LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EPG KiSS PVR's uit de lucht

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jehojakim

EPG KiSS PVR's uit de lucht

Ongelezen bericht door jehojakim »

De firma KiSS heeft een aantal mediaplayers en Personal Video Recorders gemaakt. KiSS is overgenomen door LinkSys (bekend van consumentenrouters e.d.), en LinkSys weer door Cisco (bekend van professionele routers e.d.).

Onderdeel van het product PVR (er zijn 2 modellen gemaakt, de DP 558 en de VR 558) was een electronische programmagids (EPG) die op het web wordt onderhouden. Daarop kun je waar ook ter wereld inloggen met het identificatienummer (soort chassisnummer) van jouw PVR, en vervolgens tv-programma's voor opname programmeren.

Ook de tv-gids op de KiSS zelf kijkt naar die website.

De productie van de recorders is twee jaar geleden gestopt, en er zijn geen nieuwe modellen meer ontwikkeld.

De levensduur van zo'n apparaat mag op zeker meer dan twee jaar worden gesteld.

Probleem is nu dat Cisco heeft aangegeven per 1 juli de stekker uit de website voor de EPG te halen, waarmee een belangrijk deel van de functionaliteit van de recorder wegvalt.

Vraag is nu: mag dat zomaar? Ik, en anderen met mij, hebben dit apparaat gekocht met deze functionaliteit in het achterhoofd, en die wordt mij nu na twee jaar gebruik afgenomen.

Graag jullie reactie!

Rickyman

Re: EPG KiSS PVR's uit de lucht

Ongelezen bericht door Rickyman »

Lijkt mij dat dit wel mag. Cisco neemt uiteindelijk Kiss over en heeft die twee modellen al niet meer in zijn programma zitten. Zij zijn de nieuwe eigenaar en hebben dus het recht om ondersteuning stop te zetten voor producten die ze niet eens hebben gevoerd.
Zie het anders, stel dat u een bedrijf overneemt en dit gezond wilt houden/maken dan zult u zeer waarschijnlijk dingen moeten veranderen die in het verleden gemeengoed waren.
Tijden zijn veranderd en Cisco ziet er schijnbaar geen heil in. Daarnaast is bij de aanschaf van uw Kiss vast nooit verteld dat dit levens(duur)lang ondersteund zou worden. Als Kiss niet was overgenomen had het ook niet meer gewerkt trouwens.

Rick

jehojakim

Ongelezen bericht door jehojakim »

Als Kiss niet was overgenomen had het ook niet meer gewerkt trouwens.

Maar ze hebben het wel overgenomen, en daarmee de rechten én de plichten. De tv-gidsfunctionaliteit was en is een wezenlijk onderdeel van datgene wat zij verkocht hebben (want ook in de Cisco-periode zijn deze apparaten nog verkocht).

Mijn stelling is dat zij niet binnen de redelijkerwijs te verwachten levensduur van het product de verkochte functionaliteit mogen inperken.

Rickyman

Levensduur is geschat economisch 3 jaar en apparaten zijn geïntroduceerd in 2006. Cisco heeft dus 4 jaar ondersteuning geboden en dat lijkt me voldoende. EPG is handig maar apparaat is ook los te programmeren, dus ze beperken de funtionalitiet niet wel het bedieningsgemak en comfort. Maar nogmaals apparaat is technisch antiek (zonder kwade bedoelingen hoor)

Rick

mmvandoorn

Ongelezen bericht door mmvandoorn »

Wat een onzin!

Dus als ik tien jaar geleden een auto heb gekocht waarvan het merk door een andere fabrikant overgenomen is, kan het zomaar zijn dat de nieuwe eigenaar er geen heil meer inziet om het nog langer mogelijk te maken dat ik met mijn auto kan remmen???

Sorry hoor, maar ik heb mijn KiSS PVR ook nieuw gekocht toen KiSS al door Cisco overgenomen was, iets wat mij bij aankoop overigens niet bekend was. Sterker nog, het model dat ik kocht (VR-558) was toendertijd (2006) pas net op de markt. Ik heb het apparaat dus nog geen vier jaar in mijn bezit maar wordt wel geconfronteerd met het feit dat ik vanaf 1 juli de meest onderscheidende functionaliteit moet gaan missen.

Mij is overigens totaal niet duidelijk waarom Cisco KiSS overgenomen heeft, vanaf het moment van overname zijn er geen apparaten meer geproduceerd, en is de support ook meteen stopgezet. Hoezo mensen blij maken met een dode mus......

tsja..

Ongelezen bericht door tsja.. »

Beste,

het apparaat doet nog steeds waar het voor gemaakt is lijkt me, het opnemen van programma's. echter, een aanvullende gratis dienst wordt door de leverancier stop gezet. dit is het goed recht van de fabrikant.

stel u koopt een auto en de fabrikant biedt bij aankoop aan dat u de auto gratis kunt wassen. maar na 4 jaar zegt de fabrikant, 'we stoppen ermee'. u hebt nergens contractueel vastgelegd staan hoelang de dienst aangeboden wordt. derhalve heeft de fabrikant het recht om ermee te stoppen.

categorie jammer maar helaas...

Rickyman

Beste mmvandoorn.
Inderdaad is de onderdelen bewaartijd bij een auto 10 jaar. We praten over een geheel ander voorwerp en prijs. Van een auto mag u ook verwachten dat deze 10 jaar meegaat.
Maar als u na 10 jaar een onderdeel niet meer kunt verkrijgen kunt u inderdaad gewoon pech hebben en nergens meer rechten aan ontlenen.
Een elektronicafabrikant is überhaupt niet! verplicht om onderdelen te houden.
Het apparaat is technisch prima maar economisch afgeschreven. Daarnaast is er nooit gecommuniceerd dat de epg functie altijd zou blijvenb werken, dit was een extra dienst. Nu cisco deze dienst iet meer ondersteund houdt het gewoon op.

Rick

wain

Ongelezen bericht door wain »

RickyMan schreef:EPG is handig maar apparaat is ook los te programmeren, dus ze beperken de funtionalitiet niet wel het bedieningsgemak en comfort. Maar nogmaals apparaat is technisch antiek (zonder kwade bedoelingen hoor)
tsja.. schreef:het apparaat doet nog steeds waar het voor gemaakt is lijkt me, het opnemen van programma's.
Het punt hier is, dat de EPG functie voor mij -en waarschijnlijk vele anderen die het KiSS apparaat gekocht hebben- essentieel is.
D.w.z. het op afstand kunnen programmeren via internet, dus evt. zoals in mijn geval, vanuit het buitenland.
NB: Het toestel biedt nog andere mogelijkheden, maar er zijn andere apparaten op de markt die dat (deels) ook kunnen.

Als er een nieuw toestel bestond met deze EPG functionaliteit konden we ons heil daar gaan zoeken.
Maar KiSS is volgens mij het enige toestel dat ooit gemaakt is (en zal worden?).
Inderdaad, de wet van de economie, toestellen worden niet eeuwig ondersteund. Al moet dit hier genuanceerd worden. Het wordt niet ondersteund qua reparatie of onderdelen, OK.
Maar het apparaat is dus nu voor velen a.h.w. automatisch onherstelbaar defect, zonder alternatief.
Al zou er blijkbaar nog een betalende omweg zijn via TinyStocks.
Een kleine moeite om dat ook op de EPG website te zetten, helaas wordt daar niet over gecommuniceerd door Cisco, en moet men dat zelf allemaal uitzoeken. :(

roebie

Ongelezen bericht door roebie »

Ik ben het helemaal met Wain eens.

De toevoeging van de EPG functie in het apparaat van KiSS maakt dit apparaat zo bijzonder. Via je mobiel op het station als je vertraging hebt, toch je tv programma opnemen die je anders had gemist. Of gewoon ergens waar internet is je KiSS programmeren. Geweldig.

Nu de EPG functie door Cisco/Linksys eruit is gehaald, is het maar een gewoon apparaatje geworden.

Maar dat was nadat Cisco/Linksys KiSS had overgenomen nu juist de bedoeling.
KiSS overnemen, en dood laten bloeden en zó weer een concurrent minder.

Verder is het zéér typisch dat nu juist Cisco/Linksys dit doet, dit merk richt zich voornamelijk op netwerkapparatuur. En de gebruikers van de KiSS apparatuur zijn nu juist de doelgroep waar Cisco/Linksys het van moet hebben.

Ze mogen best dingen veranderen, maar een redelijk alternatief bieden, doen ze niet. In de emailberichten met Cisco/Linksys wordt je totaal niet serieus genomen. "tsa dat is nu eenmaal besloten..." Ik ervaar dit als zeer arrogant.

Als mijn KiSS speler aan vervanging toe is, zal ik zo'n onbetrouwbaar merk als Cisco/Linksys niet zo snel meer kiezen. Goed gedaan Linksys !

Uiteraard heb ik een account aangemaakt via TinyStocks om dit toch maar een jaartje te proberen, en dan maar in de komende periode uitkijken naar een ander apparaat met ongeveer dezelfde specificaties.

Uiteraard GEEN LinkSys apparaten meer.

Gesloten