LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] canon eos 300d

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
theowar

canon eos 300d

Ongelezen bericht door theowar »

Eind mei heb ik een Canon EOS 300d voor zo'n 1250 euro gekocht, speciaal om foto's te maken van mijn vakantie naar Costa Rica.

Na een Paar dagen kreeg ik een klein defect aan de camera , maar niet van dien aard dat ik het noodzakelijk vond om gelijk naar de winkel terug te gaan.

Maar vrij snel 2 a 3 weken ) werd de klacht erger en besloot ik toch maar even naar de winkel te gaan. Ik zei dat de camera defect was en dat ik een oplossing zocht ( ik kon overigens nog wel foto's maken maar ik voelde aan dat de camera gewoon niet goed was)

ik kreeg toen te horen dat ik 2 dingen kon doen, 1 de camera meenemen op vakantie en gewoon foto's maken , of 2 de camera laten repareren , maar dit ging minimaal 6 weken duren en mijn vakantie was 3 weken later, dus vroeg ik om een leen camera om toch foto's te kunnen maken op mijn vakantie. Dit kon volgens hun niet , dus bleef er maar 1 optie over voor mij, en dat was de camera op hoop van zegen meenemen om foto's te maken daar had ik hem tenslotte voor gekocht.

Toen ik in Costa Rica aankwam heeft mijn camera het 1 dag gedaan en vanaf toen heb ik dus geen enkele foto meer kunnen maken , ik kreeg alleen nog maar err 99 in mijn venster.
niets hielp, ik heb gedaan wat er in de handleiding stond (batterij eruit en opnieuw er in, tientalle keren)
niets hielp.
in een internet cafe heb ik gezocht wat die err 99 was en toen bleek dat heel veel mensen hier problemen mee hebben , en dus dat de camera niet goed is.

ik ben hiervoor niet gewaarschuwd , ik had van te voren aangegeven dat mijn camera niet goed was , en heb dus helemaal voor niets veel geld uitgegeven voor een heel onbetrouwbare camera, mijn hele vakantie verziekt en een enkele foto kunnen maken.

wat kan ik nu doen , de camera laten repareren is natuurlijk het minste , maar daar heb ik nog geen foto's van mijn vakantie mee.

natuurlijk begrijp ik dat iets kapot kan gaan , maar ik had het al aangegeven dat mijn camera niet goed was en ze wilden hem niet omruilen of een leen camera meegeven.

Gast

Re: canon eos 300d

Ongelezen bericht door Gast »

Foto Klein in het Westland? Als die het is: daar heb ik juist enorm goede ervaringen mee.

Gast

Je hebt zelf het risico genomen om met een "stuk" fototoestel op vakantie te gaan. Aan wat voor een oplossing hadje zelf eigenlijk gedacht ???

Graag je reactie.

theowar

nee Foto Klein in Hellevoetsluis.

de oplossing die ikzelf in gedachte heb is een schade vergoeding op mijn vakantie en natuurlijk de noodzakelijke reparatie.
omdat Foto klein me dat als enige oplossing gaf, want repareren duurde minimaal 6 weken en ik had er nog maar 3 voordat ik weg ging , en een leen camera wilden ze me ook niet geven.

dus ikzelf heb hun voor mijn vakantie al genoeg oplossingen geboden
maar daar wilden ze niet aan meewerken.
en vergeet niet de camera was nog maar 2 weken oud.

toch ben ik ook benieuwd hoe u zo'n situatie zou reageren "gast"
want 1250 euro voor een onbetrouwbare camera (achteraf gezien )
is toch een aardige duit en zeker gezien de oplossingen die ik heb geprobeerd te geven een enorme fout van de leverancier.
ik maak uit uw reactie op dat u het mijn eigen schuld vind.
maar zeg zelf hoeveel keus had ik ?

groeten theo

Gast

Dat het uw eigen schuld is, zou ik zo niet willen stellen. Ik zie het meer als een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het risico dat er iets niet goed zou gaan met het fototoestel was natuurlijk wel aanwezig.

Mijns inziens is het zo dat als een leverancier iets levert het product behoort te voldoen. Omdat dat niet het geval was, dient de leverancier dit binnen een redelijke termijn te herstellen. 6 weken klinkt mij niet ongeloofwaardig in de oren. Ik denk dat de leverancier juridisch gezien gelijk heeft. Het getuigt echter niet van goede service van de fotozaak om de camera niet om te ruilen. Overigens zou ik in uw geval waarschijnlijk het zelfde hebben gedaan.

De zaak dient de camera nu alsnog te repareren, maar een vergoeding op je vakantie zit er niet in. Er zit ook immers ook geen vergoeding in als je fotorolletjes worden kwijtgemaakt bij een fotozaak. Als ik winkelier was zou ik overigens wel een gebaar maken in de vorm van een cadeaubon of iets dergelijks.

Erg jammer van de foto's. Ik weet hoe dat is.

MISOS

Ongelezen bericht door MISOS »

En om nu te zeggen dat je GEHELE vakantie naar de kl**e is omdat de camera het niet doet. Beet je flauwekul natuurlijk. Je kan dus ook geen schade vergoeding vragen voor je vakantie. Het is net als met het ontwikkelen van fotorolletjes.....gaat het fout dan zijn ze alleen verplicht om een nieuw rolletje te geven.

Greetz Henk

theowar

Beste henk , een camera van dik 1250 euro is iets anders dan een foto
rolletje van 3 euro,
ook een rolletje van 36 foto's is iets anders dan geen enkele foto kunnen maken van je vakantie. nogmaals ik had hun de problemen al van tevoren aangegeven en het was niet ik die niet wilde luisteren.

natuurlijk mag u het flauwekul noemen maar het iss natuurlijk makelijk praten als het om iemand anders zijn vakantie gaat, ook als het in uw situatie was voorgevallen zou u anders reageren.

maar ok volgens u zouden ze een nieuw fotorolletje moeten geven,
en dus in mijn geval een nieuwe camera,
helaas gaan ze daar niet voor en vinden ze allerande smoezen om mij af te schepen.

groeten theo

Digicam

Ongelezen bericht door Digicam »

Ik krijg een beetje het idee dat je het onderste uit de kan wil hebben, en helaas krijg je dan de deksel op je neus. je hebt eerst 2 weken doorgelopen met een defect (??? zou ik nooit doen) en daarna ben je oe het erger werd terug gegaan. De fotozaak heeft daarop aangegeven dat de reparatie ca 6 weken zou duren (lijkt me een redelijke termijn) maar je hebt zelf het risico willen lopen om de camera toch mee te nemen. Nu wil je alsnog een nieuwe camera ?? lijkt me echt een belachelijke eis. Je had desnoods een camera kunnen huren voor je vakantie of kunnen kijken of de fotozaak een goedkope of andere oplossing had. Helaas pindakaas, dus laat je EO3 300d maken en geniet daarna alsnog van deze geweldige camera. (want dat is en blijft het)

theowar

ik wil zoiezo niet het onderste uit de kan , ik wil gewoon waar ik recht op heb, binnen 2 weken teruggaan naar een winkel met een kapotte camera is niet echt lang wachten volgens mij, ook heeft de winkel
mij geen nieuwe camera aangeboden toen ik terugkwam 2 weken nadat ik hem gekocht had, volgens de consumenten bond hadden ze dit welzeker moeten doen. en als ik hem ter reperatie had achtergelaten
wat ook mijn aanbod was destijds hadden ze mij een leencamera moeten geven. de winkel heeft dus duidelijk tekortgeschoten in het bieden van een oplossing.

groeten theo

p.s zoek een bij google naar err 99 canon eos 330d
dan zie je wat een goede camera het is, zelf ben ik van mening
dat zolang hij het doet hij hele goede foto's maakt maar dat ding heeft gewoon kuren en helaas ben ik lang niet de enigste met dit probleem

digicam

Ongelezen bericht door digicam »

Tja, zo lust ik er nog wel eentje. Zoek eens bij een van de error codes van Olympus, Sony, en noem nog maar een paar A-merken op en er verschijnen ook verschillende pagina's vol !!!.

De zelfde consumentenbond waar je naar verwijst heeft trouwens verschillende camera's van Canon (waaronder de 300d) als beste gestest !!!.

En een leverancier hoeft alleen een DOA (Dead On Arrival) om te ruilen voor een nieuwe en daar was hier geen sprake van. Gewoon laten repareren en dat zal Canon zeker willen doen voor je.

theowar

t blijft makkelijk praten als die troep niet van jezelf is.

voor jou is het een goede camera, en ik heb spijt dat ik dat kreng gekocht heb.

trouwens de consumenten bond die test zo'n ding 1 of 2 dagen en dan doet hij het, dat suffe cameratje gaat echter na een paar weken kapot.
en als hij het bi jou nog wel doet prijs jezelf dan gelukkig , want je zal het eerste slachtoffer van cano niet zijn.

overigens dat ding is al 5 weken weg te reperatie.

maar in ieder geval voor mij nooit meer een canon. voor dat geld zijn er toch betrouwbaardere opties

Arnethebest

Ongelezen bericht door Arnethebest »

Hmm,
de leverancier hoefde je camera niet eens om te ruilen. Binnen 8 werkdagen na aankoop mag/moet hij hem omruilen. Daarna gaat de normale garantie "van start" . Dit betekent dat de leverancier binnen een redelijke termijn het otoestel moet repareren of voor een vergelijkend werkend apparaat moet zorgen Dit is aan Canon om dat te besluiten. Van een eventuele genoegdoening voor de vakantie is absoluut geen sprake... Dat is gewoon pech..

Succes ermee.

Arne

PS mijn eos werkt als een trein!

Gast

Lekker voor jou dat hij voor jou wel werkt,

voor de heer Theowar moet het een teleurstelling geweest zijn.
Ik kan me voorstellen dat je je dan flink genaaid voelt, met wel
of geen recht op omruiling.

mvg Gerben

grimm

Ongelezen bericht door grimm »

Ik heb de Eos 300d nu sinds een jaar, helaas had ik in het begin ook last van error 99.
Het blijkt dat de bijgaande lens de fout veroorzaakt, ik heb met veel pijn en moeite een nieuwe lens kunnen krijgen bij Cannon.
Ik heb het apparaat speciaal gekocht om mijn oude EF lenzen te kunnen gebruiken.
Sommige lenzen werken goed en sommige geven vaak de error 99.
Ik heb nu speciale lenzen gekocht welke echt geschikt zijn voor de Eos300d maar dat kostte me c.a. 3000 Euro.

Verder een top camera.

Nikon

Ongelezen bericht door Nikon »

Een goed (veel beter) alternatief voor de 300 is de Nikon D70. Ondanks de rare testresultaten in de consumentengids is in deze prijscategorie de Nikon net even wat betrouwbaarder en kan overigens meer.

Maar ja, daar heb je niets meer aan als je die 300 al hebt (al dan niet bij de servicedesk van Canon).

Rokos

Ongelezen bericht door Rokos »

Ookal is dit al een tijd geleden, ik wil toch nog even melden dat die error 99 bijna nooit aan de camera zelf ligt. De error komt door oude lenzen van bijvoorbeeld Sigma. Sommige lenzen kunnen een nieuwe chip krijgen via de fabrikant, wat soms geld kost.

pieter_pba

Ongelezen bericht door pieter_pba »

@ Rokos, klopt inderdaad. De lens moet dan ge-upgraded worden, dan is het probleem verholpen.
Error 99 is inderdaad geen fout van de camera, maar puur van de lens. Ook al is het niet echt een fout te noemen, de lens moet gewoon aangepast worden aan 'n nieuwe camera.

Gesloten