| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] J.peg file verkleinen
-
Gero
J.peg file verkleinen
Is het mogelijk om een j.peg file van bijvoorbeeld 1 MB te verkleinen.
Dit in verband met upload problemen welke een maximum grootte voorschrijven.
Dit in verband met upload problemen welke een maximum grootte voorschrijven.
-
Gero
Re: J.peg file verkleinen
Blij om te horen dat dit mogelijk is. Uiteraard zou ik tevens willen vernemen hoe dit dan zou kunnen. Volledeheidshalve kan ik vemelden dat ik in het bezit ben van adobe fotoshop. Kan dit eventueel via dit programma???????? Zo nee, via welk programma dan wel?????????????????????
-
Gast
Ik zou gewoon eventjes in de meegeleverde handleiding kijken. Daar staat het precies in beschreven.
-
Gast
Wat een gelul weer... gewoon antwoord geven meine D und H.
Manier 1: pas de grootte aan met Resize. Je kunt een percentage of # pixels opgeven.
Wil je de originele grootte houden, dan:
Manier 2: kwaliteit van de jpeg aanpassen, waarschijnlijk kan dit pas bij het "opslaan als... ", options. Kies je voor een lagere kwaliteit, worden vanzelf de Kb's minder.
Manier 1: pas de grootte aan met Resize. Je kunt een percentage of # pixels opgeven.
Wil je de originele grootte houden, dan:
Manier 2: kwaliteit van de jpeg aanpassen, waarschijnlijk kan dit pas bij het "opslaan als... ", options. Kies je voor een lagere kwaliteit, worden vanzelf de Kb's minder.
-
shiftf7
Je hebt photoshop er zelfs niet eens voor nodig, aan Paint heb je genoeg (standaard in elke Windows).
- Open het bestand in Paint
- kies in het menu afbeelding uitrekken/hellen
- vul in beide vakjes achter horizontaal en vertikaal een kleiner percentage in dan 100 (bv. horizontaal 50 en vertikaal 50)
sla het bestand vervolgens op onder een andere naam (bv plaatjeklein.jpg)
Als je grote .BMP bestanden wilt emailen kun je deze ook eenvoudig met Paint omzetten in het kleinere .JPG formaat.
Open het bestand in Paint
kies vervolgens voor Bestand opslaan als....
kies dan bij ''opslaan als type:'' voor JPEG
- Open het bestand in Paint
- kies in het menu afbeelding uitrekken/hellen
- vul in beide vakjes achter horizontaal en vertikaal een kleiner percentage in dan 100 (bv. horizontaal 50 en vertikaal 50)
sla het bestand vervolgens op onder een andere naam (bv plaatjeklein.jpg)
Als je grote .BMP bestanden wilt emailen kun je deze ook eenvoudig met Paint omzetten in het kleinere .JPG formaat.
Open het bestand in Paint
kies vervolgens voor Bestand opslaan als....
kies dan bij ''opslaan als type:'' voor JPEG
-
Courier
Ik gebruik het programmaatje AJ CompressCopy. Hartstikke handig en geen paint of photoshop nodig.
Kijk maar eens op deze site.
http://home.tiscali.nl/annejan/AJCompressCopy.htm
Kijk maar eens op deze site.
http://home.tiscali.nl/annejan/AJCompressCopy.htm
-
santlk
een leuk en goed programma voor het verkleinen van foto's is
PHOTO RESIZER dat je eenvoudig gratis kunt downloaden.
succes ermee.
PHOTO RESIZER dat je eenvoudig gratis kunt downloaden.
succes ermee.
-
Gero
Hartstikke bedankt voor de tips en daarmee bedoel ik dan uiteraard de laatste vier tips. Ik ga het vanavond meteen uitproberen. Ik neem echter aan dat het nu wel zal lukken.
-
joop slim
Geachte,
voor dit soort simpele bewerkingen is een prima FREEWARE programma te down loaden via www.irfanview.com .Is ook in nederlands en kan zowat alle bestands typen aan.
Groetjes
slime joop
voor dit soort simpele bewerkingen is een prima FREEWARE programma te down loaden via www.irfanview.com .Is ook in nederlands en kan zowat alle bestands typen aan.
Groetjes
slime joop
-
JoSt
Wel PhotoShop maar geen handleiding?Geplaatst op 19 Apr 2005 08:34 door Gero
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas heb ik er geen handleiding bij!
Dat kan niet.
Als je PhotoShop koopt krijg je er altijd een handleiding bij!!
JoSt
-
Gero
handleiding zit er inderdaad bij weet ik inmiddels in pdf formaat