LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
n12

Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te

Ongelezen bericht door n12 »

Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te huilen!
Vorig jaar Juni heb ik in de aanbieding bij een grote winkelketen een zeer mooie LG 55 inch tv gekocht met vele functies voor een goede prijs. In eerste instantie was ik erg blij met deze tv die veel waar bood voor zijn geld. Na enige tijd kwam ik erachter dat genoemde TV een erg traag Smart menu had en de tv hierdoor wel eens vastliep. Desalniettemin was ik erg blij met de aankoop en wilde ik hier nog jarenlang van genieten.
Vorige week echter zaten er plotseling strepen op het beeld en leek het scherm te zijn gebarsten. Let op het voorste paneel vertoont geen enkele schade. Bovenstaand heb ik geconstateerd nadat ik de avond ervoor tv had gekeken en hierna de tv netjes had uitgezet. Gedurende de periode tot het uit en aanzetten is er niemand in mijn huis geweest en is er ook zeker te weten niets tegen de tv aangekomen. Ik woon alleen heb geen huisdieren of kinderen en alleen mijn vriendin komt hier weleens langs in de weekenden. Met andere woorden dit moet een productfout zijn anders kan dit niet zijn onstaan.
De dag na de constatering van genoemd feit heb ik direct contact opgenomen met LG en hebben hun een serviceverzoek ingediend bij hun reparatiebedrijf CE Repair. Dit bedrijf heeft contact met mij opgenomen en na het toesturen van een foto van mijn tv wilde men eigenlijk geeneens komen en zou het een zogenaamde inslagschade zijn. Naar mijn verhaal wilde CE niet luisteren men had hun conclusie al getrokken, de schade kreeg men bovendien niet vergoedt van LG. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice van LG die er toch voor gezorgd hebben dat CE de week erop zou langskomen om de tv na te kijken. Bovenstaand is uiteindelijk gelukt na zeer veel moeite van mijn kant.
Afgelopen dinsdag was het dan zover na vele mails van mijn kant om een afspraak met CE in te kunnen plannen. De monteur kwam binnen en wist niet wat hij moest doen en moest meermaals met CE bellen om vragen te stellen. Binnen 10 minuten was de monteur klaar en hij zei dat er iets tegen de tv aan moest zijn gekomen, dit vermoedelijk telefonisch ingefluisterd door zijn leidinggevende. Op mijn verhaal dat dit onmogelijk was gaf hij aan dat hun dit ook niet vergoedt krijgen vanuit LG. Met andere woorden de reden dat men de claim afwijst ligt in het feit dat men dit niet vergoedt krijgt vanuit LG. De monteur heeft de tv niet open geschroeft en eigenlijk kort gekeken en ging toen weer weg. Met andere woorden een waardeloos monteursbezoek en een verspilling van de vrije dag die ik hiervoor moest opnemen.
Dinsdagavond kreeg ik uiteindelijk vanuit LG de mededeling dat de tv niet onder garantie gerepareerd wordt. Hierop heb ik direct onderzoek gedaan en meerdere artikelen gevonden met soortgelijke verhalen. Andere merken zoals Samsung en Sony hebben onder andere dit soort defecten al wel onder garantie vervangen. Op mijn verhaal dat dit niet kan zijn onstaan door een inslag omdat deze er simpelweg niet kan zijn geweest reageert men niet. Zowel CE Repair alsmede de klantenservice van LG luistert er totaal niet naar en op mijn verzoek om een second opinion wordt er niet gereageerd.
Uiteindelijk heb ik naar aanleiding van bovenstaand verhaal telefonisch contact opgenomen met bovengenoemde witgoedketen. Hierop mocht ik langskomen met mijn tv en hun gaan deze nu laten onderzoeken door een alternatieve partij. Op mijn verhaal over mijn ervaring met zowel LG als CE werd instemmend gereageerd. Er werd mij tevens expliciet geadviseerd om geen LG TV meer te kopen enerzijds om de kwaliteit anderzijds om de service. Helaas kom je hier pas achter als de TV stuk is.
Mijn eindconclusie is dan ook om geen LG tv te kopen. Mocht u onverhoopt toch een LG tv hebben en mocht uw winkel gebruikmaken van de diensten van CE Repair vraag dan altijd om een second opinion. De negatieve verhalen over zowel LG als CE zijn in overvloed te vinden op het internet. Tevens het advies om de tv absoluut niet mee te geven aan CE Repair en mocht er een monteur langskomen er ten alle tijde bij te blijven.
Met vriendelijke groet,
N

Brahms

Re: Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te

Ongelezen bericht door Brahms »

Lang verhaal, kort antwoord.
De TV is van Juni 2015, dus nog ruim in de garantie.
Daarmee ga je dus terug naar de leverancier, en niet de fabrikant. Die mag het probleem oplossen.
Gewoon wegbrengen, je hoeft er niet voor thuis te blijven, laat staan voor vrij te nemen.
Dat is de volgorde, welke jij dus precies andersom doet.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Brahms schreef:Lang verhaal, kort antwoord.
De TV is van Juni 2015, dus nog ruim in de garantie.
Daarmee ga je dus terug naar de leverancier, en niet de fabrikant. Die mag het probleem oplossen.
Gewoon wegbrengen, je hoeft er niet voor thuis te blijven, laat staan voor vrij te nemen.
Dat is de volgorde, welke jij dus precies andersom doet.
+1
Snapte ook al niet waarom TS met LG zelf in de clinch ligt terwijl hij de TV heeft aangeschaft bij "een grote winkelketen".

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

n12 schreef: Vorig jaar Juni heb ik in de aanbieding bij een grote winkelketen een zeer mooie LG 55 inch tv gekocht met vele functies voor een goede prijs.

Vorige week echter zaten er plotseling strepen op het beeld en leek het scherm te zijn gebarsten. Let op het voorste paneel vertoont geen enkele schade. Bovenstaand heb ik geconstateerd nadat ik de avond ervoor tv had gekeken en hierna de tv netjes had uitgezet. Gedurende de periode tot het uit en aanzetten is er niemand in mijn huis geweest en is er ook zeker te weten niets tegen de tv aangekomen. Ik woon alleen heb geen huisdieren of kinderen en alleen mijn vriendin komt hier weleens langs in de weekenden. Met andere woorden dit moet een productfout zijn anders kan dit niet zijn onstaan.
Na een half jaar zal u zelf moeten aantonen dat het een productiefout betreft.

Dit lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk en wellicht is de schade veel eerder ontstaan.

Al met al denk ik dat u geen recht heeft op garantie en dat LG terecht de klacht afwijst.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Er zijn weinig betere merken dan LG!

igen

Ongelezen bericht door igen »

prem schreef:Er zijn weinig betere merken dan LG!
Maar er zijn veel langere merken dan LG!

prem

Dat is het enige, het zijn maar twee letters.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

beste TS,
1) kan je een foto plaatsen van het probleem?
2) LG doet niets en dat is logisch daar heb je geen garantie
3) als er een monteur komt blijf je er toch altijd bij, of laat je een vreemdeling alleen in je huis en ga je boodschappen doen?

@Prem, weinig betere merken? Philips, Samsung, Sony en Panasonic. Allemaal gemiddeld betere scores met hun TV's.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

HADES2001 schreef:beste TS,
3) als er een monteur komt blijf je er toch altijd bij, of laat je een vreemdeling alleen in je huis en ga je boodschappen doen?

@Prem, weinig betere merken? Philips, Samsung, Sony en Panasonic. Allemaal gemiddeld betere scores met hun TV's.
haha laat philips maar weg met hun brakke software!!

prem

HADES2001 schreef:beste TS,

Zei ik toch...weinig.

KR1275

Ongelezen bericht door KR1275 »

LG Displays worden in pc-monitoren anders gezien als het beste wat er is. Vrijwel alle topmerken gebruiken alleen LG-panels.

Dit euvel wordt waarschijnlijk veroorzaakt in de voedingsprint. Koreanen zijn de beste speurders naar de goedkoopste componenten... (condensatoren die na een paar jaar al gaan lekken, weerstanden die open staan en een printplaat die zo onnozel is samengesteld dat het vervangen van een onderdeel van een paar euro een uur werk is. Dan is het al gauw 'een nieuwe tv is goedkoper'...)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

n12 schreef:Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te huilen!
Vorig jaar Juni heb ik in de aanbieding bij een grote winkelketen een zeer mooie LG 55 inch tv gekocht met vele functies voor een goede prijs. In eerste instantie was ik erg blij met deze tv die veel waar bood voor zijn geld. Na enige tijd kwam ik erachter dat genoemde TV een erg traag Smart menu had en de tv hierdoor wel eens vastliep. Desalniettemin was ik erg blij met de aankoop en wilde ik hier nog jarenlang van genieten.
De dag na de constatering van genoemd feit heb ik direct contact opgenomen met LG en hebben hun een serviceverzoek ingediend bij hun reparatiebedrijf CE Repair. Dit bedrijf heeft contact met mij opgenomen en na het toesturen van een foto van mijn tv wilde men eigenlijk geeneens komen en zou het een zogenaamde inslagschade zijn. Naar mijn verhaal wilde CE niet luisteren men had hun conclusie al getrokken, de schade kreeg men bovendien niet vergoedt van LG. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice van LG die er toch voor gezorgd hebben dat CE de week erop zou langskomen om de tv na te kijken. Bovenstaand is uiteindelijk gelukt na zeer veel moeite van mijn kant.
Afgelopen dinsdag was het dan zover na vele mails van mijn kant om een afspraak met CE in te kunnen plannen. De monteur kwam binnen en wist niet wat hij moest doen en moest meermaals met CE bellen om vragen te stellen. Binnen 10 minuten was de monteur klaar en hij zei dat er iets tegen de tv aan moest zijn gekomen, dit vermoedelijk telefonisch ingefluisterd door zijn leidinggevende. Op mijn verhaal dat dit onmogelijk was gaf hij aan dat hun dit ook niet vergoedt krijgen vanuit LG. Met andere woorden de reden dat men de claim afwijst ligt in het feit dat men dit niet vergoedt krijgt vanuit LG. De monteur heeft de tv niet open geschroeft en eigenlijk kort gekeken en ging toen weer weg. Met andere woorden een waardeloos monteursbezoek en een verspilling van de vrije dag die ik hiervoor moest opnemen.
Dinsdagavond kreeg ik uiteindelijk vanuit LG de mededeling dat de tv niet onder garantie gerepareerd wordt. Hierop heb ik direct onderzoek gedaan en meerdere artikelen gevonden met soortgelijke verhalen. Andere merken zoals Samsung en Sony hebben onder andere dit soort defecten al wel onder garantie vervangen. Op mijn verhaal dat dit niet kan zijn onstaan door een inslag omdat deze er simpelweg niet kan zijn geweest reageert men niet. Zowel CE Repair alsmede de klantenservice van LG luistert er totaal niet naar en op mijn verzoek om een second opinion wordt er niet gereageerd.
Uiteindelijk heb ik naar aanleiding van bovenstaand verhaal telefonisch contact opgenomen met bovengenoemde witgoedketen. Hierop mocht ik langskomen met mijn tv en hun gaan deze nu laten onderzoeken door een alternatieve partij. Op mijn verhaal over mijn ervaring met zowel LG als CE werd instemmend gereageerd. Er werd mij tevens expliciet geadviseerd om geen LG TV meer te kopen enerzijds om de kwaliteit anderzijds om de service. Helaas kom je hier pas achter als de TV stuk is.
Mijn eindconclusie is dan ook om geen LG tv te kopen. Mocht u onverhoopt toch een LG tv hebben en mocht uw winkel gebruikmaken van de diensten van CE Repair vraag dan altijd om een second opinion. De negatieve verhalen over zowel LG als CE zijn in overvloed te vinden op het internet. Tevens het advies om de tv absoluut niet mee te geven aan CE Repair en mocht er een monteur langskomen er ten alle tijde bij te blijven.
Met vriendelijke groet,
N
Da's nogal een boute bewering, zeker gezien het feit dat je zonder tussenkomst van de verkopende partij, waar jij als koper in de eerste plaats bij moet zijn voor garantie, al van alles op eigen houtje in gang hebt gezet. Of is die keten inmiddels failliet, en ben je daarom direct naar LG toe gegaan?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

LG staat toch bekent om zijn kwaliteit. Ik ben erg tevreden met mijn LG TV en monitor.

lichtstad

Ongelezen bericht door lichtstad »

alfatrion schreef:LG staat toch bekent om zijn kwaliteit. Ik ben erg tevreden met mijn LG TV en monitor.
Het kan, maar over kwaliteit te praten, zijn websites zoals"Klacht.nl" zijn andere mening. :)

Ook ik laat de vingers van dit brand!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

lichtstad schreef:
alfatrion schreef:LG staat toch bekent om zijn kwaliteit. Ik ben erg tevreden met mijn LG TV en monitor.
Het kan, maar over kwaliteit te praten, zijn websites zoals"Klacht.nl" zijn andere mening. :)

Ook ik laat de vingers van dit brand!
Op de diverse professionele fora zijn de meningen over LG monitoren erg positief. Ook mijn eigen ervaringen met meerdere LG IPS-monitoren zijn erg goed. TVs heb ik geen ervaring mee, maar zou ik op basis van mijn kennis nu zo kopen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Onze 5 jaar oude LG tv bevalt goed, voor wat het waard is. Enige is dat een paar knopjes van de remote wat minder worden, maar verder doettie het nog prima.

Polkeke22

Ongelezen bericht door Polkeke22 »

Ik ben ook al weken in de weer met de klantenservice van LG. Het enige wat ze doen is domme vragen stellen en onzin verkopen. Ik heb gebeld naar het nummer op hen site, koste 0.35€ en degene aan de telefoon wist zo weinig dat hij de site van lg zelf raadpleegde, daar staat het vol met fouten en er staat duidelijk bij, je kunt er geen rechten aan ontlenen. Is diep triest. Ik zelf heb een product aangeschaft dat niet efficiënt koelt, een audio set van 500€ en kan niet eens fatsoenlijk muziek streamen? En ja ik wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice inmiddels via e-mail... Duurt 3 dagen voor je (geen) de een antwoord krijgt! Dan moet ik mijn hele set a 30kg zelf terugsturen en weken zonder zitten. Ik ga ze vragen om stap voor stap exact te vermelden hoe ze de set gaan testen, welke temperatuur, hoelang, etc

Gesloten