LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iFactors een winkel die meent boven de wet te staan

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Ikweetwelbeter

iFactors een winkel die meent boven de wet te staan

Ongelezen bericht door Ikweetwelbeter »

Ik was op zoek naar een dockingstation voor mijn Apple iPod Nano 3G, waarbij het mogelijk zou zijn om de muziek te synchroniseren met de PC (iTunes). Normaal koop ik electronica meestal via internet, maar bedacht bij deze aankoop: hierbij zijn de technische details van belang, dus ditmaal maar bij een winkel met personeel waar men goed op de hoogte is/ zou moeten zijn.

Dus gezocht naar een Apple-dealer in Breda. Dat treft: in Breda zit iFactors, een Apple Premium Reseller nog wel! Ik met mijn Nano 3G naar iFactors in Breda, daar wat rondgekeken, mooie winkel. Na enige tijd kwam een van de verkopers naar me toe met de vraag of hij kon helpen. Ik heb hem de Nano 3G laten zien en uitgelegd dat ik daarvoor een dockingstation zocht met speakers, waarmee ik tevens wilde synchroniseren met iTunes op de PC. En dan liefst zo compact mogelijk. Geen probleem, mijnheer. Ik heb hier de JBL Onstage Micro voor € 99,95 en daar kan dat mee. Dit apparaat dus aangeschaft en blij naar huis.

Thuis eerst het geluid geprobeerd: wow, dat klinkt erg goed! Toen aangesloten op de USB-poort van de PC. Maar toen gebeurde er dus niks. Ik had verwacht dat iTunes gelijk op zou starten, net zoals dat gebeurt als ik de Nano rechtstreek aansloot op de PC. Nou, alles uitgezet, computer opnieuw opgestart, maar dat hielp dus niks.

Ik ben toen op internet gaan zoeken. Op de Apple Store site (NL) stond dat het zou moeten kunnen met de JBL Onstage Micro. Vreemd. Toen op de site van JBL gevonden dat er met de Nano 3G “minder functionaliteit” was met de JBL Onstage Micro! Ik begreep gelijk waarom het niet werkte: de JBL Onstage Micro is dus niet geschikt voor synchronisatie van de Nano 3G.

Toen op de site van JBL verder gezocht of er andere dockings waren waarmee het wèl zou moeten kunnen. En jawel: met de Onstage II of III was er geen enkel probleem in combinatie met de Nano 3G. Gelijk gekeken wat de prijzen daarvan waren: Dixons verkocht de Onstage II voor € 79,95 en de III voor € 129,95.

Een dag later weer terug naar iFactors in Breda. Uitgelegd dat de gekochte docking niet voldeed aan het gevraagde, en dat het met de Onstage II en III wel zou kunnen. De verkoper erkende dat hij mijn eis tot synchronisatie met de PC had gehoord, maar dat hij niet wist dat dit niet met de Onstage Micro kon. En zij verkochten de Onstage II ook (de III niet) en dat het dan mogelijk een oplossing zou zijn om de sets om te ruilen, met bijbetaling. Nou dacht ik dat hij een verspreking maakte, want bij Dixons was de Onstage € 79,95, en dus goedkoper dan de terug te brengen Onstage Micro. Maar toen kwam de aap uit de mouw: de Onstage II kostte bij iFactors maar liefst € 179,95!! En dat is precies € 100 duurder dan bij de Dixons, oftewel 125% duurder ! Hem uitgelegd dat dezelfde set bij Dixons € 79,95 kostte. Hij keek me vol ongeloof aan. Okee, stelde ik voor: kijken we even samen op internet hier. Dus op een winkelPC even op de site van Dixons gekeken, en toen zag hij het dus ook. Vervolgens zei hij nog: ja dan bent u wel gek om hem hier te kopen. Lijkt me ook.

Maar hoe lossen we het nu op? Moeilijk. Filiaalmanager erbij. Het duurde nogal even voordat die begreep wat precies het probleem was. Uiteindelijk snapte hij het. En kwam toen met zijn voorstel: mijnheer ik vind het voor u vervelend, maar ik kan de Onstage niet voor € 79,95 verkopen. Ik zal u matsen, voor € 159,95 MAG u hem meenemen. Dit voorstel komt er dus op neer dat ik precies 2 x zoveel zou betalen dan bij Dixons! Over matsen gesproken.

Ik ben hier uiteraard niet mee akkoord gegaan, en heb hem uitgelegd dat het niet zo moeilijk was. Ik had aan de verkoper mijn vereisten voorgelegd, en het verkochte produkt voldeed daar niet aan. En dat ik op grond daarvan ontbinding van de koop-overeenkomst eiste, en mijn geld terug.

Nou dat was al helemaal niet mogelijk. En dat staat ook op onze bon mijnheer, wij geven geen geld terug. Waarmee kennelijk de bon van iFactors meer te betekenen zou hebben dan de wet. Ik kon een tegoedbon krijgen, of de Onstage II kopen voor € 159,95.

Een tegoedbon wil ik niet, omdat ik geen plannen heb voor toekomstige aanschaf bij iFactors. En de veel te hoge prijs voor de Onstage II is geen redelijk aanbod voor een alternatief.
Simpel gezegd: als ik van tevoren had geweten dat de gekochte Onstage Micro niet zou doen wat ik wilde, dan zou ik de koop nooit hebben gesloten.

Ik ga eerst maar eens een brief naar iFactors sturen met een vordering tot ontbinding van de koop-overeenkomst en terugbetaling van mijn geld.

Dit is dus een voorbeeld van de onkunde en de onwil die je dus bij een zogenaamde Premium Reseller tegen kunt komen. Volgende keer koop ik gewoon online. Heb daar nog nooit gedoe mee gehad, en zeker niet op deze manier. Bij iFactors denkt men maar aan 1 ding: omzet scoren, en meedenken met de klant: ho maar. (misschien dat daarom de “i” in de naam staat, wat in het Engels voor IK staat).
Een hoop tijd kwijt, en nog een hoop gedoe om mijn geld terug te krijgen.

alfatrion

Re: iFactors een winkel die meent boven de wet te staan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een mondelijke overeenkomst is natuurlijk wel geldig, maar als de winkel betwist dat je bepaalde voorwaarden heb gesteld sta je nergens. Eigenlijk zo je opnemen moeten maken van verkoopgesprekken als bewijs.

Ikweetwelbeter

Ze betwisten niet dat ik die bepaalde eisen had gesteld.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Deinstalleer iTunes eens ga hem opnieuw downloaden en weer installeren.
Kijk wat er dat gebeurd.

Kijk anders ook even op onemorething.nl een Macforum mischien vindt je daar je antwoord wel.

Succes er mee en hoop dat je het antwoord vindt.

Ikweetwelbeter

Het probleem zit hem niet in iTunes, de JBL Onstage Micro heeft gewoon die functionaliteit niet icm de Nan 3G. Maar bedankt voor het meedenken.

Jerommekes

Ongelezen bericht door Jerommekes »

en ben je er al uit met iFactors?
Was eigenlijk net van plan om daar een mac te gaan kopen, maar nu ik dit lees ga ik twijfelen. Was er pas voor een iPhone en de verkoper wist er ook niet echt veel van. Heb hem toen maar bij Tmobileshop gehaald.

Heb je al geinformeerd bij de importeur van JBL of er misschien een update is of komt?

Anders op een drukke zaterdag keertje terug gaan en met luide stem de discussie nog eens flink aankaarten. Het is wel een mooie zaak maar tot nu toe heb ik er weinig deskundigeheid kunnen ontdekken, vooral gladde oppervlakkige verkooppraatjes. Eigenlijk jammer voor een Applestore, daar zou je anders verwachten.

Goed idee om hier te posten! Ik zat te googelen op ifactors, eigenlijk om te kijken of ik ' klantenervaringen ' tegenkwam. Ja dus, hmm iFactors Breda: doe je best!

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Dit is trouwens een veel voorkomed probleembij iFactors ik lees heel veel problemen op Mac forums over dit bedrijf.

Maar ik denk dat het trouwens een actie is van Dixons aangezien de goedkoopste JBL On Stage II bij kieskeurig.nl €115.- kost.

Zie link...
http://kieskeurig.nl/kopen/54B2C54C0B47 ... 4E082F.htm

Maar hoe dan ook is het niet goed te praten, ik weet van de APR in Groningen (MacMe) dat de service hier wle goed is maar daar heb jij natuurlijk niks aan.

Ik hoop dat jij je geld terug gekregen heb en dat je nu een gekocht hebt bij Dixons.

Gesloten