LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cd-speler pioneer defect

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
leonvr2

cd-speler pioneer defect

Ongelezen bericht door leonvr2 »

Beste mensen,
Ik heb geen verstand van audio, maar jullie gelukkig wel. Sinds kort doet de CD-speler het niet meer. Hopelijk kunnen jullie me helpen wat de aard van het probleem is, en of het nog de moeite is om het te laten repareren voordat ik het naar een speciaalzaak zeul.

Het is een Pioneer PD-J500T. Ook al is deze installatie 15-20 jaar oud, ik ben er nog steeds geweldig blij mee. Er zitten twee laadjes in. Welk laadje ik ook gebruik, het volgende:
- CD laadje open
- CD er in
- CD laadje dicht
- ik hoor wat normale geluiden, laden?
- tot hiertoe niets bijzonders te zien, maar dan
- ik hoor twee tikjes kort achter elkaar
- op display staat alles op nul
- ik druk op play
- niets te horen, op display staat direct diSC, en display springt weer terug naar alles nul

Wat zou dit kunnen zijn? Zou dit tegen niet al te veel geld verholpen kunnen worden?

berend12

Re: cd-speler pioneer defect

Ongelezen bericht door berend12 »

Hallo Leon,

Heb je dat met alle cd`s?
Heb een paar maanden geleden nog een cdspeler met twee laadjes tweedehands gekocht. Als het losse componenten zijn dan zou ik op zoek gaan naar een gebruikte cdspeler of een nieuwe dvdspeler kopen.
Laten reparen is vaak erg duur, niet meer de moeite waard.

leonvr2

Hallo Berend,
Bedankt voor je reactie. Alle CD's gaan mis. Waar moet ik op letten om te weten dat als ik een andere CD/DVD-component koop, dat ik zeker weet dat het wel werkt met de bestaande overige componenten?
Groet,
Leon

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Hallo Leon,