LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goeie digitale camera.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
suusje73

Goeie digitale camera.

Ongelezen bericht door suusje73 »

Welke digitale camera adviseren jullie mij?
Ik hoef er geen hele ingewikkelde foto's mee te maken, gewoon de vakantiekiekjes, de kids, de beestjes, liefst wel portret foto's, etc... Ik zou er ook graag korte filmpjes mee willen maken.

Liefst een eenvoudig, makkelijk toestel die mooie foto's maakt.
En liefst een beetje niet te prijzig.

Hoeveel pixels adviseren jullie?

(Kheb de mijne laten vallen en nou maakt ie geen foto's nie en geen filmpjes nie....)

TheLD

Re: Goeie digitale camera.

Ongelezen bericht door TheLD »

Een advies, niet naar megapixels kijken.

Kijk liever naar prijs, aantal keer optische zoom (lens), batterij of accu (wat heeft je voorkeur), materiaal behuizing. Canon Ixus 85 is bijvoorbeeld klein, stevige behuizing, makkelijk in gebruik, 3x optische zoom.

Kijk anders eens op kieskeurig.

swinden

Ongelezen bericht door swinden »

Ik ben een behoorlijke perfectionist (fotografeer dan ook met een profi camera) maar kocht voor dochterlief een IXUS80. Onder goede lichtomstandigheiden weinig verschil met mijn profi (en vele malen grotere) camera. Zelfs onder moeilijke omstandigheden nog alleszins redelijke foto's. Camera is opgevolgd door de ixus 95 (zal vast niet slechter zijn). Voor zover het nog niet is doorgedrongen: het aantal pixels zegt niets over de kwaliteit. Zes megapixels is ZAT en voor minder doet geen enkele camera het meer tegenwoordig.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Voor een goede 10 x 15 foto heb je in principe aan 3,2 MP al genoeg. Als je wilt vergroten heb je wel meer nodig.
Maar inderdaad, het minste wat in de winkel ligt is zo'n 8 MP volgens mij.
En ook ik heb goede ervaringen met de hele ixus-serie van Canon.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat je eerst even moet aangeven is welk budget je hebt en wat je prioriteiten zijn. Moet het apparaat erg compact zijn (broekzak formaat) of is dat niet belangrijk?

De ixussen zijn goede apparaten, en zeker in die prijscategorie aan te raden. Maar als je budget hoger of lager is, zijn er ook interessante opties. Als je budget veel lager is, je hebt voor minder dan 150 euro een panasonic FS6. Komt op (buitenlandse) foto-testsites goed uit de bus. Erg compact, redelijk snelle afdrukvertraging, ook bij wat donkerder foto's nog redelijk goed (weinig ruis) en een accu die lang mee gaat.

Op megapixels zou ik me niet blindstaren. In tegendeel, meer megapixels betekent dat elk pixeltje relatief klein is, omdat de lichtgevoelige fotosensors in het algemeen even groot blijven. En een klein pixeltje betekent dat het veel minder gevoelig is voor licht. Dus meer pixels betekent in het algemeen een minder lichtgevoelig toestel, en dus eerder ruis of onscherpe foto's als het wat donkerder is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.kieskeurig.nl

Als je jou eisen in vulde krijg je alle mogelijke merken en mogelijkheden.

Hoeveel past er op je oude kaart en koop het liefst een iets duurdere snellere.

Batterij, tenminste 2500 en geen aanbieding want die zijn snel leeg.
2600 of 2700 is meestal nodig als je een camera met slechts 2 batterijen koopt, die met 4 gaan langer mee maar duurder en grotere camera...

Alleen oplaadbare want anders blijf je kopen of met accu en die LION accu tijdig laden of zorg voor 2e accu.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik zou denken aan een Canon Powershot 590is
Voldoende pixels(niet te veel)
Eenvoudige bediening.
Houd goed vast.
Zo rond de 150 euro en goede kwaliteit.
Het belangrijkste is dat jij vind dat de camera lekker in de hand ligt!
Te klein is namelijk ook niet prettig.
Rond de 8Megapixel is ruim voldoende!
Veel meer is niet verstandig.
Optische zoom is goed, digitale zoom nooooooit gebruiken!
Succes!

Gesloten