LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVD in nieuw gekochte DVD recorder

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Emus

DVD in nieuw gekochte DVD recorder

Ongelezen bericht door Emus »

Hallo,

Waarschijnlijk de domste vraag ooit, maar ik stel hem toch maar even voor de zekerheid:

Vandaag (28-01-2009) heb ik bij Media Markt een Samsung DVD recorder gekocht. Het apparaat was helemaal verpakt zoals je zou verwachten, inclusief gesealde zakjes met de afstandsbediening, gebruiksaanwijzing, kabels e.d. De doos is ook duidelijk niet eerder open geweest.

Bij thuiskomst gelijk alles geïnstalleerd, maar het viel me meteen op dat toen ik het apparaat aanzette, er geen automatisch menu kwam voor installatie. Mijn vader heeft vandaag dezelfde recorder gekocht en bij hem was dat wel het geval.

Toch alles geïnstalleerd en getest. Toen ik er echter een DVD in wilde doen, bleek er reeds een schijfje in te zitten: Disk 2 van een concert van Phil Collins.

Ik heb hierdoor het vermoeden dat ik ben afgescheept met een tweedehands apparaat. Omdat de verpakking helemaal in tact was, gok ik dat de fout bij de fabriek ligt en niet bij de Media Markt (teruggestuurd apparaat o.i.d.)

Op welke manier kan ik nu verhaal gaan halen. Via de Media Markt of de klantenservice van Samsung?

audiofreak1

Re: DVD in nieuw gekochte DVD recorder

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Wat dacht je van teruggaan bij Mediamarkt. dat is de verkopende partij en niet Samsung. Ieder bedrijf kan sealen en bij mediamarkt is het bekend dat veel teruggebrachte producten gewoon weer in de winkel terug komen. Tip! Koop bij een andere zaak, kleine kans dat je dit soort dingen meemaakt. En vaak ook nog voor dezelfde prijs.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je eerlijk bent breng je die CD terug. Hij is niet van jou. Mogelijk dat iemand hem mist en er erg om verlegen zit.

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ieder apparaat word getest voordat ie überhaupt in de winkel komt.
Dus bij de Samsung fabriek loopt er waarschijnlijk 1 nu te schelden omdat ie zijn dvd kwijt is.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik heb het vermoeden dat het gewoon een retour is.
Appie is binnen de garantie termijn terug genomen en opnieuw verkocht.

T

Johan200

Ongelezen bericht door Johan200 »

Hallo,

Ik weet wel zeker dat het een teruggebracht apparaat is. Wij hebben nl zelf onlangs een DVDrecorder met harde schijf gekocht bij Mediamarkt die niet goed werkt. Wij wilden hem inruilen maar dat kan niet want er zit een miniem krasje op. Reden dat ze geen nieuwe geven is omdat het apparaat dan voor hun niet meer verkoopbaar is. Dat bewijst denk ik genoeg. Zij laten defecte apparaten maken en verkopen deze dus opnieuw. Zo krijgt iemand een tweedehands apparaat voor de nieuw prijs. Het is voor ons dus de laatste keer dat we hier gekocht hebben.

Mvrgr.,

Johan

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Een vraagje:

Als mensen een product terugbrengen terwijl die niet kapot is, wat moet de winkelier er anders mee doen????

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee »

Dat is een heel goede vraag BBCS , maar de meeste consumenten interresseert dat geen bal , als zij dat apparaat maar niet krijgen.
De winkelier is dus dan de l*l , en daar heeft hij uiteraard geen zin in.
En dus wordt zo'n ding gewoon weer verkocht.
En ik als consument vind dat volkomen begrijpelijk , en zolang er niets mis is met dat ding vind ik het ook niet erg.
Helaas denken veel mensen daar anders over..........

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Kijk, de consumenten willen binnen een bepaalde periode hun net gekochte producten terugbrengen als ze er spijt hebben van de aankoop, dat de kleur achteraf niet bevalt, enz. enz.
Die producten moet de winkelier maar als 2e hands gaan verkopen met flinke korting, men weigert dus zo'n product als men een nieuw product gaat kopen.

Dus als 50% van de mensen dit doet, moet de winkelier dus 50% van de verkochte producten terugnemen en dit als 2e hands gaan verkopen, dus met vette verlies.
Die winkelier kan dan net zo goed zijn deuren sluiten.

Daarom zijn er ook winkels waar je het product niet terug kunt brengen.

De wet koop op afstand geldt dus niet voor de normale winkel.

Gesloten