LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mp3 V&D
-
Mp3 V&D
Afgelopen zomer heb ik een mp3 speler gekocht (€199,99) bij de vroom en dreesman (V&D) inclusief all risk verzekering. Toen deze waterschade had opgelopen heb ik deze naar de V&D terug gebracht voor reperatie. De mp3 kon echter niet meer gerepareerd worden en de verzekering heeft me een tegoedbon gegeven voor een nieuwe mp3 speler. Eenmaal bij de V&D aangekomen bleek deze mp3 niet meer in het assortiment te zijn en was het enige alternatief een mp3 die €53 duurder is. Op de bon van de verzekering stond dat deze niet voor geld ingeleverd kon worden en gezien ik toch een mp3 wilde hebben heb ik de €53 maar erbij gelegd. Toen ik echter de winkel uitliep bleek dat de Media Markt een betere en goedkopere (als in €188) mp3 speler had. Ik ben toen terug gegaan naar de balie en heb uitgelegd aan dezelfde verkoper dat de concurrent een goedkopere en betere mp3 speler heeft en dat ik mijn geld terug wilde hebben. Dit heeft de verkoper ook gedaan en ik heb de betere en goedkopere mp3 speler bij de Media Markt gekocht. Eenmaal thuisgekomen heb ik deze uitgepakt en in gebruik genomen. Later die avond werd ik gebeld door de manager van de V&D dat ze een aanklacht wegens verzekeringsfraude tegen mij wilde aanspannen omdat producten die met verzekeringstegoedbonnen zijn gekocht niet kunnen worden geruild of geld terug worden gegeven. Nu willen ze dat ik €199 bij de V&D besteed op de electronica afdeling of "ze gaan het hoger op zoeken". De manager heeft al aangeboden om dezelfde mp3 speler te bestellen (nu kan dat opeens wel) en dat we die dan terugbrengen bij de Media Markt zodat we van het teruggegeven geld iets bij de V&D kunnen kopen (eventueel met korting ) Ben ik verplicht om iets bij hun te kopen ?
-
Re: Mp3 V&D
Je moet zowiezo even de voorwaarden van die verzekering doorlezen. Daar zal een en ander in moeten staan. Maar dan nog vind ik niet dat hij jou van fraude mag beschuldigen.
Het is vreemd dat het apparaat gewoon teruggenomen wordt door dezelfde medewerker en dat je achteraf dan nog opgebeld wordt door z'n baas, en dan helemaal met zo'n intimiderende toon. Het is een fout van die medewerker, dus zou de manager hem moeten aanspreken, niet jou. Hij kan het niet maken om klanten te "straffen" voor het handelen van zijn medewerkers.
Daarnaast heb je het bij het terugbrengen ten goede trouw uitgelegd en heeft de medewerker ingestemd en dus goedgekeurd, de medewerker was immers volledig op de hoogte van de situatie. De medewerker heeft voor zover jij kan weten gewoon uit coulance gehandeld. Dat ze het nu achteraf terugdraaien hoeft mijn inziens niet jouw probleem te zijn. Ze kunnen jou er niet voor aanklagen, jij hebt niet opzettelijk gefraudeerd, jij hebt gewoon een normale, vaker voorkomende, coulance afspraak met die medewerker gemaakt, die daar blijkbaar bevoegd voor was, anders had je je geld niet teruggehad. Hij heeft immers ook jouw garantieaanspraak afgehandeld.
Aangezien het de V&D zelf is die het apparaat -na jouw uitleg- heeft teruggenomen, moeten ze niet achteraf komen huilen dat ze het toch anders willen. Ik denk ook niet dat ze nu ineens een rechtzaak aan gaan spannen om zoiets, dan raak je veel klanten kwijt. Jij hebt van de medewerker uit coulance je geld teruggehad omdat de V&D zelf op dat moment geen goed alternatief had, en zoals ik uit je verhaal begrijp kon dat op dat moment ook niet besteld worden. Dat kunnen ze niet bestempelen als fraude hoor, dat is gewoon bluf.
Tevens vind ik niet dat de V&D kan bepalen dat jij bij de Mediamarkt een product moet terugbrengen wat afkomstig is van de V&D (de opnieuw bestelde mp3speler), want dat lijkt me ook een soort fraude.
Daarnaast denk ik niet dat ze het op tijd binnen hebben, en dan nog maar afwachten of het identiek is.
Laat ze maar een brief sturen met hun plan er letterlijk in beschreven, want iets kopen bij de een en terugbrengen bij de ander hoort ook niet.
Zitten ze zo erg om inkomsten verlegen bij de V&D?
Het is vreemd dat het apparaat gewoon teruggenomen wordt door dezelfde medewerker en dat je achteraf dan nog opgebeld wordt door z'n baas, en dan helemaal met zo'n intimiderende toon. Het is een fout van die medewerker, dus zou de manager hem moeten aanspreken, niet jou. Hij kan het niet maken om klanten te "straffen" voor het handelen van zijn medewerkers.
Daarnaast heb je het bij het terugbrengen ten goede trouw uitgelegd en heeft de medewerker ingestemd en dus goedgekeurd, de medewerker was immers volledig op de hoogte van de situatie. De medewerker heeft voor zover jij kan weten gewoon uit coulance gehandeld. Dat ze het nu achteraf terugdraaien hoeft mijn inziens niet jouw probleem te zijn. Ze kunnen jou er niet voor aanklagen, jij hebt niet opzettelijk gefraudeerd, jij hebt gewoon een normale, vaker voorkomende, coulance afspraak met die medewerker gemaakt, die daar blijkbaar bevoegd voor was, anders had je je geld niet teruggehad. Hij heeft immers ook jouw garantieaanspraak afgehandeld.
Aangezien het de V&D zelf is die het apparaat -na jouw uitleg- heeft teruggenomen, moeten ze niet achteraf komen huilen dat ze het toch anders willen. Ik denk ook niet dat ze nu ineens een rechtzaak aan gaan spannen om zoiets, dan raak je veel klanten kwijt. Jij hebt van de medewerker uit coulance je geld teruggehad omdat de V&D zelf op dat moment geen goed alternatief had, en zoals ik uit je verhaal begrijp kon dat op dat moment ook niet besteld worden. Dat kunnen ze niet bestempelen als fraude hoor, dat is gewoon bluf.
Tevens vind ik niet dat de V&D kan bepalen dat jij bij de Mediamarkt een product moet terugbrengen wat afkomstig is van de V&D (de opnieuw bestelde mp3speler), want dat lijkt me ook een soort fraude.
Daarnaast denk ik niet dat ze het op tijd binnen hebben, en dan nog maar afwachten of het identiek is.
Laat ze maar een brief sturen met hun plan er letterlijk in beschreven, want iets kopen bij de een en terugbrengen bij de ander hoort ook niet.
Zitten ze zo erg om inkomsten verlegen bij de V&D?