| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canon EOS 350D kit lens 18-55
-
FlipKaneel
Canon EOS 350D kit lens 18-55
Dag,
Ik heb deze camera met kitlens gekocht. Ik had reeds een EOS 1000F van Canon.
Om eens een flinke groothoekfoto te maken dacht ik even de kitlens van de 350d op mijn 1000f body te zetten (allebei eos cameras met ef vatting) maar dat werkte dus niet. Ik krijg de kitlens er niet op.
Zit ik het nou helemaal te verzieken of zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ik heb deze camera met kitlens gekocht. Ik had reeds een EOS 1000F van Canon.
Om eens een flinke groothoekfoto te maken dacht ik even de kitlens van de 350d op mijn 1000f body te zetten (allebei eos cameras met ef vatting) maar dat werkte dus niet. Ik krijg de kitlens er niet op.
Zit ik het nou helemaal te verzieken of zijn er meer mensen met deze ervaring?
Re: Canon EOS 350D kit lens 18-55
De 1000F is voorzien van een EF vatting en de 350d van een EF-S vatting. Die zijn (meestal) inderdaad niet uitwisselbaar. Een EF lens zou wel op een EF-S vatting moeten passen (maar dan ontstaan er al snel problemen met scherpstellen).
Re: Canon EOS 350D kit lens 18-55
Inderdaad Mr T,de EF-S lens valt dieper in de camera,waardoor deze alleen geschikt is voor de digitale body's.Indien Canon de vatting voor de EF-S lens identiek gemaakt zou hebben aan de EF lenzen dan zou de spiegel van de analoge camera tegen de verder naar binnen vallende lens slaan.Dit is gelukkig nu niet gebeurd.Er zijn nog maar een paar EF-S objectieven op de markt.Het standaard 18-55 objectief is echter zo'n EF-S model.Alle EF objectieven zijn geschikt voor de digitale SLR modellen van Canon.Er past echter geen een EF-S objectief op een analoge body.Indien je de set hebt inclusief de 55-200,dan past die wel aangezien dat een EF model is.