LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] canon fototoestel

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gast

canon fototoestel

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben in het bezit van een canon toestel, digitaal, s50, waar ik heel tevreden over ben, echter afgelopen vrijdag deed het toestel , dat ik sochtends nog gebruikte het ineens niet meer. na de fotohanelaar gebracht, deze keek eerst of de batterij nog intact was, en dit was zo, keek vervolgens in een groot boek en vertelde dat ik wilde ik het toestel na laten kijken 166 euro moest betalen plus 16 euro verzendkosten, met de mededling dat indien er geconcludeerd word dat het ongemak door valschde is veroorzaakt er nog meer kosten zullen zijn. gezien de aanschafprijs van dit toestel voel ik me toch wel erg voor het blok gezet, ik kan het slecht in een lade gooien en er niets meer mee doen, maar ik blijf het je reinste piraterij vinden,
zijn hier meer klachten over?

martijn1

Re: canon fototoestel

Ongelezen bericht door martijn1 »

Vertel eens iets meer over de fout en over het exacte type van de camera (ik ken zelf namelijk de s50 niet) en de exacte leeftijd. Probleem is dat canon camera's een aantal fouten kennen die op den duur optreden (kunnen optreden). Canon biedt 1 jaar fabrieksgarantie en verder niet. Je bent verder afhankelijk van de verkoper, de winkel waar je de camera hebt gekocht (vertel hier ook eens over). Canon kent idd standaardbedragen voor reparaties buiten de garantie. Vermeld eerst eens de dingen die ik gevraagd heb, dan kan ik je een advies geven. Belangrijk is ook of je de verkoopbon nog hebt en evt. verlengde garantie of garantie voor 1 of 2 jaar. Ik vrees dat als je niet meer beschikt over een verkoopbon of de winkel waar je hem hebt gekocht moeilijk bereikbaar is (vage internetwinkel) dat je toch echt akkoord moet gaan met de voorgestelde reparatie.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

het gaat om de powershotS50 digital camera van canon, gekocht op02-10-2003 voor 700 euro bij foto Linders in Venlo, heb geen fabrieksgarantie meer en geen verlengde garantie.
de klacht; sochtends deed hij het nog en savonds helemaal niets meer, batterij werkt wel bij een ander toestel, ga ervan uit dat het daar niet aan ligt

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Martijn1,
kijk eens op internet wat het misschien zou kunnen zijn.
Zelf heb ik een olympus die deed het opeens ook niet meer maar via intenet naar de klacht gezocht, was een veel voor komend probleem van het apparaat, Klacht zo kunnen oplossen.

suc6

martijn1

Ongelezen bericht door martijn1 »

Wat ik je kan adviseren is een aantal dingen proberen voor je het apparaat ter reparatie aanbiedt. ten eerste, probeer zowel de contacten van de accu als die van de camera (in de batterijenhouden), schoon te maken. er bestaat hier speciale contactspray voor. Water, alcohol en wattenstaafjes helpen vaak ook. Probeer eventueel een tweede accu (als u die heeft). Een accu heeft een beperkte levensduur en bevat ook elektronica die kapot kan gaan. Kapotte accu's komen zeker wel voor. Een accu wordt geleverd met 6 maanden garantie, dus daarop kunt u nooit aanspraak maken. Over het algemeen geeft een canon camera een Exx error aan op het LCD scherm bij een bepaalde fout, waaraan de aard van het probleem te zien is. Aangezien bij u de camera helemaal niets doet, vermoedt ik dat het probleem zit in de voeding van de camera (accu of in de camara zelf). Als dat allemaal niet werkt kunt u de verkoper vragen om een passende oplossing. Vertel dat u beseft geen garantie meer te hebben en dat u ruim een jaar van het apparaat probleem gebruik hebt gemaakt, maar dat u van zo'n kwaliteit camera een langere levensduur mag verwachten. De verkoper dient in mijn ogen een voorstel te doen om allereerst te informeren bij canon naar de exacte reparatiekosten, waarna u samen een beslissing kunt nemen over de verdeling van de kosten. Zaak daarvoor is wel dat u uw aankoop kunt aantonen en het hier gaat om een consumentenkoop.

annemieke1

Ongelezen bericht door annemieke1 »

Bel eens naar 090072022915 optie 1
dat is de technische helpdesk.
Als het zelf op te lossen is weten ze het daar

Gesloten