LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hd videocamera: brandende vragen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
johan36

Hd videocamera: brandende vragen

Ongelezen bericht door johan36 »

Hallo,

Over een kleine maand hoop ik voor het eerst vader te worden en nu wil ik natuurlijk graag mooie video opnames maken. Ik heb nu nog een ouder type videocamera dat filmt op dv-bandjes die ik dan graag met pinnacle bewerkte en vervolgens ging branden op een dvd. Echter met de aanschaf van een full hd tv merk je toch dat de kleuren en kwaliteit te wensen overlaten. Kortom: een hd camera aanschaffen leek mij een heel goed plan. MAAR:
•wat is de snelst mogelijke manier, en de beste manier, met behoud van kwaliteit om deze opname's in hd-kwaliteit op mijn tv af te spelen. Uiteraard wil ik mijn sd / sdhc kaart vaak kunnen legen om weer nieuwe opnames te maken.
•moet ik een blue ray speler aanschaffen om de opnames in hd kwaliteit te kunnen bekijken? ( nu in het bezit van een gewone dvd-speler )
•moet ik een blue ray brander aanschaffen om mijn filmopnames op te branden of is er een makkelijker weg. Kan ik dit bijvoorbeeld branden op een externe harde schijf via mijn pc of verlies ik hierdoor kwaliteit als ik het later wil afspelen op mijn hd-tv via mijn pc en externe harde schijf?
•Stel ik zou deze opnames willen bewerken: wat voor programma zouden jullie aanraden en aan welke specificaties moet mijn pc dan voldoen?
•ik zit erover te denken de sony cx 115e aan te schaffen. Iemand toevallig ervaring met deze camera? Zie ik bepaalde dingen over het hoofd die misschien van belang zijn voor een hd-camera?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ben al langs verschillende winkels geweest maar men zegt overal weer wat anders, erg lastig!

Alvast heel vriendelijk bedankt voor jullie hulp en tijd!
Hartelijke groeten, Johan

Rickyman

Re: Hd videocamera: brandende vragen

Ongelezen bericht door Rickyman »

Hoi Johan
- Om de opnames op je tv af te spelen zou ik gebruik maken van een externe harde schijf (lekker groot) waar je je opnames op dumpt. Via een mediaplayer met HD support kun je dan prima HD op je tv kijken.
- Een blueray speler heeft geen zin want dan moet je eerst de blue ray brander kopen. De schijfjes zijn per stuk erg duur en ik kan je uit ervaring vertellen dat er nog weleens eentje misgaat. Zonde geld dus.
-Bewerken, Magix, Pinnacle, Ulead, Sony vegas
- HD op je pc monteren vergt nogal wat:
min 2-3 harde schijven van min 500gb (liefst 2 in raid).
dikke dualcore, quadcore I5 of I7 processor met 4 GB werkgeheugen (meer is beter).
Knappe videokaart, dedicated van min 512 mb.
Kortom een dure grap, zelf zou ik eens met een Panasonic gaan stoeien, niet op cijfers vergelijken maar in de praktijk testen!

Succes
Rick

Gesloten