LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coulance Samsung tot de hoek
Coulance Samsung tot de hoek
Bij Bol.com 25-1-2014 een Samsung Plasma TV gekocht. TV heeft nu de volgende storing: een verticale streep “dode pixels”.
Via Samsung servicedienst een reparatiedienst ingeschakeld die op basis van coulance regeling de TV gaat repareren, reparatiedienst meldt dat het betreffende onderdeel (het panel) niet meer leverbaar is en stelt voor een credit procedure te starten, hetgeen inhoudt dat de TV wordt opgehaald en ik maar moet afwachten wat er gebeurt en hoe hoog de creditnota uitvalt, en er ook nog voorrijdkosten betaald moeten worden (á 59,95 Euro).
Contact opgenomen met Bol.com klantenservice (daar is de TV tenslotte gekocht). Deze meldt mij niets te kunnen doen daar de TV buiten garantie is en bovendien de leverancier die de TV heeft geleverd geen zaken meer met Bol.com.
Kortom: niemand doet iets en wij zitten met een dure defecte TV van 2,5 jaar oud !
Via Samsung servicedienst een reparatiedienst ingeschakeld die op basis van coulance regeling de TV gaat repareren, reparatiedienst meldt dat het betreffende onderdeel (het panel) niet meer leverbaar is en stelt voor een credit procedure te starten, hetgeen inhoudt dat de TV wordt opgehaald en ik maar moet afwachten wat er gebeurt en hoe hoog de creditnota uitvalt, en er ook nog voorrijdkosten betaald moeten worden (á 59,95 Euro).
Contact opgenomen met Bol.com klantenservice (daar is de TV tenslotte gekocht). Deze meldt mij niets te kunnen doen daar de TV buiten garantie is en bovendien de leverancier die de TV heeft geleverd geen zaken meer met Bol.com.
Kortom: niemand doet iets en wij zitten met een dure defecte TV van 2,5 jaar oud !
Re: Coulance Samsung tot de hoek
Bol.com maakt zich er hier te makkelijk af. De twee jaar garantie zijn leuk, maar je hebt recht op een deugdelijk product. Oftewel: een tv die redelijkerwijs doet wat je mag verwachten. Na 2,5 jaar en dergelijk defect lijkt mij non-conform.
Ik deel de opvatting van Moneyman. De oorzaak van de verticale streep zich waarschijnlijk niet bij de gebruikers, maar bij het product.
Dit lijkt me weer een gevalletje externe dealer via bol.com, waarin bol.com alleen als marktplaatsfunctie fungeert en niet de daadwerkelijke verkoper is.Rkrikke schreef:Deze meldt mij niets te kunnen doen daar de TV buiten garantie is en bovendien de leverancier die de TV heeft geleverd geen zaken meer met Bol.com.
Juist, de koper moet zich tot de verkoper wenden, en niet tot Bol.com. Je spreekt marktplaats toch ook niet aan over een produkt dat via marktplaats gekocht is?
Volgens mij is de aanname dat er hier sprake is van een externe leverancier onjuist - of in ieder geval te vroeg. Want weet je, ook Bol.com zélf heeft gewoon leveranciers...
Dit is pertinent onjuist.snuffel1 schreef:Bol.com is al heel lang geen webwinkel meer maar een platform voor externe bedrijven die hun waren via Bol.com aanbieden en bol.com daar flink voor betalen.
-
Das toch niet waar. Er wordt door Samsung een coulance procedure opgestart.Rkrikke schreef:Kortom: niemand doet iets en wij zitten met een dure defecte TV van 2,5 jaar oud !
Wacht nu eerst eens af wat het resultaat hiervan is voordat je begint te klagen
Ik klaag niet, maar wil mijn onvrede uiten, de coulance regeling was voor de reparatie (216 euro eigen rekening, rest samsung), echter de tv is niet meer te repareren. De reparateur stelt voor de credit regeling in gang te zetten.
Overigens hier de reactie van Bol.com op mijn klacht:
Jammer om te lezen dat je televisie een dode pixel streep in het beeldscherm heeft. Goed dat je hierover contact opneemt.
Samsung biedt een garantietermijn van twee jaar op jouw televisie, dit termijn is voorbij. Je kunt gebruik maken van onze reparatiedienst en monteurs, maar omdat het garantietermijn is zal een reparatie op je eigen kosten zijn. Alles wat Samsung zelf jou heeft aangegeven is niet van toepassing bij ons reparatieproces.
Via ons wordt het proces gestart, de monteur komt langs en constateert het defect, buiten het garantietermijn is het repareren op eigen kosten, wanneer het defect niet gerepareerd kan worden dan pas wordt er gekeken naar een andere oplossing. Of deze andere oplossing een creditering zal zijn, is op voorhand niet aan te geven aangezien het garantietermijn verstreken is.
Indien je het reparatieproces via ons wilt laten verlopen dan kun je via je account je televisie aanmelden ter reparatie.
Ik wens je een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Maud
bol.com Klantenservice
Jammer om te lezen dat je televisie een dode pixel streep in het beeldscherm heeft. Goed dat je hierover contact opneemt.
Samsung biedt een garantietermijn van twee jaar op jouw televisie, dit termijn is voorbij. Je kunt gebruik maken van onze reparatiedienst en monteurs, maar omdat het garantietermijn is zal een reparatie op je eigen kosten zijn. Alles wat Samsung zelf jou heeft aangegeven is niet van toepassing bij ons reparatieproces.
Via ons wordt het proces gestart, de monteur komt langs en constateert het defect, buiten het garantietermijn is het repareren op eigen kosten, wanneer het defect niet gerepareerd kan worden dan pas wordt er gekeken naar een andere oplossing. Of deze andere oplossing een creditering zal zijn, is op voorhand niet aan te geven aangezien het garantietermijn verstreken is.
Indien je het reparatieproces via ons wilt laten verlopen dan kun je via je account je televisie aanmelden ter reparatie.
Met vriendelijke groet,
Maud
bol.com Klantenservice
-
Inderdaad. De site doet vermoeden dat je bij Bol.com iets koopt. Je betaald ook aan Bol.com en niet aan de derden leverancier.Moneyman schreef:Volgens mij is de aanname dat er hier sprake is van een externe leverancier onjuist - of in ieder geval te vroeg. Want weet je, ook Bol.com zélf heeft gewoon leveranciers...Dit is pertinent onjuist.snuffel1 schreef:Bol.com is al heel lang geen webwinkel meer maar een platform voor externe bedrijven die hun waren via Bol.com aanbieden en bol.com daar flink voor betalen.
Bol.com heeft wel degelijk verantwoording t.o.v. het product dat veel te kort meegaat. Een dergelijk product mag je verwachten dat die tenminste 7-8 jaar meegaat.
Schandalige reactie van Bol.com. Onder het conformiteitsbeginsel heb je recht op een product dat aan de redelijke verwachtingen die je kan hebben voldoet. Voor een TV geldt dat een dergelijk defect na 2,5 ondoenlijk is en in ieder geval deels onder garantie moet worden gerepareerd.Rkrikke schreef:Ik klaag niet, maar wil mijn onvrede uiten, de coulance regeling was voor de reparatie (216 euro eigen rekening, rest samsung), echter de tv is niet meer te repareren. De reparateur stelt voor de credit regeling in gang te zetten.
Met vriendelijke groet,
Maud
bol.com Klantenservice
Dat mevrouw van Bol zegt dat Samsung maar 2 jaar garantie biedt is haar probleem. Zij zijn de verkoper, dus wat de fabrikant biedt is helemaal niet relevant. Als Bol de verkoper was moet Bol het oplossen. Anders kun je je ook tot de "echte" verkoper wenden, als dit een externe aanbieder die via Bol verkocht betreft.
Nogmaals: hoezo? Bol.com wordt zelf ook gewoon bevoorraad door leveranciers. Uit deze ene zinsnede kan je gewoon die conclusie niet trekken.snuffel1 schreef:Een externe verkoper dus.bovendien de leverancier die de TV heeft geleverd geen zaken meer met Bol.com.
@Snuffel: Niet persé; kan evengoed zijn dat ze gewoon niet meer dat product leveren van die leverancier.
Lijkt wel aannemelijk dat er sprake is van een externe verkoper though, in welk geval TS daar toch echt eens moet aankloppen. Misschien kan TS duidelijk maken wie nou eigenlijk de verkoper was.
Lijkt wel aannemelijk dat er sprake is van een externe verkoper though, in welk geval TS daar toch echt eens moet aankloppen. Misschien kan TS duidelijk maken wie nou eigenlijk de verkoper was.
Welke omstandigheden maakt dat jij dat aannemelijk vind? Is dat enkel omdat Bol.com, naast dat ze zelf televisies verkopen, ook externe verkopers toegang tot haar platform toegang gegeven of heb je een andere aanwijzing?Julie4444 schreef:Lijkt wel aannemelijk dat er sprake is van een externe verkoper though, in welk geval TS daar toch echt eens moet aankloppen. Misschien kan TS duidelijk maken wie nou eigenlijk de verkoper was.
TS:alfatrion schreef:Welke omstandigheden maakt dat jij dat aannemelijk vind? Is dat enkel omdat Bol.com, naast dat ze zelf televisies verkopen, ook externe verkopers toegang tot haar platform toegang gegeven of heb je een andere aanwijzing?Julie4444 schreef:Lijkt wel aannemelijk dat er sprake is van een externe verkoper though, in welk geval TS daar toch echt eens moet aankloppen. Misschien kan TS duidelijk maken wie nou eigenlijk de verkoper was.
Deze meldt mij niets te kunnen doen daar de TV buiten garantie is en bovendien de leverancier die de TV heeft geleverd geen zaken meer met Bol.com.
Leverancier is een begrip dat veelal gebruikt wordt om aan te geven bij wie de winkelier het product heeft ingekocht. Er zijn dan twee overeenkomsten, waarbij in de ene Bol.com de verkoper is en de andere de koper.
En Bol gebruikt bovenstaand geciteerd excuus wel vaker wanneer het een externe verkoper betreft.
Ik heb dat zelf niet gezien, maar voor mij is dat hooguit voldoende om rekening te houden met de mogelijkheid van een externe verkoper.