Ik heb een scartkabel nodig voor een dvd recorder en nu heb ik ontdekt dat er sprake is van gigantische prijsverschillen.
Wordt het beeld er veel beter van?
Welke adviseren jullie?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwaliteit scartkabel
-
Gast
Re: Kwaliteit scartkabel
Over het algemeen is bandridge wel een goed merk..maar is ook aardig prijzig. Tja als leek zul je niet veel verschil zien tussen een scartkabel van 3 euro en 30 euro....mijn mening: koop gewoon een goedkope scartkabel van een paar euro....
Nope .
Ik verkocht scarts vanaf 1.95 euro to wel 60 euro.
een goede scartkabel 21 pins aangesloten kost ongeveer 10euro.
dit is een soepele kabel met degelijke stekkers
Ik verkocht scarts vanaf 1.95 euro to wel 60 euro.
een goede scartkabel 21 pins aangesloten kost ongeveer 10euro.
dit is een soepele kabel met degelijke stekkers
-
martijn123
Het is niet waar dat je als leek weinig verschil ziet tussen verschillende scartkabels. Ik heb zelf de standaard fabriekskabel (full 21-pins scart) die bij mijn Phlips DVD-recorder zat vervangen door een MonsterVideo 3 scartkabel (99 euro voor 1 meter!). Deze werd mij in 2 verschillende winkels aangevolen. Dit soort scartkabels zijn van binnen coaxiaal van ontwerpt, en bezitten dus 11 coaxkabeltjes en niet 21 losse draadjes. daarnaast zijn de afzonderlijke draadjes afgeschermd van elkaar en is de gehele kabel afgeschermd met aluminiumfolie en een geweven kopermantel. Dit zorgt ervoor dat interferentie e.d. geen enkele kans krijgen. Ik heb zelf het verschil in beeld- en geluidkwaliteit ervaren en mijn mening is dat dit absoluut de moeite waard is. Natuurlijk niet voor een videorecorder op een 37cm tv... maar wel voor een DVD-speler/recorder, digitale tv ontvanger (bijv. satelliet e.d.). Wel is het heel belangrijk om te zorgen voor een RGB-sigaal. Kies dus op de tv de goede scartingang (handleiding!) en kies voor beide apparaten de juiste instellingen. RGB is namelijk veel beter dan standaard composiet of S-video. ik vind zelf goede bekabeling een must voor goede televisies zoasl 100Hz, plasma of LCD en goede bekabeling kost meer dan 9,95 bij een bouwmarkt! Op internet zijn er hele forums gewijd aan dit soort kwaliteitsbekabeling. Kijk voor winkels die monstercable hebben even op www.monstercable.nl (dealer nederland)
-
Gast
MOet zeggen dat ik ook een goedkope kabel heb en mijn beeld is dan ook heel slecht, veel geel, groen en roze, vreemd beeld, komt dat ook door die (goedkope) kabel? En welke moet ik dan nemen? Kent iemand dit( rare kleuren) probleem?
-
Jaap Winters
"MOet zeggen dat ik ook een goedkope kabel heb en mijn beeld is dan ook heel slecht, veel geel, groen en roze, vreemd beeld, komt dat ook door die (goedkope) kabel? En welke moet ik dan nemen? Kent iemand dit( rare kleuren) probleem?"
Dit is geen probleem, het lijkt er op dat je met een NTSC opname/uitzending te maken hebt en de gebruikte scartaansluiting dit niet ondersteunt. Scart ingang 1 van de meeste TV's voldoet, maar raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je TV en de opname van de DVD eens (PAL (europees), SECAM (frans), SECAM-oost (aziatisch) en NTSC (amerikaans)).
Dit is geen probleem, het lijkt er op dat je met een NTSC opname/uitzending te maken hebt en de gebruikte scartaansluiting dit niet ondersteunt. Scart ingang 1 van de meeste TV's voldoet, maar raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je TV en de opname van de DVD eens (PAL (europees), SECAM (frans), SECAM-oost (aziatisch) en NTSC (amerikaans)).