LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] camcorder aanschaffen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hharteman

Re: camcorder aanschaffen

Ongelezen bericht door hharteman »

-------
hharteman, het gaat over het herschrijven.
------------------------------------------------
Euuhh...Wat dacht je van het Windows wisselbestand dan, dat schrijft constant.
Nou praten we wel ineens over computers, en het gaat over camera's.
Stel dat heel slecht geheugen maar 2000x over schreven zou kunnen worden.
Bij een gemiddeld gebruik van 3x per week gaat dat nog 2000/3= ongeveer 700 weken werken.
13 jaar dus, en dan gaan we ervan uit dat er slechts 1 memorykaart gebruikt zou worden.

Het magische woord hierin is back ups maken en het materiaal elke 5 jaar opnieuw veilig stellen door een nieuwe back up als je dvd's zou gebruiken..
Bij digitaal geeft dat geen verlies.
Ik ben al veel kwijt geraakt door cd-rot.
Memory eenmaal beschreven voor opslag blijft for ever.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik reageerde op jou opmerking dat je al jaren je laptop opstart van flashrom op IDE. Omdat het over herschrijven gaat, heeft dat niet zo veel toegevoegde waarde. En zoals ik ook schreef ben ik het voor de rest wel met je eens.

Overigens zijn veel camera's die op geheugenchips opslaan (niet deze natuurlijk) erg slechte camera's, die net doen of ze goede videocamera's zijn, maar in feite nog onderdoen voor de meest basale webcam. Daarom is het zeker bij camera's die met geheugenkaart werken wel zaak om extra goed op te letten wat voor camera je koopt.

En omdat geheugenkaarten nog niet zo heel lang zo groot en betaalbaar zijn dat ze voor kwaliteits filmopnames kunnen worden gebruikt, zijn deze camera's ook nog niet zo lang op de markt en is er nog niet zo veel keus. Maar deze camera ziet er wel hoopvol uit.

hharteman

O.k geen punt hoor.
Inderdaad zijn er wat van die simpele camera's die met geheugen werken.
Die zijn leuk om een Youtube filmpje te maken, maar niet om een beetje hoogwaardig materiaal te maken.

De Sanyo camera is extra leuk omdat ze er ook nog in geslaagd zijn er een volwaardige foto-camera in te proppen.
Ik volg hun ontwikkeling van de Xacti reeks al een tijdje en ze hebben al veel vooruitgang geboekt.
Dit is de 2e generatie full HD camera's en twijfel of ik deze ga nemen of de volgende generatie afwacht.
Op E-bay zijn ze voor onder de € 500 incl verzending al te vinden.
Is nog geld zat.
twijfel, twijfel

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Let er wel op dat als je via e-bay van buiten de EU iets importeert, dat je daar dan ook flinke importheffing en btw over moet betalen. Ik zou dus eerst goed uitrekenen hoeveel je daaraan kwijt zou zijn en of het dan nog voordelig is. (Als het binnen de EU is geldt dit natuurlijk niet, maar ik denk dat die goedkope aanbiedingen meestal van buiten de EU komen.)

hharteman

Yep, meestal van Hong kong en zo.
Vaak ritselt dat wel aardig tussen de douane door, maar je bent ook wel is de pisang.
Het prijsverschil is nogal groot, en ik moet ook nog even uit zoeken hoe het met de garantie zit.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

ik ben het ook wel met je eens hoor harteman,

ik dacht alleen het stukje tekst te plaatsen omdat het hardnekkige "gerucht" rondgaat dat geheugenkaarten onslijtbaar en voor altijd meegaan,

net zoals dat over de cd in het begin beweerd werd, en toen nog wel door philips zelf!

en inderdaad worden geheugens steeds beter,
bij het verdwenen smartmedia werd ik bijv. altijd een beetje zenuwachtig van het grote metalen oppervlak waar krassen in gegroefd worden van het in en uithalen.

Maar wat denk je van mijn andere topic harteman?

hharteman

Die Smart-media koper aansluiting is behoorlijk dik.
Die gaat niet zo maar kapot.
Heb het jaren gebruikt in MP3 players, en geen mech. problemen gehad.
Dit was eigenlijk het langzaamste geheugen wat er was en waren toch wel wat minder dan het huidige geheugen qua betrouwbaarheid.
We zijn al weer zoveel verder inmiddels.

Gesloten