LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG Plasma TV, snel stuk, lang weg

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Milamber

LG Plasma TV, snel stuk, lang weg

Ongelezen bericht door Milamber »

Op 17 november 2007 kochten wij een lg plasma tv. Aan huis reparatie garantie (suggestie dat e.e.a. snel afgehandeld zou worden). Helaas, niets is minder waar.

Het duurde in eerste instantie 2 weken voordat wij een monteur over de vloer hadden. Na verschillende afspraken en nieuw bestelden onderdelen moest de tv uiteindelijk mee naar werkplaats in Kampen. Vandaar is hij in Groningen terecht gekomen.

Inmiddels is de tv zo'n 6 tot 7 weken weg. Het bedrijf waarbij hij in reparatie is heeft inmiddels een omruilverzoek gedaan aan LG, daar zij dit ook lang vonden duren. Dit werd helaas afgewezen.

Zelf vorige week LG gebeld. Mijn vraag/klacht zou doorgegeven worden en ik zou terug gebeld worden. Niet gebeurd. Weer teruggebeld. Wederom doorgegeven. Maandag 31 maart zou ik teruggebeld worden, anders zou ik maandag middag nog even moeten bellen.

Natuurlijk moeten bellen, geen gehoor. Nu bijna weer de week voorbij per mail maar weer een poging voor contact. Van het reparatiebedrijf nog niets gehoord. En van LG horen wij dus ook niets meer.

Wie heeft nog meer deze ervaring? Wat is de volgende stap die we het best kunnen ondernemen.

Inmiddels bijna 7 weken mijn tv kwijt. Heb hier nog geen 3 maanden naar kunnen kijken.

alfatrion

Re: LG Plasma TV, snel stuk, lang weg

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het hangt er een beetje van af wat je wilt.

Een mogelijkheid om een aangetekende schrifelijke aannaming te versturen naar het bedrijf waarin je ze nog vier weken (let op de formuliering: voor de datum x) de tijd geeft om het product te herstellen of te vervangen en daarna de koop per direct te ontbinden.

Je kan ook (eventueel naast het bovenstaande) een TV huren en de kosten verhalen op het bedrijf.

In het algemeen geld het volgende:

Van een product mag je verwachten dat
  • het een vergelijkbare levensverwachting, kwaliteit en prestaties heeft als een producten van het zelfde soort;
  • het voldoet aan mededelingen van de winkelier;
  • het voldoet aan mededelingen van voorgaande verkopers, op voorwaarden dat:
    • de winkelier de mededelingen kenden of behoorde te kennen en;
    • de mededelingen zijn niet rechtgezet voor de koop en;
    • de mededelingen de koop niet (negatief) beïnvloed zouden kunnen hebben,
  • het geschikt is voor normaal gebruik, tenzij de anders is aangegeven door de winkelier, en afgesproken bijzonder gebruik.
Als het product hier niet aan voldoet
  • dan moet je binnen een bekwame tijd, die minimaal twee maanden zal bedragen en zelden langer zal zijn, klagen bij de winkelier;
  • dan mag je kiezen tussen kosteloos herstel of vervanging, tenzij dit onmogelijk of buiten verhouding is op andere rechten;
  • dan kun je de overeenkomst ontbinden of prijsmindering toepassen wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn, onredelijk lang op zich laten wachten, ernstige overlast veroorzaken voor de koper, of buiten verhouding op het recht tot ontbinding;
  • dan heb je recht op vergoeding voor de gevolgschade, inclusief onderzoekskosten, transportkosten, telefoonkosten, reiskosten, ect.
Je moet echter wel kunnen bewijzen dat het product niet aan deze verwachtingen voldoet tenzij het defect is ontstaan:
  • een half jaar na aflevering van het product danwel;
  • binnen de (handels)garantie periode.

Gesloten