LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten batterij NIKON coolpix 3100

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
baron

Klachten batterij NIKON coolpix 3100

Ongelezen bericht door baron »

Begin mei 2003 hebben wij van het geld dat we voor ons trouwen hebben gekregen een NIKON coolpix 3100 gekocht. Helaas bleek dit niet de meest briljante aanschaf. Behalve dat de camera er leuk uitziet maakt hij ook goede foto's, het probleem is echter de batterijen.

Al 1,5 maand na de aanschaf zijn we terug gegaan naar BCC (waar de camera is gekocht) om te vragen of het normaal is dat de camera al na 4 dagen, op speciale door Nikon geleverde batterijen, leeg is. Dit was niet normaal, maar het was bij de fabrikant bekend en via internet konden we een firmware update doen.

Nu ging het een maand 'beter'. Begin juli is ons zoontje geboren en helaas heeft de camera/batterijen het op de meest essentiele momenten laten afweten. In augustus 2003 zijn we weer terug gegaan naar BCC, het lag aan de batterijen. Voor veel geld hebben we een nieuwe lader en speciale VARTA fotobatterijen aangeschaft.

Helaas ook dit mocht niet baten. Ondertussen is de camera 3 x terug geweest naar NIKON. waar we elke keer een firmware update kregen. Daags nadat we nieuwe batterijen in de camera hadden gestopt deed de camera al niets meer. Kortom het probleem wordt steeds erger. Sterker nog, als we de batterijen dan doormeten zijn ze nog steeds vol terwijl de camera niets meer doet. Dus de eerste stapjes van ons zoontje konden wij helaas niet vastleggen. Maar door BCC was ons beterschap beloofd, na 3 x terug naar de fabriek, moest NIKON wel met een voorstel / oplossing komen.

Die oplossing kwam vandaag: voor de verandering hebben ze er nog maar eens een nieuwe firmware update opgezet. En BBC belde dat we de camera konden komen halen. Mijn man ontplofte bijna aan de telefoon. Hij heeft gezegd dat er een andere oplossing moet komen. Daar hopen we ook op.

Maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden: ik heb twee collega's beiden met dezelfde camera met hetzelfde probleem. Ik stond laatst bij de HEMA om fotos af te laten drukken en toen stond er een dame achter me die ook hetzelfde probleem met dezelfde camera heeft. Ook een nichtje van kennissen mailde mij in het begin met de vraag waar zij die update/firmware kan vinden. Waarschijnlijk als u om u heen rond vraagt krijgt u van velen hetzelfde antwoord. Ik heb in iedergeval nog nooit iemand gehoord die wel tevreden is. :(

chrisje1

Re: Klachten batterij NIKON coolpix 3100

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Kijk eens op de volgende link van Kieskeurig.nl

Er zijn meer mensen met dit probleem, het is geen gemakkelijk toestel las ik wel in de recenties die er staan,

Veel succes,

Link: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 4F2DF0.htm

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eenzelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Casio QV5000 camera. Hierbij zat een setje oplaadbare batterijen van Casio meegeleverd. Ook bij deze gaf de camera het al snel op, terwijl andere apparaten nog wel gewoon met de batterijen werkten. Al snel kwam ik na wat speurwerk op internet tot de conclusie dat de meegeleverde oplaadbare AA batterijen vaak ronduit slecht zijn, omdat ze onvoldoende kracht bevatten om de camera langere tijd draaiende te houden.

Zo was het ook met mijn setje casio batterijen (1400mAh). Deze 1400 mAh is gewoon te zwak voor zo'n apparaat. Zeker als je veel flitst en je constant je LCD schermpje gebruikt (vooral het LCD schermpje vreet batterijen).

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar koop een setje oplaadbare batterijen van een degelijk merk (aanrader is wat dat betreft o.a GP, http://www.gppowerbank.nl/). Heb een setje 2000mAh batterijen gekocht en de levensduur van de camera bij normaal gebruik werd gelijk verlengd tot 3 a 4 dagen. Onlangs heb ik een setje van de nieuwste 2500mAh batterijen gekocht en de levensduur is zelfs verlengd tot een week!

Ik weet niet of dit de oplossing is en ik weet ook niet hoeveel power de meegeleverde batterijen hebben van Nikon, maar in mijn geval lag het dus gewoon aan de slechte meegeleverde batterijen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hierbij moet ik nog even vermelden dat ik ook enorm slechte ervaringen heb met oplaadbare batterijen van de 'grote' merken zoals Varta, duracell, e.d.

Laat deze batterijen bij voorkeur links liggen en ga op zoek naar batterijen van bijvoorbeeld: GP, Hama, Friwo, Ansmann.

Let er ook op dat het Ni-Mh batterijen betreft. Deze zijn vrij van geheugeneffect, waardoor de batterij erg lang zal blijven presteren

jockie

Ongelezen bericht door jockie »

Ook ik heb problemen met de batterijen die meegeleverd zijn bij het toestel Coolpix 3100, heb bij de technische ondersteuning van Nikon per e-mial gevraagd hoe dit kan en heb geen antwoord ontvangen. Soms na 10 of 11 foto's doen de batterijen het niet meer en wordt er aangegeven dat de batterijen leeg zijn. Dacht dat de bijgeleverde oplader het niet goed deed en heb de batterijen in een andere oplader gedaan maar precies hetzelfde euvel deed zich weer voor. Ander set oplaadbare batterijen gekocht zijn ook zo leeg! De foto's zijn mooi alleen kan je er niet veel achter elkaar maken erg jammer en je verwacht toch van het merk Nikon dat het goede spullen levert. Het minste wat Nikon kan doen is toch gewoon de mensen een antwoord sturen op een heel eenvoudige vraag maar schijnbaar garantie tot de deur en daarna zoek je het maar uit.

Janelyv

Ongelezen bericht door Janelyv »

Ik heb ook de coolpix 3100. Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het probleem verholpen nadat ik zwaardere oplaadbare batterijen heb gekocht van min. 2100 Nmh. Ik heb ze dan van Varta en ze bevallen me prima. Ze gaan dagen/vele foto's mee . Verder ben ik erg te spreken over de lens van Nikon die geeft superscherpe foto's. Heb er al de meest prachtige resultaten mee bereikt.

Succes, hopelijk werkt het bij jou ook.

Betsy

Ongelezen bericht door Betsy »

Ik heb deze camera ook in mei 2003 gekocht en had ook veel problemen met de batterijen. Tot ik afgelopen zomer waterschade kreeg aan mijn toestel en het toestel terugging naar Nikon. Ze hebben toen meteen de firmware veranderd en sindsdien kan ik toch zeker wel 150 foto's achter elkaar maken (ook met flits). Ik gebruik wel andere batterijen, nl. GP1800 met de Powerbank oplader. De meegeleverde batterijen en ook batterijen van Varta heb je niet veel aan.
Heb al zo'n 4000 foto's gemaakt met dit toestel en ben verder erg tevreden over de kwaliteit.

Gesloten