LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het grote satellietonvanger topic

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
bmwe30

Het grote satellietonvanger topic

Ongelezen bericht door bmwe30 »

Dit miste er nog aan op Tros-radar,

Heel veel ontvangers werken niet goed, anderen hebben geen keurmerk ect.
Ook is het lastig om een ontvanger terug te brengen naar de winkel omdat
deze steeds met zogenaamde oplossingen komt.

bmwe30

Re: Het grote satellietonvanger topic

Ongelezen bericht door bmwe30 »

Ik reageer even zelf over de, Ceryon CM 200HD ontvanger
die heel veel mensen in de steek laat.

Op het eigen forum van maxdigital word al geklaagd, op een onderwerp
over een kat in de zak.
http://www.maxdigital.nl/forum/showthre ... -in-de-zak

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik heb zelf geen ervaring met tv kijken via de satelliet, maar zou graag eens een paar vragen daarover stellen in de hoop dat iemand met ervaring een beetje op weg kan helpen.

Voorzover ik weet kost een ontvanger en een schotel rond de 200 euro inclusief monteur. Voor de tweede tv kun je gewoon een extra ontvanger aanschaffen? Dan kun je dus op de ene tv een andere zender bekijken als op de ander? Tweede tv/ontvanger sluit je gewoon aan dmv coax-kabel?

De abonnementskosten bedragen 9,95? Voor de tweede tv (smartcard) een zelfde bedrag?

Hoe is het zenderaanbod (hoeveelheid zenders) in vergelijking tot bijvoorbeeld Ziggo Digitale TV en Tele 2? Ik begrijp dat je veel meer zenders kunt ontvangen via satelliet, maar zijn al deze zenders ook goed (en gewoon als je een standaard abonnement hebt) te ontvangen?

De beeldkwaliteit is vergelijkbaar met Ziggo Digitale TV en/of Tele2?

Is CanalPlus de enige/beste/goedkoopste aanbieder?

Voorlopig zit ik nog contractueel vast aan een andere aanbieder, maar ik hoop dat iemand een goed antwoord kan geven op deze vragen. (Ik zou eigenlijk ook nog graag weten of er zender(s) uit Guatemala te ontvangen zijn i.v.m. mijn vrouw)

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

bmwe30 schreef:Ik reageer even zelf over de, Ceryon CM 200HD ontvanger
die heel veel mensen in de steek laat.

Op het eigen forum van maxdigital word al geklaagd, op een onderwerp
over een kat in de zak.
http://www.maxdigital.nl/forum/showthre ... -in-de-zak

Het is mooi, dat je ons kennis laat maken met jou forum.
Maar denk je niet zelf, dat op het van jou aangesproken forum, meer informatie is, als hier.
Omdat je, geen informatie verstrekt, wat er werkelijk aan de hand is, heb ik voor jou misschien nog een hint, kijk eens hier, misschien is dit, wat jullie in de steek laat:
http://www.satbox4all.nl/Forum/thread-17925.html

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

@jlthkoch

Een schotel heeft een digitale beeldkwaliteit.
Hoe de kwaliteit met Ziggo is, kan ik niet beoordelen, want ik heb al jaren een schotel.

Als je meer informatie wilt, dan kijk eens hier:

Zonder abonnement ruim 1000 gratis te ontvangen TV zenders, waaronder diverse Nederlandse zenders; BVN en de regionale, Engelse kanalen waaronder BBC HD, BBC 1-2 - 3 - 4, ITV 1-2.
Zeer veel Duitse kanalen ARD HD, ZDF HD, ARTE HD, Pro7, Sat1, Franse, Spaanse enz.
In combinatie met een CanalDigitaal kaart en abonnement, meer Nederlandse TV en Radio programma's.
Op onderstaande links ziet u wat er met deze set allemaal ontvangen kan worden, met en zonder abonnement.
1) Astra 1 satellieten op 19 graden Oost, met o.a de Nederlandse TV zenders.
2) Astra 2/Eurobird positie 28,5 Oost met Engelse TV en Radio zenders gratis te ontvangen o.a BBC en ITV.
3) Astra 3 op 23,5 Oost met alle regionale TV zenders van Nederland waaronder: Omroep Limburg, Omroep Brabant, Omroep Friesland, Omroep Zeeland, RTV Drente, RTV Gelderland, RTV Noord, RTV Noord-Holland en RTV Oost. Verder op deze satelliet ook diverse Nederlandse thema zenders. en veel HD zenders uit het canaldigitaal aanbod.
4) Hotbird satellieten op 13 graden Oost met een keur aan Europese en andere zenders uit Zuid Amerika, Azië, Afrika, enz.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="jlthkoch"]Ik heb zelf geen ervaring met tv kijken via de satelliet, maar zou graag eens een paar vragen daarover stellen in de hoop dat iemand met ervaring een beetje op weg kan helpen.

Voorzover ik weet kost een ontvanger en een schotel rond de 200 euro inclusief monteur. Voor de tweede tv kun je gewoon een extra ontvanger aanschaffen? Dan kun je dus op de ene tv een andere zender bekijken als op de ander? Tweede tv/ontvanger sluit je gewoon aan dmv coax-kabel?

De abonnementskosten bedragen 9,95? Voor de tweede tv (smartcard) een zelfde bedrag?

Hoe is het zenderaanbod (hoeveelheid zenders) in vergelijking tot bijvoorbeeld Ziggo Digitale TV en Tele 2? Ik begrijp dat je veel meer zenders kunt ontvangen via satelliet, maar zijn al deze zenders ook goed (en gewoon als je een standaard abonnement hebt) te ontvangen?

De beeldkwaliteit is vergelijkbaar met Ziggo Digitale TV en/of Tele2?

Is CanalPlus de enige/beste/goedkoopste aanbieder?

Voorlopig zit ik nog contractueel vast aan een andere aanbieder, maar ik hoop dat iemand een goed antwoord kan geven op deze vragen. (Ik zou eigenlijk ook nog graag weten of er zender(s) uit Guatemala te ontvangen zijn i.v.m. mijn vrouw)[/quote]

Voor de tweede ontvanger moet je ook een dualkop aanschaffen.
Heb zelf een HD ontvanger en schitterend beeld. Heb momenteel 1200 zenders dus Guatemala zal er ook wel tussen zitten.Heb ook regelmatig contact met
de buren omdat de kabel uitvalt en ik wel beeld heb.Nadeel met slecht weer
(onweer) valt mijn beeld weg.Totaal in drie jaar +/- 4 uur.
Heb zelf Canaal Digitaal en geen klachten daar over.Best mogelijk
dat er betere zijn.

Gesloten