LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DVD probleem
DVD probleem
Ik heb voor de vakantie in de auto een portable DVD speler gekocht, de Philips Pet 825. Meteen bij Bart Smit 3 kinder DVD’s erbij. Alle drie de DVD’s kunnen niet op het apparaat afgespeeld worden, ik krijg telkens de tekst NO DISC. Deze DVD’s kunnen allemaal wel op een gewone DVD afgespeeld worden, ze zijn dus niet defect. Anders DVD’s van buren kunnen allemaal op mijn portable DVD afgespeeld worden, de DVD werkt dus ook goed. Zowel DVD als DVD speler werken dus goed, alleen niet tgeelijk.
Helaas heb ik geen vaste DVD speler, de films kan ik dus niet gebruiken.
Bart Smit kent het prbleem niet en de audiozaak (ITS) had er ook nog nooit van gehoord. Kan het zijn dat een bepaald soort DVD niet afgespeeld kan worden op een Philips Pet 825 of is dit gewoon 3 keer pech. Ik durf bijna geen nieuwe DVD’s te kopen, want een winkel neemt geopende DVD’s niet meer terug. Natuurlijk wel terecht.
Heeft iemand hier ervaringen mee, eventueel met andere types? Is er iets aan te doen?
Vindt het sneu voor de kinderen als ze straks weer naar een leeg scherm kijken.
Alvast bedankt
Helaas heb ik geen vaste DVD speler, de films kan ik dus niet gebruiken.
Bart Smit kent het prbleem niet en de audiozaak (ITS) had er ook nog nooit van gehoord. Kan het zijn dat een bepaald soort DVD niet afgespeeld kan worden op een Philips Pet 825 of is dit gewoon 3 keer pech. Ik durf bijna geen nieuwe DVD’s te kopen, want een winkel neemt geopende DVD’s niet meer terug. Natuurlijk wel terecht.
Heeft iemand hier ervaringen mee, eventueel met andere types? Is er iets aan te doen?
Vindt het sneu voor de kinderen als ze straks weer naar een leeg scherm kijken.
Alvast bedankt
-
Re: DVD probleem
Wel jammer dat je niet mijn advies hier niet opvolgde
Een vervelende situatie, helaas is de oorzaak niet echt duidelijk, dus kunnen zowel Bart Smit als It's zich beroepen op "het is niet ons probleem". Toch vind ik dat dat ding wel degelijk een paar gewone DVDtjes van Bart Smit af zou moeten kunnen spelen. Probeer het nog eens met wat meer DVD's en laat dit ook zien in de winkel.
Je kan ook een goede DVD kopen, deze demonstreren in de BS en daarna hun 3 DVD's die het niet doen en om vervanging/omruil vragen: ze kunnen wel zeggen dat ze dat niet doen, maar dat is alleen in geval van "change of mind" oftewel: bij nader inzien toch liever een ander artikel. Logisch dat ze dat niet doen. Maar als die DVD's niet voldoen aan wat je ervan mag verwachten (dat ze afgespeeld kunnen worden op Philips DVD speler) dan moeten ze dat terugnemen. Dat is bij wet geregeld.
Een vervelende situatie, helaas is de oorzaak niet echt duidelijk, dus kunnen zowel Bart Smit als It's zich beroepen op "het is niet ons probleem". Toch vind ik dat dat ding wel degelijk een paar gewone DVDtjes van Bart Smit af zou moeten kunnen spelen. Probeer het nog eens met wat meer DVD's en laat dit ook zien in de winkel.
Je kan ook een goede DVD kopen, deze demonstreren in de BS en daarna hun 3 DVD's die het niet doen en om vervanging/omruil vragen: ze kunnen wel zeggen dat ze dat niet doen, maar dat is alleen in geval van "change of mind" oftewel: bij nader inzien toch liever een ander artikel. Logisch dat ze dat niet doen. Maar als die DVD's niet voldoen aan wat je ervan mag verwachten (dat ze afgespeeld kunnen worden op Philips DVD speler) dan moeten ze dat terugnemen. Dat is bij wet geregeld.
Het is natuurlijk spijtig dat de nieuwe aanwinst nog niet te gebruiken is.
Drie DVD´s die het niet doen is geen toeval. DVD-spelers en DVD's kennen volgens mij een regiocode, afhankelijk van in welk land je woont. Zo heeft Duitsland geloof ik een andere regiocode dan Nederland. Misschien heb je een DVD-speler gekocht die eigenlijk niet voor Nederland bedoeld is?
Trouwens de typeaanduiding "Philips Pet" is wel opmerkelijk getuige de vele slechte reviews over DVD-spelers/recorders op dit forum.
Succes ermee, ben wel benieuwd wat de oorzaak van het probleem is.
Drie DVD´s die het niet doen is geen toeval. DVD-spelers en DVD's kennen volgens mij een regiocode, afhankelijk van in welk land je woont. Zo heeft Duitsland geloof ik een andere regiocode dan Nederland. Misschien heb je een DVD-speler gekocht die eigenlijk niet voor Nederland bedoeld is?
Trouwens de typeaanduiding "Philips Pet" is wel opmerkelijk getuige de vele slechte reviews over DVD-spelers/recorders op dit forum.
Succes ermee, ben wel benieuwd wat de oorzaak van het probleem is.
heel vreemd, nieuwe dvd-speler doet het wel, maar niet zoals jij het wil.
dvd's van de buren doen het wel, maar waar heb je die dvd's van de buren afgespeeld? In de woonkamer en je eigen Bart Smit dvd's in de auto? Ik heb ervaren dat een auto een slechte omgeving is voor een dvd-speler, vaak zit er wat condens op de lens. Ook staat de speler in een huiskamer mooi vlak, terwijl die in de auto er een beetje bij bungelt.
Over de dvd's: wat voor regiocode hebben die. Moet haast wel 2 zijn, dat is de code voor Europa. Regiocode van de dvd's moet wel overeenstemmen met regiocode van de speler. Regiocode staat meestal met een sticker op de speler of op de verpakking. Op de dvd-verpakking staat dit ook. Code nul wil zeggen regiovrij. Let ook op videosysteem. Dit moet PAL zijn. Staat ook vermeld op de speler en de dvd.
dvd's van de buren doen het wel, maar waar heb je die dvd's van de buren afgespeeld? In de woonkamer en je eigen Bart Smit dvd's in de auto? Ik heb ervaren dat een auto een slechte omgeving is voor een dvd-speler, vaak zit er wat condens op de lens. Ook staat de speler in een huiskamer mooi vlak, terwijl die in de auto er een beetje bij bungelt.
Over de dvd's: wat voor regiocode hebben die. Moet haast wel 2 zijn, dat is de code voor Europa. Regiocode van de dvd's moet wel overeenstemmen met regiocode van de speler. Regiocode staat meestal met een sticker op de speler of op de verpakking. Op de dvd-verpakking staat dit ook. Code nul wil zeggen regiovrij. Let ook op videosysteem. Dit moet PAL zijn. Staat ook vermeld op de speler en de dvd.
Ik heb een DVD-speler in m'n computer gehad die af en toe een willekeurige DVD niet slikte. Het ging dan om een normale huis tuin en keuken film DVD. Ik heb het gecontroleerd en uiteindelijk bleek het om een DVD te gaan waar het gaatje niet helemaal precies in het midden zat, en de draaikop van de DVD speler zelf zat ook niet precies in het midden. Door de twee "foutjes" bij elkaar op te tellen was af en toe het verschil net iets te groot zodat de DVD speler de DVD niet kon lezen.
Twee kleine afwijkingen gaf één grotere afwijking. Uiteindelijk heb ik een andere speler gemonteerd omdat het altijd spannend was of het werkte en dat was ik beu.
Twee kleine afwijkingen gaf één grotere afwijking. Uiteindelijk heb ik een andere speler gemonteerd omdat het altijd spannend was of het werkte en dat was ik beu.
Heel vaak spelen dvd's niet af door de op de schijf aanwezige copy beveiligingen.
Het voldoet dan ook eigenlijk niet meer aan de standaard en sommige spelers kunnen er moeite mee hebben.
Philips zal beslist spelers bouwen die aan de standaarden voldoen.
Dit kan de reden zijn dat dvd's niet spelen en op een ander apparaat wel.
De eerste de beste Chinese bingospeler zal dan wel werken.
Die kijken niet zo nauw met de beveiligingen van de film maatschappijen.
U kunt proberen de film te rippen op een computer en er copy's van te maken.
Als u wilt weten hoe, dan stuur me een PM.
U heeft wel een computer met dvd-brander nodig die dvd+r kan branden.
Eigenlijk kunt u de dvd's gewoon terug brengen als dit de oorzaak is.
Ze voldoen dan niet aan de colored book standaards, en daar kunt u niets aan doen.
Misschien heb je hier ook nog wat aan.
http://www.videohelp.com/dvdhacks/philips-pet-825/7282
Just my 2 cents
Het voldoet dan ook eigenlijk niet meer aan de standaard en sommige spelers kunnen er moeite mee hebben.
Philips zal beslist spelers bouwen die aan de standaarden voldoen.
Dit kan de reden zijn dat dvd's niet spelen en op een ander apparaat wel.
De eerste de beste Chinese bingospeler zal dan wel werken.
Die kijken niet zo nauw met de beveiligingen van de film maatschappijen.
U kunt proberen de film te rippen op een computer en er copy's van te maken.
Als u wilt weten hoe, dan stuur me een PM.
U heeft wel een computer met dvd-brander nodig die dvd+r kan branden.
Eigenlijk kunt u de dvd's gewoon terug brengen als dit de oorzaak is.
Ze voldoen dan niet aan de colored book standaards, en daar kunt u niets aan doen.
Misschien heb je hier ook nog wat aan.
http://www.videohelp.com/dvdhacks/philips-pet-825/7282
Just my 2 cents
Het gaat om kinder DVD's volgens de topicstarter en die zijn meestal heel slecht of helemaal niet beveiligd. Het lijkt mij niet dat in dit geval de beveiliging de oorzaak is.
@Magel.
Wat dacht je van Disney?
Wat dacht je van Disney?
Ja dat zijn kinder DVD's.
Die zijn wel beveiligd hoor.
Ik constateer dat meer spelers deze content toch niet afspelen.
Als je de protecties eraf haalt door te rippen en opnieuw te branden werken ze wel.
De topic starter moet bewijzen waar het aan ligt.
Dat kan hij op deze manier doen.
Dan sla je B.Smit ermee om de oren en kan die de leverancier er op aanspreken.
Beveiligen zijn soms zo doorgekookt dat dvd's in normale spelers niet eens meer willen draaien.
Consument is weer de dupe.
Just my 2 cents
Ik constateer dat meer spelers deze content toch niet afspelen.
Als je de protecties eraf haalt door te rippen en opnieuw te branden werken ze wel.
De topic starter moet bewijzen waar het aan ligt.
Dat kan hij op deze manier doen.
Dan sla je B.Smit ermee om de oren en kan die de leverancier er op aanspreken.
Beveiligen zijn soms zo doorgekookt dat dvd's in normale spelers niet eens meer willen draaien.
Consument is weer de dupe.
Just my 2 cents