. Wanneer ik een gewone dvd afspeel dan is er geen probleem. Het lijkt zich dus alleen af te spelen bij series. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, of heeft iemand hetzelfde?
Voor de duidelijkheid, ieder scherm is 4:3. Mijn tweede vraag is of ik hetzelfde probleem heb bij een breedbeeld tv.

Alvast bedankt voor de hulp.

audiofreak1

Re: Breedbeeldbalk probleem.

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Deze films zijn waarschijnlijk widescreen opgenomen. Er ontstaat een extra balkje ook op een breedbeeld.

Daimler Freak

Bedankt voor je reactie!
Maar Widescreen, is dat het formaat van een HDTV (de resolutie 720P), of zie ik het nu verkeerd. Zie je dus op ieder beelscherm zo'n trapje in je beeld of is het probleem op een Widescreen voorbij? Want wat ik vreemd vind is dat dat extra balkje op de helft van het scherm stopt en dan verder gaat met het echte beeld. Het lijkt dus alsof er een zwart strookje over de helft van het beeld is geplakt.

Edit: Ik heb even een voorbeeldje gemaakt hoe het er ongeveer uitziet.
Afbeelding

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ik zag pas een (wat oudere) film op dvd die orgineel 4;3 opgenomen was en waar ze voor de dvd-versie om hem breedbeeld te maken gewoon aan de onder en bovenkant een stuk van het beeld af was gesneden.
Op een 4;3 formaat beeld kreeg je er dan zwarte balken bij... :roll:

Daimler Freak

En kreeg je dan ook van zulke trapjes (boven en onder) als bij mijn voorbeeld. Ik vind het wel schandalig dat het bij al die boxen is. Het zijn nota bene boxen van 30 euro per stuk. Het gaat hier dus niet om gebrande dvd's, dan had ik er namelijk ook helemaal geen probleem van gemaakt.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Series zijn ook gewone DVD's en het ligt niet aan de DVD maar aan de apparatuur. Werk even het boekje door want als het goed is kun je dit zo oplossen.

Daimler Freak

Ik heb heel de handleiding inmiddels zo'n 3 maal doorgenomen van 2 dvd spelers waarop ik het geprobeerd had maar er staat niks over bij. De kans leek mij al niet al te groot angezien het probleem zich ook voordoet op mijn pc, waarbij ik volgens mij helemaal geen handleiding heb van de dvd speler (als het dan al niet aan het programma, WinDVD, zou liggen).

Gesloten