Ik heb het volgende probleem en denk in mijn recht te staan en te hebben.
Wie verschaft mij de duidelijkheid.
Ik zie op Marktplaats een Dali Suite S1.2 Subwoofer aangeboden worden voor weinig geld, te weten € 50.00.
Er staat ook duidelijk in de advertentie. (in mijn bezit)
Als eerste stuur ik een mailtje of deze ook te bezorgen is op basis van vooruitbetaling.Dit toestel staat al langer in ons magazijn en mag nu tegen een zeer laag bedrag weg!
Direct daarop zoek ik ook telefonisch contact met adverteerder wat een winkel blijkt te zijn, Loewe Gallery Hasselt.
De man die ik hier spreek vertelt mij dan dat de aangeboden subwoofer ook al een aantal jaren in zijn magazijn staat.
Het staat hem in de weg en hij heeft zijn technicus de opdracht heeft gegeven deze samen met andere langstaande artikelen op marktplaats aan te bieden tegen zeer lage prijzen, zoals de advertentie ook zegt.
De aanbieder is slechts nog Dealer van Bose en Loewe, vertelt hij vandaar deze erg lage prijzen.
Ik sluit telefonisch de koop met deze persoon en hij beantwoord mijn mailtje met
Ik heb daarop direct het bedrag via internet bankieren overgemaakt.
Graag E 62,50 overboeken op ABN AMRO 576829056.
Dank, Arjen.
Loewe Gallery Hasselt
SensaDesign | home entertainment furniture
Echter in de dagen daarna verandert meedere malen de prijs in de advertentie van 50.00 naar 100.00 naar 200.00.
Ik heb hierop een mail gestuurd met de vraag wanneer ik de door mij gekochte subwoofer kan gaan verwachten en dat ik het wat vreemd vind dat de advertentie telkens word aangepast, hier komt geen reactie op.
Als ik dan telefonisch contact opneem, zegt deze het wat vreemd te vinden en zijn mails moet gaan checken, ik zou antwoord krijgen.
Mijn antwoord
Hierop heb ik wederom gemaild, in mijn mail heb ik duidelijk gemaakt dat ik dit berichtje zonder uitleg niet accepteer en ook niet mijn geld terug wil en de verkoper aan ons gemaakte overeenkomst wil houden, ook heb ik gemeld dat ik desnoods verdere stappen zou gaan ondernemen op onze overeenkomst mocht de levering niet plaatsvinden, dit omdat het er alle schijn van heeft dat hij de subwoofer nu gewoon voor meer geld wil verkopen, gezien de aanpassingen in de advertentie.U krijgt uw geld teruggestort.
Er is een fout opgetreden.
Excuses.
Zijn reactie op deze mail,
Nou het moet niet gekker worden natuurlijk.Beste,
U zult helaas geen levering van mij ontvangen.
Indien u een raadsman wilt inschakelen voor deze zaak mag dit natuurlijk telkens.
Ik heb u netjes het geld teruggestort zoals gemeld. Het toestel is niet meer in mijn bezit, dit was abusievelijk op internet gezet.
Het was ook geen firma die dit toestel op internet plaatste, maar mijn collega als prive persoon.
Fijne dag verder en vriendelijke groet.
Wat kan ik , wat zijn mijn rechten.
PS : intussen had ik de subwoofer die ik al in eigen bezit had verkocht en zit nu zonder.