LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte Playstation 3 gekocht

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Emmy75

Re: Defecte Playstation 3 gekocht

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Titel 6.5 BW. Alleen daar staat het niet expliciet, maar het klopt wel. De koopovereenkomst geeft de verkoper de verplichting om te leveren en de koper om te betalen. Beiden kunnen hier niet zomaar onderuit. Voor consumenten is er natuurlijk de wet koop op afstand. (Ik zie nu pas dat Olaf dit ook al min of meer had geantwoord.)
Klopt, waren we inmiddels al achter. Maar ik doelde eigenlijk op dat het niet om een consumentenkoop gaat (dus ook geen koop op afstand zoals in BW7 aangehaald), dat wilde ik alleen even aanhalen in het topic.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef: Dat is ook zo. Boek 6 gaat over verbindtenissen en dat zijn ingewikkelde zaken.
Klopt, ik heb dat altijd iets abstracter gevonden. 7 vond ik in vergelijking altijd wat praktischer en duidelijker.
olaf79 schreef: Het belangrijkste voor TS is dat een verbindtenis tot stand is gekomen en deze niet zomaar kan worden teruggedraaid. Daarnaast het probleem om zoiets af te dwingen daar het om een luttel bedrag gaat.
Yep, er is weer een aardige discrepantie tussen recht hebben en recht krijgen door de meer praktische bijkomstigheid dat het afdwingen voor een dergelijk bedrag niet erg zinvol is.
En daarom des te belangrijker dat mensen nadenken alvorens ze zomaar geld overmaken naar een wildvreemde. Misschien heeft die 'verkoper' al 10x hetzelfde product 'verkocht' en hetzelfde smoesje gebruikt. Is ie nu 700 euro rijker.
Dus: als je via marktplaats koopt, spreek dan af dat de spullen worden opgehaald of gebracht en dat op het moment van levering pas betaald zal worden.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef: Dus: als je via marktplaats koopt, spreek dan af dat de spullen worden opgehaald of gebracht en dat op het moment van levering pas betaald zal worden.
Dat zou mooi zijn, als dit in de praktijk zou kunnen.
Het artikel kost € 70,00 en de reis om het af te halen van, als voorbeeld Noord-Brabant naar Noord Holland, kost.............. :shock: (Niet vergeten, heen en weer)
TS is in deze zin ook niet opgelicht, want de verkoper wil het geld terug betalen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Het artikel kost € 70,00 en de reis om het af te halen van, als voorbeeld Noord-Brabant naar Noord Holland, kost.............. :shock: (Niet vergeten, heen en weer)
In een dergelijk geval kan men dit ook incalculeren bij de te betalen prijs en dan beoordelen of men het product tegen die prijs nog steeds wil kopen. Of wachten tot er een aanbieding dichter in de buurt ligt. Of anders in ieder geval ervoor zorgen dat het geen onoverkomelijk bedrag is voor het geval het wel misgaat.
nevermind schreef:TS is in deze zin ook niet opgelicht, want de verkoper wil het geld terug betalen.
klopt, zo heb ik het ook begrepen.

nevermind

In een dergelijk geval kan men dit ook incalculeren bij de te betalen prijs en dan beoordelen of men het product tegen die prijs nog steeds wil kopen. Of wachten tot er een aanbieding dichter in de buurt ligt. Of anders in ieder geval ervoor zorgen dat het geen onoverkomelijk bedrag is voor het geval het wel misgaat.
Het is nu eenmaal zo, dat je eerst moet betalen, voor iemand iets verstuurd.
Het is zelf bij een webwinkel zo.
Als consument moet je zelf bepalen, tot welk bedrag je wilt gaan, om dit te kopen en te laten verzenden.
Ik koop regelmatig op Marktplaats, maar nooit voor hoge bedragen, dan kijk ik zoals Emmy zegt, of ik in de buurt kan kopen, om het zelf te kunnen ophalen.
Een lid van de Marktplaats, welk al meerdere jaren een account heeft, is meer betrouwbaar, dan een pas een geworden lid.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:
olaf79 schreef: Dus: als je via marktplaats koopt, spreek dan af dat de spullen worden opgehaald of gebracht en dat op het moment van levering pas betaald zal worden.
Dat zou mooi zijn, als dit in de praktijk zou kunnen.
Het artikel kost € 70,00 en de reis om het af te halen van, als voorbeeld Noord-Brabant naar Noord Holland, kost.............. :shock: (Niet vergeten, heen en weer)
Tsja dan spreek je halverwege af en deel je de kosten. Of je zoekt het product dichter bij je woonplaats. Anders neem je een risico dat je betaalt maar geen product krijgt.
TS is in deze zin ook niet opgelicht, want de verkoper wil het geld terug betalen.
Er is sprake van verduistering als de zgn. "verkoper" het geld niet onverwijld en binnen 7 dagen terugstort.

nevermind

olaf79 schreef:]TS is in deze zin ook niet opgelicht, want de verkoper wil het geld terug betalen.
Er is sprake van verduistering als de zgn. "verkoper" het geld niet onverwijld en binnen 7 dagen terugstort.
Misschien alles lezen wat TS heeft geschreven, en dan reageren. :wink:
Je bent toch geen broer van BBCS, of wel?
Buiten het feit dat ik mijn geld terug kan krijgen wat ik niet perse wil, wil ik gewoon die ps3 voor de afgesproken prijs, want nu mailt ze dat ze er minimaal 100 euro voor wilt hebben.

Gesloten