LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Joris

Digitale televisie

Ongelezen bericht door Joris »

Ik heb de digitale televisie bekeken en ik krijg langzaam het gevoel dat je nu echt een poot wordt uitgedraait.

Ik kan kiezen bij TVHome voor een basis set of een 90 zender extra pakket tewijl ik enkel geintereseerd ben in 4 of 5 extra zenders uit 1 of 2 thema's. Maar zelfs als ik daar voor kies moet ik één abbonement nemen voor mijn televisie in de woonkamer en één abbonement plus ontvanger voor in de slaapkamer.... :?

Waarom kan ik niet gewoon zoals bij ADSL een kastje in de meterkast plaatsen zodat ik gewoon overal in huis digitaal kan kijken :?:

Leve de digitale televisie
:cry:

Rob1234

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Rob1234 »

Dit heeft te maken met het feit dat de kabelaars en andere tv aanbieders gewoon meer willen gaan verdienen.
Dit geeft men zelf ook aan. "de kijker moet er aan wennen meer te betalen voor tv".
Bij nieuwe producten is dat natuurlijk makkelijker dan bij bestaande technieken. (hoewel de kabelaars de komst van de euro ook handig hebben aangegrepen om de prijs van hun abonnementen te verdubbelen zonder dat het iedereen opvalt)

Rob1234

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Rob1234 »

01-03-2005
RTL Television uitzendingen gestaakt
Met ingang van 1 maart 2005 is de zender RTL Television niet meer beschikbaar via de Casema kabelnetten. Dit komt omdat Casema geen overeenstemming heeft bereikt met deze buitenlandse omroep. Hierdoor stopt Casema met uitzenden van deze zender zowel analoog als digitaal. Op dit kanaal verschijnt een tekst om de klanten hierover te informeren.


Op zo'n moment ben je blij dat je zelf een schotel hebt en niet afhankelijk bent van de wil van een of andere kabelaar om overeenstemming te bereiken met een tv zender die gewoon free-to-air op de satelliet zit!

Sander123

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Sander123 »

Ik heb nu ook digitale televisie. Ik heb mijn keuze gemaakt door de vergelijksite http://www.vergelijkdigitv.nl en een forum wat ik tegenkwam.

Gast

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Gast »

RTL Televison? Nog nooit van gehoord.

Bovendien mag ik geen schotel aan mijn gevel hangen.

Gast

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Gast »

zet je hem toch in je tuin, of op het balkon!!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Inter »

RTL Televison? Nog nooit van gehoord.

Bovendien mag ik geen schotel aan mijn gevel hangen.
Het vroegere RTL + Die is hier in Rotterdam al bijna 10 jaar niet meer op de kabel. Een schotel mag ik hier ook niet plaatsen .

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Inter »

Je hoeft toch niet bij TV HOME te blijven .
Ik heb Versatel .Voetbal intereseert me geen moer maar wel dadelijk de andere diensten .Ben ik eindelijk van die vreselijke UPC af .

nv

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door nv »

Hierbij kan ik iedereen digitenne al afraden.

Momenteel ben ik de "gelukkige" bezitter van een digitenne abonement (ja nog 3 maanden wat dat is de opzegtermijn). hierna ga ik weer terug naar de oude vertrouwde kabelboer.

en waarom? nou, digitenne stoor op alles, en dan ook echt alles. om de minuut heb je minimaal een storing. de ene keer een seconde de volgende keer 5 minuten. je kun met digitenne geen film volgen.

Als oplossing geeft digitenne"het verplaatsen van de antenne. nou die heeft iedere hoek van ons huis gezien en nog steeds storing (er ligt nu meer kabel door het huis dan voorheen met UPC). tevens is het net zo duur als UPC, je kunt het immers maar aansluiten op 1 TV. wil je ooknog TV op je slaapkamer, dan moet je een duurder abonement nemen...

Dus hierbij kan ik iedereen digitenne afraden! het lijk nl nergens op

Gast

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Gast »

met een buitenantenne ben je van alle storingen af 45 euro.
bovendien hoef je geen duurder abonnement te nemen moet
alleen een decoder nemen 38 euro.voor nog een tv.
heb zelf digitale kpn drie decoders plus buitenant.200 euro. en geen
klachten.abonnement 7,85 euro 25 kanalen.
had beter schotel kunnen nemen maar dat is achteraf.
heb nu ook geen klachten.

ArDo

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door ArDo »

Misschien toch maar overstappen op een schotel? En volgens mij mag je die overal plaatsen. Behalve als je een monumentale voorgevel (aanzicht hebt). Misschien plaatsen op het dak, in de tuin, op de scheur, aan een paal, aan een shutting, etc...

J Sprenkeling
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2004 18:26

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door J Sprenkeling »

Wij hebben ook sinds ruim een jaar Digitenne en ook wij zijn van plan op te zeggen.Onze antenne heeft ook overal al gestaan en bij iedere andere weersgesteldheid moet de antenne weer anders gezet worden.Waardeloos :evil: !Wij wonen buiten de bebouwde kom en evengoed hebben wij heel vaak storing,en als de ene zender het doet ,doet de ander het weer niet.

Tosbaga

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Allemaal aan de stelliet!!!

Gast

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien toch maar overstappen op een schotel? En volgens mij mag je die overal plaatsen. Behalve als je een monumentale voorgevel (aanzicht hebt). Misschien plaatsen op het dak, in de tuin, op de scheur, aan een paal, aan een shutting, etc...
Je mag een schotel plaatsen, dit staat in het verdrag van Rome.
Sterker nog, de woningvereniging mag dit niet weigeren en moet haar medewerking verlenen.

Tosbaga

Re: Digitale televisie

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Ze mogen het niet verbieden, maar ze mogen wel eisen stellen aan het plaatsen van een schotel. Alleen mogen deze eisen niet zo zijn dat je niet op normale manier je schotel kan hangen of de zenders die je wil zien kan ontvangen. Er zijn europese rgels hierover, dus als je problemen hebt met je woningbouw of gemeente, print het verslag van de onderstaande link maar uit...

http://europa.eu.int/eur-lex/nl/com/cnc ... 51nl01.pdf

Gesloten