LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canon

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Jean Surplus

Canon

Ongelezen bericht door Jean Surplus »

De lens zit vast, wil niet meer in of uit. Geefdt foutcode E18. Reparatiekosten schijnen hoog te zijn van 100 tot 150 eur. De gehele camera moet uit elkaar. Op diverse forums al veel meldingen over deze storing. Zijn er meer klachten en ook van andere merken of is dat alleen bij Canon. Ik zou graag uw ervaringen willen weten :) [/b]

Captain Pervert

Re: Canon

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Welk type?

Jean Surplus

A70

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

Jean Surplus

ja, die heb ik al, maar het risico dat ik hem niet meer in elkaar krijg is groot. ik wil eigenlijk medestanders hebben om een vuist richting Canon te maken, ik lees heel veel klachten en sommige al na 1 jaar, net buiten de garantie. Ik wil eigenlijk een coulance regeling van Canon.

jrabel

Ongelezen bericht door jrabel »

zit er nog garantie op, zo ja dan heb je goede kans dat je een nieuw exemplaar krijgt .
heb zelf goede ervaring met canon ( wel garantieperiode )
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor coulance moet u eigenlijk bij de verkoper zijn. U zou af kunnen speken dat het appraat naar een onafhankelijk deskundige wordt gebracht. En dat u de kosten volledig zal dragen als de deskundige de oorzaak niet bij het apparaat legt. In het andere geval delen u beiden de kosten naar ratio van levensduur en levensverwachting.

Kunt u er samen niet uit dan kunt het voor leggen bij een geschillencommissie indien de verkoper hier bij is aangesloten. Of naar de rechter te stappen, maar dat kan duur zijn als u geen rechtsbijstand verzekering heeft of subsidie van de overheid kunt krijgen.

Jean Surplus

mijn garantie is verstreken, drie jaar oud, daar zit Canon niet op te wachten. Gezien de reakties bij andere forums doet Canon niets meer als de garantie (1 jaar) voor bij is. Mij gaat het erom zijn dit gebruikersfouten, zoals Canon beweerd, stoten, vuil etc, of is het een fabrieksfout.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Een fabrieksfout had je binnen een half jaar wel moeten merken. Als er na drie jaar normaal tot intensief gebruik iets kapot gaat aan een digitale camera vind ik niet dat je nog kan spreken van fabricagefouten.

Het mankement is denk ik een optelsom van kleine schokjes en stootjes, en nu geeft hij de geest. Natuurlijk komt het niet van 1x hard laten vallen.

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Een camera moet natuurlijk veel langer meegaan dan 3 jaar, zeker van een bekend merk als Canon. De A 70 was een duurder model dus dan mag je ook een langere levensduur verwachten.
Een analoge camera ging met gemak 10-15 jaar mee, ik hoop dat je meer mensen kan vinden met dit probleem.
Succes
:)

Gesloten