Vandaag wilde ik op mijn nieuwe Medion harde schijfrecorder een paar items uit de geprogrammeerde opnamenlijst verwijderen. Onderin beeld stond "clear = verwijderen". Maar... op de afstandbediening zat NERGENS een knopje "clear"!!!
Enfin... Uit het feit dat onze oude videorecorder ook op die afstandbediening reageerde, konden we concluderen dat die Medion door Philips was gemaakt. En dat is nou typisch Philips: HET IS NOOIT HELEMAAL IN ORDE!!!
Maar dan bedacht ik opeens de oplossing: op de afstandbediening van de video zat WEL een knopje "clear". En dat werkte!
Noot: omdat de video niet steeds hetzelfde moest doen als bovenstaand apparaat, had ik de sensor van de video afgeplakt. Dat ding gebruiken we bijna nooit meer, en als het dan een keer moet, kunnen we het wel zonder afstandbediening doen, dus alleen met de knopjes op het paneel.
Dus iedereen die hetzelfde probleem heeft, weet nu dat een afstandbediening van Philips uitkomst kan bieden...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DVD/harde schijfrecorder van Medion
Re: DVD/harde schijfrecorder van Medion
Dat is een belachelijke conclusie die kant nog wal raakt. Philips en Medion zijn (gelukkig) twee hele aparte bedrijven en Medion wordt zeker NIET door Philips gemaakt.Enfin... Uit het feit dat onze oude videorecorder ook op die afstandbediening reageerde, konden we concluderen dat die Medion door Philips was gemaakt. En dat is nou typisch Philips: HET IS NOOIT HELEMAAL IN ORDE!!!
De reden dat een Medion apparaat op een Philips afstandsbediening werkt is dat Philips jaaaaaren geleden een standaard heeft gemaakt op het gebied van afstandsbedieningen die wereldwijd het meest gebruikt wordt genaamd RC5, de tegenwoordige opvolger is RC6. Dit RC5/RC6 protocol wordt door heel veel fabrikanten in licentie afgenomen (Canon bijvoorbeeld).
http://www.sbprojects.com/knowledge/ir/rc5.php
Medion is helemaal geen fabrikant. Het is de naam die de Aldi op zijn producten plakt, nadat ze door de eigenlijke fabriek zijn afgeleverd. En als èn de afstandbediening erop werkt, èn het niet helemaal in orde is, waarom zou ik dan nog moeten aannemen dat het niet door Philips gemaakt is? Twee overeenkomsten is iets te toevallig.
Weer een foute aanname conclusie , Aldi verkoopt producten van het merk Medion. Medion laat zijn producten maken bij oa Lenovo.Medion is helemaal geen fabrikant. Het is de naam die de Aldi op zijn producten plakt,
Probeer mijn reactie nu eens begrijpend te lezen. Philips verkoopt RC5 licenties.En als èn de afstandbediening erop werkt
Als je feiten niet kloppen kun je inderdaad foute concusies maken.Twee overeenkomsten is iets te toevallig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medion