LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal+

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Beekwilder

Canal+

Ongelezen bericht door Beekwilder »

Op 31 augustus 2002 hebben wij een abonnement genomen op Canal+.
Rond 3 augustus 2004 heeft Canal+, zonder ons hierover te berichten, de abonnementsprijzen verhoogd.
Ik heb direct mijn abonnement schriftelijk opgezegd.
Op 11 augustus kreeg ik een brief terug dat mijn abonnement per 31 augustus 2005 wordt beeindigd omdat ik volgens hun een week te laat was met opzeggen.
Daardoor moet ik volgens Canal+ nog een jaar lid blijven.
Wie heeft hier ervaring mee en kan dit zomaar?

Claudia

MAXIEM

Re: Canal+

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag claudia,
Als je even de moeite neemt om de algemene voorwaarden te bekijken op hun site, dan zie je dat je volgens artikel 6 en 7 en 14 inderdaad een week te laat bent met je opzegging. Je moet dus in de eerste helft van juli 2005 aangetekend opzeggen.
Zie:
http://www.canalplus.nl/images/pdf/voorwaarden.pdf

Groeten, Ton.

Beekwilder

Hallo Ton,

Die voorwaarden heb ik gelezen en daar staat ook in dat Canal+ de abonnee moet berichten als de abonnementsprijzen worden verhoogd.
En dit is dus niet gebeurd (ook niet via de gids).
Gr. Claudia

MAXIEM

Dag claudia,
In artikel 14 staat inderdaad dat canal+ prijswijzigingen vooraf moet berichten. Maar er staat niet dat als canal+ dat niet doet (om welke reden dan ook) de abonnee dan het recht heeft om het abo op te zeggen. Ik vind dat ook onfatsoenlijk, maar je bent nu eenmaal destijds accoord gegaan met de algemene voorwaarden. Nogmaals groeten, Ton.[/b]

Beekwilder

Hallo Ton,

Dat klopt maar volgens jou (en Canal+) is mijn abonnement dan eind juli opnieuw ingegaan want het eerste abonnementsjaar is voorbij dus ik ga een nieuw abonnement aan en dan mag je volgens hun voorwaarden binnen 10 dagen opzeggen als er nog geen 3 maanden zijn verstreken.
Dus dan was ik toch op tijd.
Ik vind het onfatsoenlijk dat Canal+ haar trouwe abonnee's niet voldoende informeren.
Canal+ kost tegewoordig 33 euro per maand.
Gr. Claudia

MAXIEM

Dag claudia,
Zoals jij het stelt is m.i. het nieuwe abonnement ingegaan op 31 augustus 2003. Vanaf die datum had je binnen 3 maanden het recht om bij prijswijzigingen op te zeggen. Dat is dus hier niet van toepassing. Het 'nieuwe' abonnement loopt dus af op 31 augustus 2004 en om automatische verlenging op die datum te voorkomen, had je dus met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen (artikel 7) je abonnement aangetekend tijdig moeten opzeggen. De eerste week van augustus waarin jij het abo het opgezegd is dus ongeveer een week te laat. Ik hoop dat ik ongelijk heb, want ik denk dat je zeker nog eens bezwaar moet aantekenen bij canal+. Nogmaals, groeten, Ton.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bel eens met Klaas de Vries van de afdeling PR.

Beekwilder

Hallo Ton,

Nog even een reactie op jou bericht.
Ik bedoel dus dat het tweede abonnementsjaar ook al voorbij was dus ik ga rond eind juli 2004 weer een nieuw abonnement aan dan blijft dat toch hetzelfde.
Canal+ heeft rond eind juli 2004 de prijzen verhoogd dus dan sta ik toch in mijn recht en was ik wel op tijd met opzeggen.
In hun voorwaarden staat dat als Canal+ de prijzen verhoogd je binnen 10 dagen schriftelijk mag opzeggen mits er nog geen drie maanden verstreken zijn van het abonnement.
Ik ga dus rond eind juli 2004 een nieuw abonnement aan en zeg mijn abonnement de eerste week augustus 2004 op dan heb ik toch correct gehandeld.
Gr. Claudia

Beekwilder

Hallo Gast,

Je schreef dat ik eens met Klaas de Vries van de afdeling PR moest bellen, heb je verder nog informatie voor mij of eventueel een telefoonnummer?

Gr. Claudia

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

@AMG,

Bij éénzijdige wijziging van een contract door de leverancier, waaronder de tarieven waartegen de diensten of producten worden aangeboden, heeft de afnemende partij het recht om het contract per direct te ontbinden. Ongeacht wat er in de Algemene Voorwaarden van de leverende partij staat.

@Beekwilder,

Dus als Canal+ haar tarieven verhoogt, mag u opzeggen. Wel moet dit doorgaans vóórdat het nieuwe tarief ingaat. De verkopende partij (Canal+) dient haar abonnees dan ook ruim van te voren in te lichten over de stijging. Indien zij dat niet doet of heeft gedaan, kan de abonnee immers niet weten dat het contract wordt gewijzigd en tijdig opzeggen.

Schrijf een brief aan Canal+. Wijs daarin Canal+ op haar plicht haar abonnees tijdig te informeren. Wijs haar er ook op dat zij dit niet heeft gedaan. Meldt vervolgens dat u per direct opzegt omdat zij het contract zonder kennisgeving éénzijdig heeft aangepast en dat u daardoor niet in de gelegenheid bent gesteld uw abonnement tijdig te beëindigen.

Indien Canal+ afwijzend reageert, dan stap je naar je Rechtsbijstand, Bureau Rechtshulp of je advocaat.

Gesloten