LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lange reparatie tijden
Lange reparatie tijden
Weet iemand of er richtlijnen bestaan over reparatietijden?
Mijn Canon A80 camera ligt nu 9 Weken!! ter reparatie bij IT's vanwege de bekende E18 Error Code.
IT's zegt dat de reparatie gemiddeld 4-6 weken duurt. en leen-camera was niet bespreekbaar.
Hebben andere mensen ook ervaring met raparaties die zo lang duren en/of wat kan de consument hier tegen ondernemen?
Mijn Canon A80 camera ligt nu 9 Weken!! ter reparatie bij IT's vanwege de bekende E18 Error Code.
IT's zegt dat de reparatie gemiddeld 4-6 weken duurt. en leen-camera was niet bespreekbaar.
Hebben andere mensen ook ervaring met raparaties die zo lang duren en/of wat kan de consument hier tegen ondernemen?
Re: Lange reparatie tijden
Ik heb zeer slechte evaringen met BCC, mijn breedbeeld TV (half jaar oud) is al voor de 2e keer in reparatie. 1e keer 5 weken en nu 8 weken.
En dit voor dezelfde storing. BCC reageert op vragen niet juist.
En dit voor dezelfde storing. BCC reageert op vragen niet juist.
Dat reparaties van bv. audio en video app. lang duurt is een bekend gegeven bij Its, BCC en andere zaken die GEEN eigen sevicedienst hebben . Daarbij wordt de reparatie ook nog eens slecht uitgevoerd het lijkt soms wel alsof het app. alleen maar lang ( min. 3 MAANDEN) is weggeweest en er niets aan gedaan is.
TIP: informeer naar je reparatienr. en neem zelf contact op met de reparatuur dat is vaak de zaak: E-care, Nieuwgraaf 92 in Duiven.
Of neem contact op -mits in garantietijd- met de importeur van het app.
En koop de volgende keer je app. bij een zaak waar men een eigen reparatie service hebben dat gaat veel sneller.
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, ik kan het weten.
Succes.
TIP: informeer naar je reparatienr. en neem zelf contact op met de reparatuur dat is vaak de zaak: E-care, Nieuwgraaf 92 in Duiven.
Of neem contact op -mits in garantietijd- met de importeur van het app.
En koop de volgende keer je app. bij een zaak waar men een eigen reparatie service hebben dat gaat veel sneller.
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, ik kan het weten.
Succes.
Heeft niets met it's of wie dan ook te maken, E18 is een gebruikersfout
Als je in de buurt van Hilversum woont, is het beter een camera direct naar Canon te brengen. Met garantiebewijs/bon duurt het dan +/- 1 week. Mijn zon heeft dat 2X mewegemaakt.
De service van BCC is ronduit schandalig. Verlengde garantie kun je bij kopen maar als er iets is moet je hemel en aarde bewegen om actie te krijgen. Onze DVD is nu 8 weken weg en ze doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Als belt ben je lastig. Wat doen ze er mee ?? Goedkoop blijkt bij BCC dus ook weer duurkoop.
Ik heb op 26 oktober dit jaar een dvd/videospeler gekocht bij de Mediamarkt in Zwolle. Na precies drie weken ging het videogedeelte kapot. Ik kreeg de band er niet meer uit, mijn tv zelf ging aan/uit (constant) totdat 'ie er helemaal mee ophield. De band kreeg ik er ook niet meer uit. Balen alom natuurlijk. Wat ik nu weten wil is of ik nu eigenlijk recht heb op een nieuwe dvd/videospeler. Ik bedoel, het ding was drie!!! weken oud.
Vorige week kreeg ik een brief van Mediamarkt dat het allemaal nog langer ging duren want er moesten onderdelen (!) besteld worden. Ik vind het te gek voor woorden dat ik zo lang moet wachten zonder dat ik of een vervangend toestel heb gekregen of gewoon een nieuwe. Waar heb ik recht op?
Vorige week kreeg ik een brief van Mediamarkt dat het allemaal nog langer ging duren want er moesten onderdelen (!) besteld worden. Ik vind het te gek voor woorden dat ik zo lang moet wachten zonder dat ik of een vervangend toestel heb gekregen of gewoon een nieuwe. Waar heb ik recht op?
Nee, je hebt geen recht op een nieuwe. De leverancier heeft het recht om hem te repareren. Na drie keer hetzelfde probleem en doet hij het dan nog niet, dan heb je pas recht op een nieuwe.
Het vreemde is dat apparaten meestal na de garantieperiode wel goed gemaakt worden, maar er dan tevens een pittige rekenig bij zit.
Binnen de garantieperiode valt er voor de reparateurs natuurlijk niets te verdienen
Binnen de garantieperiode valt er voor de reparateurs natuurlijk niets te verdienen
Beste Techno,
Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in.
Voor de overige: Een grotere flauwekul als wat Techno typt, bestaat niet, maar laat hem er zelf maar in geloven.
Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in.
Voor de overige: Een grotere flauwekul als wat Techno typt, bestaat niet, maar laat hem er zelf maar in geloven.
Hoi,
De reparatietermijn is afhankelijk van de winkel/groothandel waar je het apparaat koopt. Wij hebben bij ons bijv. een maximale reparatietijd van 4 weken. Bij veel andere zaken ligt deze vele malen hoger.
Wat betreft canon, deze biedt een klantvriendelijke service. Wanneer je canon belt en uitlegt wat de situatie is dan krijg je een reparatienummer. Je kan dan je product met een kopie van aankoop inleveren bij het postkantoor en binnen naar ik meen 15 werkdagen is je apparaat weer retour. Kosten zijn voor canon omdat het een binnen garantie artikel is.
Deze garantie wordt overigens door lang niet alle leveranciers aangeboden, maar met name bij computers, digitale camera's etc. kan je de reparatie rechtstreeks via de leverancier regelen.
Dit is een groot voordeel, zeker als het om zaken als de It's en de BCC gaat.
De reparatietermijn is afhankelijk van de winkel/groothandel waar je het apparaat koopt. Wij hebben bij ons bijv. een maximale reparatietijd van 4 weken. Bij veel andere zaken ligt deze vele malen hoger.
Wat betreft canon, deze biedt een klantvriendelijke service. Wanneer je canon belt en uitlegt wat de situatie is dan krijg je een reparatienummer. Je kan dan je product met een kopie van aankoop inleveren bij het postkantoor en binnen naar ik meen 15 werkdagen is je apparaat weer retour. Kosten zijn voor canon omdat het een binnen garantie artikel is.
Deze garantie wordt overigens door lang niet alle leveranciers aangeboden, maar met name bij computers, digitale camera's etc. kan je de reparatie rechtstreeks via de leverancier regelen.
Dit is een groot voordeel, zeker als het om zaken als de It's en de BCC gaat.
Allereerst hoop ik voor je camera binnen de garantie van 1 jaar valt, want de E18 error is een zeer ernstige error. Canon repareert de E18 error door het volledige lensmechanisme (lensmotortje, lensdelen, schuifdeel, printplaat) te vervangen. binnen het eerste jaar fabrieksgarantie kostenloos, daarna rond de 200 euro! Omdat de E18 error veroorzaakt wordt door slijtage van het motorje of stof/vuil tussen de lensdelen kun je moeilijk aanspraak maken op je recht op een deugdelijk product.
Verder vind ik 9 werken erg lang. Bij de meeste winkels gaan defecte apparaten enkele malen per week naar een distributiecentrum waar kleine defecten direct worden verholpen. Anders wordt het product met een klachtomschrijving naar de fabriant of een reparatiecentrum gestuurd. Dit neemt zo al 1-2 weken in beslag. Overigens weet ik toevallig dat BCC wel een eigen storingsdienst heeft. BCC is zelfs voor een groot aantal winkels officieel reparatiepunt voor televisies van diverse merken.
Zelf vind ik 6 weken wel een maximum voor reparatieduur. Duurt het langer dan vind ik dat je zeker aanspraak maakt op een leenapparaat.
Verder vind ik 9 werken erg lang. Bij de meeste winkels gaan defecte apparaten enkele malen per week naar een distributiecentrum waar kleine defecten direct worden verholpen. Anders wordt het product met een klachtomschrijving naar de fabriant of een reparatiecentrum gestuurd. Dit neemt zo al 1-2 weken in beslag. Overigens weet ik toevallig dat BCC wel een eigen storingsdienst heeft. BCC is zelfs voor een groot aantal winkels officieel reparatiepunt voor televisies van diverse merken.
Zelf vind ik 6 weken wel een maximum voor reparatieduur. Duurt het langer dan vind ik dat je zeker aanspraak maakt op een leenapparaat.
Voor in de caravan kocht ik bij de plaatselijke Epert een Technics wekkerradio/cd-speler. In de winkel geprobeerd en ok bevonden. Na plaatsing in de caravan enige weken later, bleek dat het display-gedeelte niet werkte. Terug naar de winkel. Omdat ze dit model niet meer in voorraad hadden, opgestuurd naar Technics. Na drie maanden was het apparaat gerepareed terug. Een aantal maanden latger begaf het cd-gedeelte het. Terug naar de winkel, waar (in overleg met Technics) na de garantieperiode op de reparatie, dus ruim na het aflopen van de reguliere garantieperiode, ik zonder problemen mijn geld terug kreeg. Echter zonder opgaaf van reden. Zat toch waarschijnlijk een structureel foutje in het product.
Geachte lezer
3 maanden is veel te lang.
En komt volgens mij ook nagenoeg nooit voor bij technics.
Dit is juist het meest betrouwbare merk als het gaat om aftersales.
volgens mij was het dan ook een incident.
En hebben zij het op de enige juiste manier opgelost door u uw geld terug te geven.
3 maanden is veel te lang.
En komt volgens mij ook nagenoeg nooit voor bij technics.
Dit is juist het meest betrouwbare merk als het gaat om aftersales.
volgens mij was het dan ook een incident.
En hebben zij het op de enige juiste manier opgelost door u uw geld terug te geven.
Uit betrouwbare bron weet ik dat bij Media Markt als een reparatie langer dan 4 weken duurt je je geld terugkrijgt of een nieuwe.
Zo wordt de klant niet de dupe van nalatigheid. Media Markt zorgt dan zelf dat ze voor het apparaat zijn geld terugkrijgt.
Zo wordt de klant niet de dupe van nalatigheid. Media Markt zorgt dan zelf dat ze voor het apparaat zijn geld terugkrijgt.
Bij mijn Canon digitale fotocamera A70 werkt het in- en uitzoomen niet meer. Dit alles gebeurde 1 maand na afloop gaarantie. Ik heb met Canon gebeld en die hebben mij het telefoonnummer van het landelijk reparatiebedrijf gegeven. Er is dus maar 1 reparatiecentrum en je hebt dus geen keus. Ik heb met ze gebeld voor een prijsindicatie en na alleen het typenummer gegeven te hebben werd mij verteld dat het reparatiebedrag 116 euro is. Nog zonder de klacht gehoor te hebben !
Dit blijkt een standaard reparatie bedrag te zijn en daar komen je verzendkosten e.d. nog eens bij. DAt is dus omgerekend meer dan 250 gulden !
Echt asociaal dat je geen keus hebt en dus wel hun bedrag moet accepteren of je camera weggooien en nooit meer een Canon kopen !!!
Dit blijkt een standaard reparatie bedrag te zijn en daar komen je verzendkosten e.d. nog eens bij. DAt is dus omgerekend meer dan 250 gulden !
Echt asociaal dat je geen keus hebt en dus wel hun bedrag moet accepteren of je camera weggooien en nooit meer een Canon kopen !!!
Dear Guest,
Please read my other postings on Media Markt on this site. If you have ever managed to a get a new system when the repares took more than 4 week, please write your name and address in your posting. I would like to know from you how. Media Markt has one of the worst service in Holland, so stop this onzin and read what others have to save.[/quote]
Please read my other postings on Media Markt on this site. If you have ever managed to a get a new system when the repares took more than 4 week, please write your name and address in your posting. I would like to know from you how. Media Markt has one of the worst service in Holland, so stop this onzin and read what others have to save.[/quote]
polle,
Daar heb je helemaal gelijk in , dat heb ik zelf ook mee gemaakt bij Media Markt Amsterdam,omdat mijn pc langer dan een week of 4 bij de reparateur was kreeg ik een tegoedbon voor het aankoopbedrag. Ik heb direct een andere of een ander merk kunnen uitzoeken, daar was ik erg blij mee want ik had hem pas een half jaar,
Daar heb je helemaal gelijk in , dat heb ik zelf ook mee gemaakt bij Media Markt Amsterdam,omdat mijn pc langer dan een week of 4 bij de reparateur was kreeg ik een tegoedbon voor het aankoopbedrag. Ik heb direct een andere of een ander merk kunnen uitzoeken, daar was ik erg blij mee want ik had hem pas een half jaar,
Op 25-04-2002 heb ik de breedbeeldtv 28PW 8506/12 bij It's gekocht.
In augustus 2004 (net voor de Olypische Spelen) ging hij kapot . Geen beeld meer. De tv naar It's gebracht. Moest vooruit € 65,-- betalen.(onderzoekskosten) Ik dacht dat de beeldbuis kapot was en gewezen op de speciale regeling met Philips. Na 3 weken kreeg ik de tv terug. Op de reparatienota staat dat zij de afbuig-sectie hebben gerepareerd. Ik moest € 124.95 betalen en dat voor een tv die net 2 jaar oud was. Na vele brieven schrijven heb ik €50.-- terug gekregen, maar dat was meer de onderzoekskosten. Nu net voor Pasen ging de tv weer kapot hetzelfde euvel: geen beeld. De tv was nog steeds geen 3 jaar oud.
Vanaf 2-4 jl. is tv bij de reperateur en heb ik niks gehoord. Ik heb hun nu ook gewezen op de tv kapot -geen garantie gewezen. In Uw voorbeeldbrief gaat U ervanuit dat de tv 10 jr meegaat. (Philips) Bij It"s hoofdkantoor praten nu al over 8 tot 6 jaar. Mijn vraag is wat is volgens U de juiste econ.levensduur. van zo'n tv. Dit i.v.m. de verdeelsleutel.
Mijn ervaringen met It's zijn tot nu toe erg slecht (service) en proberen elke verantwoordelijkheid af te schuiven. In plaats van hun klanten te helpen. Ik heb tot nu toe alles (huish.apparaten) bij hun gekocht . Dit ook laten zien (alle nota') . Misschien is het een onderzoekje waard
hoe It's zijn klanten in de kou laat staan?
Gaarne hoor ik U reactie.
H. Brand
In augustus 2004 (net voor de Olypische Spelen) ging hij kapot . Geen beeld meer. De tv naar It's gebracht. Moest vooruit € 65,-- betalen.(onderzoekskosten) Ik dacht dat de beeldbuis kapot was en gewezen op de speciale regeling met Philips. Na 3 weken kreeg ik de tv terug. Op de reparatienota staat dat zij de afbuig-sectie hebben gerepareerd. Ik moest € 124.95 betalen en dat voor een tv die net 2 jaar oud was. Na vele brieven schrijven heb ik €50.-- terug gekregen, maar dat was meer de onderzoekskosten. Nu net voor Pasen ging de tv weer kapot hetzelfde euvel: geen beeld. De tv was nog steeds geen 3 jaar oud.
Vanaf 2-4 jl. is tv bij de reperateur en heb ik niks gehoord. Ik heb hun nu ook gewezen op de tv kapot -geen garantie gewezen. In Uw voorbeeldbrief gaat U ervanuit dat de tv 10 jr meegaat. (Philips) Bij It"s hoofdkantoor praten nu al over 8 tot 6 jaar. Mijn vraag is wat is volgens U de juiste econ.levensduur. van zo'n tv. Dit i.v.m. de verdeelsleutel.
Mijn ervaringen met It's zijn tot nu toe erg slecht (service) en proberen elke verantwoordelijkheid af te schuiven. In plaats van hun klanten te helpen. Ik heb tot nu toe alles (huish.apparaten) bij hun gekocht . Dit ook laten zien (alle nota') . Misschien is het een onderzoekje waard
hoe It's zijn klanten in de kou laat staan?
Gaarne hoor ik U reactie.
H. Brand
Mediamarkt, BCC, It's, het zijn steeds dezelfde namen waar de service ver te zoeken is. Tja de laagste prijzen en service gaan niet samen.
Gelukkig zijn er nog winkels die de service bieden tegen een redelijke prijs. Ben je toch het beste af.
Gelukkig zijn er nog winkels die de service bieden tegen een redelijke prijs. Ben je toch het beste af.