LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG Multiroom luidspreker stuk, geen vervangend apparaat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Marjas

LG Multiroom luidspreker stuk, geen vervangend apparaat

Ongelezen bericht door Marjas »

Wij hebben 31 oktober een LG NP9740 Multiroom Luidspreker gekocht bij Coolsound webshop. Na 2 maanden kon geen enkele telefoon het apparaat vinden, we gebruiken het nl. om spotify te kunnen afspelen in ons proeflokaal. Coolsound gebeld en ik kan het apparaat opsturen en binnen drie weken krijgt LG de tijd om het apparaat te repareren. Op de vraag of ik een vervangend apparaat kon krijgen omdat we in het bedrijf niet zonder muziek kunnen werd negatief op geantwoord. Volgens hen is dat wettelijk pas geregeld na 3 weken.
Mijn vraag is, klopt dat?

Marja
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2017 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

sjohie

Re: LG Multiroom luidspreker stuk, geen vervangend apparaat

Ongelezen bericht door sjohie »

Marjas schreef:Wij hebben 31 oktober een LG NP9740 Multiroom Luidspreker gekocht bij Coolsound webshop. Na 2 maanden kon geen enkele telefoon het apparaat vinden, we gebruiken het nl. om spotify te kunnen afspelen in ons proeflokaal. Coolsound gebeld en ik kan het apparaat opsturen en binnen drie weken krijgt LG de tijd om het apparaat te repareren. Op de vraag of ik een vervangend apparaat kon krijgen omdat we in het bedrijf niet zonder muziek kunnen werd negatief op geantwoord. Volgens hen is dat wettelijk pas geregeld na 3 weken.
Mijn vraag is, klopt dat?

Marja
Ten eerste is dit een consumentenforum, dus het kán zijn dat de moderatie dit zo te lezen zakelijke topic verwijderd.

Wat betreft zakelijke aankopen gelden er ook andere regels dan bij dingen die je als consument aanschaft. Bij een consumentenproduct heeft de verkoper volgens mij de keus om te repareren of te vervangen, dat is niet in de eerste plaats aan de koper om te bepalen. Pas als het repareren té lang duurt, kan je denken aan verdere stappen als de koop ontbinden etc. (check consuwijzer anders even). 3 weken klinkt, zo met de feestdagen tussendoor, niet als extreem lang.

Wat betreft het niet zonder muziek kunnen, er zijn plenty webshops die je binnen 24h zeg een Denon HEOS 1 HS2 speaker kunnen leveren, die lijkt mij op het eerste gezicht functioneel gelijk aan die LG, dus drie weken zonder muziek in het bedrijf hoeft zeker niet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dat is niet wettelijke bepaalt. Maar het gaat om een B2B overeenkomst en dan is het zaak om te kijken wat er in de voorwaarden staat. Immers, bij B2B mag men hierover afspreken wat men wil. Eerst herstel en vervanging pas naar 3 weken is zeker niet onaanvaardbaar. Als hierover niets staat dan geldt dat je in beginsel recht op vervanging hebt (en dat dus kunt eisen), tenzij een van de afwijking is te klein is of je niet als zorgvuldig schuldenaar voor behoud hebt gezorgd nadat je moest verwachten dat het product terug moest.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je onder alle omstandigheden geluid nodig hebben, dan dien je dit in een servicecontract met de leverancier af te spreken (of zelf voor een redundante oplossing te zorgen).

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Sowieso is het als ondernemer wel handig om dit even door te nemen, wat betreft het nut van, en de mitsen en maren die kleven aan, het zakelijk gebruiken van Spotify.

Gesloten