LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nikon 7100 USB poort geen garantie
-
- Contacteer:
Nikon 7100 USB poort geen garantie
Nikon 7100 USB poort, geen garantie
Ik heb zeer onlangs een nieuwe Nikon 7100 gekocht. (zou 2 jaar garantie moeten leveren)
Nu blijkt de Mini USB poort al na een of twee keer insteken onbruikbaar.
Nikon weigert dat onder de garantie te laten vallen en dat grapje gaat minstens € 372 kosten, of € 70 als je het niet laat repareren aan "onderzoekskosten", plus nog eventuele verdere kosten van de winkelier.
Aangezien ik heel goed weet hoe kwetsbaar die poorten kunnen zijn en het tevens onmogelijk is de steker er verkeerd om in te steken, vraag ik mij af wat die garantie feitelijk waard is?
Immers alle verdere mogelijke gevolgen zullen ook op die poort kunnen worden afgewenteld.
Kan dat zomaar en wat stelt die garantie voor, als je al na enkele weken en dan nog maar een enkele keer die camera hebt gebruikt?
Alles bij elkaar heb ik er door persoonlijke omstandigheden misschien slechts een 50 tal foto's mee gemaakt.
Het lijkt mij toch niet terecht zomaar aan te nemen dat ik ondeskundig heb gehandeld en hoe kan ik er zeker van zijn dat er niet iets verkeerd zat in dat exemplaar? Bovendien moet een toestel van die kwaliteit bestand zijn tegen laten we zeggen wat minder deskundige mensen.
Aangezien ik echter zeer goed op de hoogte ben van de technische kanten van de zaak en een redelijk ervaren fotograaf, teken ik protest aan tegen zo'n houding van Nikon, die zo kort na een aanschaf van een heel dure camera een mankement rustig op mijn conto schuift.
Ik verwachtte wel een wat coulanter houding van een dergelijke zaak.
Ik heb zeer onlangs een nieuwe Nikon 7100 gekocht. (zou 2 jaar garantie moeten leveren)
Nu blijkt de Mini USB poort al na een of twee keer insteken onbruikbaar.
Nikon weigert dat onder de garantie te laten vallen en dat grapje gaat minstens € 372 kosten, of € 70 als je het niet laat repareren aan "onderzoekskosten", plus nog eventuele verdere kosten van de winkelier.
Aangezien ik heel goed weet hoe kwetsbaar die poorten kunnen zijn en het tevens onmogelijk is de steker er verkeerd om in te steken, vraag ik mij af wat die garantie feitelijk waard is?
Immers alle verdere mogelijke gevolgen zullen ook op die poort kunnen worden afgewenteld.
Kan dat zomaar en wat stelt die garantie voor, als je al na enkele weken en dan nog maar een enkele keer die camera hebt gebruikt?
Alles bij elkaar heb ik er door persoonlijke omstandigheden misschien slechts een 50 tal foto's mee gemaakt.
Het lijkt mij toch niet terecht zomaar aan te nemen dat ik ondeskundig heb gehandeld en hoe kan ik er zeker van zijn dat er niet iets verkeerd zat in dat exemplaar? Bovendien moet een toestel van die kwaliteit bestand zijn tegen laten we zeggen wat minder deskundige mensen.
Aangezien ik echter zeer goed op de hoogte ben van de technische kanten van de zaak en een redelijk ervaren fotograaf, teken ik protest aan tegen zo'n houding van Nikon, die zo kort na een aanschaf van een heel dure camera een mankement rustig op mijn conto schuift.
Ik verwachtte wel een wat coulanter houding van een dergelijke zaak.
Re: Nikon 7100 USB poort geen garantie
Dit kan als deze schade is uitgesloten van de garantie. Maar ik zou persoonlijk de verkoper aanspreken op basis van de wettelijke garantie. Dergelijke schade kan daarop niet uitgesloten zijn. U stelt dan eenvoudig dat het product ondeugdelijk is en de verkoper moet het tegendeel bewijzen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 14 mei 2016 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Dank voor de reactie.
Ik heb de winkelier verzocht te bemiddelen,
Dat duurt nu al ruim 3 weken intussen loopt de garantie verder af.
Het lijkt mij zeker een voorwaarde dat de leverancier aan moet tonen dat er al dan niet opzettelijk verkeerd zou zijn gehandeld.
Maar hoe vaak komt het niet voor dat een aansluiting niet goed is gesoldeerd, of los raakt, of bij het spuiten mankementen optreden in kabeltjes en pluggen? De plug ging er nooit volledig in, dus ik neem aan dat er een mogelijke belemmering kan zijn geweest, of een scheef staand chassisdeel of insteek.
Op andere apparatuur met dergelijke Mini USB poorten, waaronder een tweede camera, die ik honderden keren heb gebruikt, is nooit een mankement voorgekomen.
Ik heb de winkelier verzocht te bemiddelen,
Dat duurt nu al ruim 3 weken intussen loopt de garantie verder af.
Het lijkt mij zeker een voorwaarde dat de leverancier aan moet tonen dat er al dan niet opzettelijk verkeerd zou zijn gehandeld.
Maar hoe vaak komt het niet voor dat een aansluiting niet goed is gesoldeerd, of los raakt, of bij het spuiten mankementen optreden in kabeltjes en pluggen? De plug ging er nooit volledig in, dus ik neem aan dat er een mogelijke belemmering kan zijn geweest, of een scheef staand chassisdeel of insteek.
Op andere apparatuur met dergelijke Mini USB poorten, waaronder een tweede camera, die ik honderden keren heb gebruikt, is nooit een mankement voorgekomen.
-
Maar wat is er dan precies kapot aan die usb-poort? Zoals je zegt kan het ding er maar op één manier in, en een toestel van die prijs, daar zitten heus wel kwaliteitsonderdelen in. Het toestel is zelfs spatwaterdicht, dus het zal niet aan vocht hebben gelegen.
Maar gezien je tweede reactie, denk ik dat er wat aan informatie ontbreekt.
Hoe oud is het toestel? Want je hebt het er nu over dat de garantie steeds verder afloopt.
Je zegt dat de plug er nooit volledig in ging, dus het lijkt er op dat je het ding wel vaker hebt gebruikt dan 2 x?
Hoeveel clicks heeft het ding intussen? Dat kun je op een of andere manier uit het toestel halen.
Maar gezien je tweede reactie, denk ik dat er wat aan informatie ontbreekt.
Hoe oud is het toestel? Want je hebt het er nu over dat de garantie steeds verder afloopt.
Je zegt dat de plug er nooit volledig in ging, dus het lijkt er op dat je het ding wel vaker hebt gebruikt dan 2 x?
Hoeveel clicks heeft het ding intussen? Dat kun je op een of andere manier uit het toestel halen.
-
- Contacteer:
Nou, ik kreeg die USB poort gewoon niet goed aangesloten.
Volgens de winkel zit er iets scheef in die USB connector, zodat de plug er niet goed of geheel in kan.
Het is onmogelijk te zien wat er precies verkeerd zit, zelfs niet met een loep, daartoe is de connector veel te klein.
Het toestel is nog steeds bij Nikon.
Ik heb maar enkele tientallen opnames op mijn PC staan, die allemaal via de losse SD kaarten zijn geladen.
Ben sowieso geen voorstander van de USB kabel, veel te omslachtig.
Het toestel is slechts een twee maanden oud. Ik ben door omstandigheden niet in de gelegenheid geweest meer met de camera te doen.
En waarom zou ik, zoals je suggereert, de USB vaker hebben gebruikt, dat zijn toch absoluut geen steekhoudende argumenten?
Het toestel is ook niet in vochtige omstandigheden geweest. Dus waarom zou dat enig gewicht in de schaal leggen?
Er ontbreekt helemaal geen informatie. Dus wat je daarover denkt, is nog geen feit.
Ik kan het aantal kliks niet uitlezen, omdat het toestel niet in mijn bezit is.
Bij een toestel dat niet gebruikt kan worden, loopt de garantie termijn wel gewoon af hoor, ook al ligt het bij de servicedienst.
Het is niet zo, dat ik tegen de garantielimiet aanzit.
Waarom moeten we aannemen dat er geen gebreken kunnen voorkomen aan een nieuwe camera of wat voor zaak ook ?
Waarom zouden optredende mankementen bij voorbaat de schuld in de schoenen van klant moeten worden geschoven?
Het is immers de gebruiker die het toestel praktisch test en dan pas komen mogelijke gebreken aan het licht.
Volgens de winkel zit er iets scheef in die USB connector, zodat de plug er niet goed of geheel in kan.
Het is onmogelijk te zien wat er precies verkeerd zit, zelfs niet met een loep, daartoe is de connector veel te klein.
Het toestel is nog steeds bij Nikon.
Ik heb maar enkele tientallen opnames op mijn PC staan, die allemaal via de losse SD kaarten zijn geladen.
Ben sowieso geen voorstander van de USB kabel, veel te omslachtig.
Het toestel is slechts een twee maanden oud. Ik ben door omstandigheden niet in de gelegenheid geweest meer met de camera te doen.
En waarom zou ik, zoals je suggereert, de USB vaker hebben gebruikt, dat zijn toch absoluut geen steekhoudende argumenten?
Het toestel is ook niet in vochtige omstandigheden geweest. Dus waarom zou dat enig gewicht in de schaal leggen?
Er ontbreekt helemaal geen informatie. Dus wat je daarover denkt, is nog geen feit.
Ik kan het aantal kliks niet uitlezen, omdat het toestel niet in mijn bezit is.
Bij een toestel dat niet gebruikt kan worden, loopt de garantie termijn wel gewoon af hoor, ook al ligt het bij de servicedienst.
Waarom moeten we aannemen dat er geen gebreken kunnen voorkomen aan een nieuwe camera of wat voor zaak ook ?
Waarom zouden optredende mankementen bij voorbaat de schuld in de schoenen van klant moeten worden geschoven?
Het is immers de gebruiker die het toestel praktisch test en dan pas komen mogelijke gebreken aan het licht.
RomanticDance schreef:Nou, ik kreeg die USB poort gewoon niet goed aangesloten.
Waarom is dit dan een probleem? Je gebruikt deze USB poort toch niet?RomanticDance schreef:Ben sowieso geen voorstander van de USB kabel, veel te omslachtig.
Wat staat er eigenlijk in de garantievoorwaarden?
-
Nee, maar die opmerking bracht wel verwarring. Als het toestel inderdaad een of twee maanden oud is heb je nog 22 of 23 maanden garantie. Dus voorlopig loopt er helemaal niks af. Of denk je dat ze nog 2 jaar bij Nikon bezig zijn om er wat mee te doen? Doordat je dat op die manier zei wekte je de indruk dat het toestel al bijna 2 jaar oud is, en dan krijg je dus een heel ander verhaal.RomanticDance schreef: Bij een toestel dat niet gebruikt kan worden, loopt de garantie termijn wel gewoon af hoor, ook al ligt het bij de servicedienst.
Het toestel kun je dus gewoon gebruiken, en de sd-card stop je in de computer. Zo doe ik het ook. Geen idee of het via een usb-kabel wel of niet omslachtig is, op deze manier hoef je het ding niet ergens onder uit een lade te halen.
-
- Contacteer:
Het beroerde van een USB kabel is dat je er niet gemakkelijk bij kunt achter mijn PC. met de USB3 aansluiting.
Voor heb ik alleen een USB 2 reader. Of het is rommelen met een apparaatje waar maar 10 cm snoer aan zit.
Of je kan je toestel van tafel zwiepen met dat USB draadje, enzovoorts.
De cardreader is overigens ook wel voor kwetsuren gevoelig, maar toch heel wat robuuster dan een mini usb.
Al met al zit ik er wel mee in mijn maag. De eerste opnamen dateren van ergens de tweede week van maart, kort na de aankoop dus.
Alles is opgestuurd, inclusief bon en garantie en dan komen ze met zo'n torenhoge rekening en de opmerking dat na een eventuele reparatie het in de toekomst met dat kabeltje weer verkeerd kan gaan. Kabeltje nota bene meegestuurd uiteraard.
Ik vind het gewoon geen service.
Voor heb ik alleen een USB 2 reader. Of het is rommelen met een apparaatje waar maar 10 cm snoer aan zit.
Of je kan je toestel van tafel zwiepen met dat USB draadje, enzovoorts.
De cardreader is overigens ook wel voor kwetsuren gevoelig, maar toch heel wat robuuster dan een mini usb.
Al met al zit ik er wel mee in mijn maag. De eerste opnamen dateren van ergens de tweede week van maart, kort na de aankoop dus.
Alles is opgestuurd, inclusief bon en garantie en dan komen ze met zo'n torenhoge rekening en de opmerking dat na een eventuele reparatie het in de toekomst met dat kabeltje weer verkeerd kan gaan. Kabeltje nota bene meegestuurd uiteraard.
Ik vind het gewoon geen service.
@RomanticDance,
Zou je mijn vragen willen beantwoorden?
Zou je mijn vragen willen beantwoorden?
-
- Contacteer:
Hoi Julie4444
Kan ik op dit moment niet nazien, want alles is meegestuurd door de winkelier.
Het probleem is vooral dat de waarde van de camera aanzienlijk daalt bij inruil.
Bovendien kan elke verdere elektronische storing aan die USB poort worden geweten, wat je garantie vrijwel nullificeert.
Op die manier word je ongeveer gedwongen om die reparatie te laten verrichten.
Kan ik op dit moment niet nazien, want alles is meegestuurd door de winkelier.
Het probleem is vooral dat de waarde van de camera aanzienlijk daalt bij inruil.
Bovendien kan elke verdere elektronische storing aan die USB poort worden geweten, wat je garantie vrijwel nullificeert.
Op die manier word je ongeveer gedwongen om die reparatie te laten verrichten.
Dit is cruciaal. U heeft slechts te maken met de winkelier en deze heeft in dit geval geen schijn van kans tenzij hij kan aantonen dat u de usb poort moedwillig heeft stukgemaakt. U hoeft niets aan te tonen want u zit nog in de eerste 6 maanden van de garantie. U heeft recht op kostenloze reparatie of vervanging. Hoe de winkelier dat met Nikon regelt is zijn probleem, niet het uwe.RomanticDance schreef: Het toestel is slechts een twee maanden oud.
-
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de informatie.
Dat lijkt mij zeker een steekhoudend argument.
Een ondeugdelijk apparaat moet retour genomen worden of kosteloos gerepareerd.
Het is toch te zot om zo maar aan te nemen dat ik er schuldig aan zou zijn?
Alsof er geen gebreken zouden kunnen bestaan.
De leverancier moet aantonen dat er verkeerd gehandeld is, kan hij, of beter nog een onafhankelijke derde,
geen bewijs leveren van opzet of verwijtbaar handelen, dan moet er garantie worden verleend.
Maar ja, ze proberen het gewoon en de meesten slikken het en betalen.
Het lijkt mij dat een winkelier wel een verzekering heeft of garantie van de fabrikant.
In een winkel demonstreren ze vaker nieuwe camera's die later gewoon worden verkocht.
Zolang er geen opzet is aangetoond, moet aangenomen worden dat het een ingebakken defect was, of iets dat dit probleem kan veroorzaken door een onjuiste of te zwakke constructie.
Kan bijvoorbeeld een plug verkeerd worden ingestoken dan is dat niet verwijtbaar aan de klant.
In slecht licht of in het donker is het immers niet te zien, om maar iets te noemen.
Een semi pro camera van die categorie moet elke dag gebruikt kunnen worden, zelfs in minder delicate omstandigheden.
Dat lijkt mij zeker een steekhoudend argument.
Een ondeugdelijk apparaat moet retour genomen worden of kosteloos gerepareerd.
Het is toch te zot om zo maar aan te nemen dat ik er schuldig aan zou zijn?
Alsof er geen gebreken zouden kunnen bestaan.
De leverancier moet aantonen dat er verkeerd gehandeld is, kan hij, of beter nog een onafhankelijke derde,
geen bewijs leveren van opzet of verwijtbaar handelen, dan moet er garantie worden verleend.
Maar ja, ze proberen het gewoon en de meesten slikken het en betalen.
Het lijkt mij dat een winkelier wel een verzekering heeft of garantie van de fabrikant.
In een winkel demonstreren ze vaker nieuwe camera's die later gewoon worden verkocht.
Zolang er geen opzet is aangetoond, moet aangenomen worden dat het een ingebakken defect was, of iets dat dit probleem kan veroorzaken door een onjuiste of te zwakke constructie.
Kan bijvoorbeeld een plug verkeerd worden ingestoken dan is dat niet verwijtbaar aan de klant.
In slecht licht of in het donker is het immers niet te zien, om maar iets te noemen.
Een semi pro camera van die categorie moet elke dag gebruikt kunnen worden, zelfs in minder delicate omstandigheden.
-
Ho ho, een plug die verkeerd wordt ingestoken is zeker de klant te verwijten. Als er sprake is van slecht licht of donker kun je ook een zaklamp er bij halen. Dat heeft niets te maken met een goede werking van, of een gebrek aan, het toestel.RomanticDance schreef:
Ik wil niet veel zeggen, maar vanaf het begin had ik al het gevoel dat het geen gebrek is aan het toestel, maar een verkeerd gebruik van het toestel. En dit bericht bevestigt het alleen maar. Dus ik weet nog zo net niet of de winkelier aansprakelijk gesteld kan worden.
-
- Contacteer:
Nou sorry hoor maar dat soort veronderstellingen slaat nergens op.
Ik schets immers maar een voorbeeld dat niet door mij is uitgevoerd.
Bewijs is nooit gebaseerd op "vage gevoelens" maar op aangetoonde feiten.
Het was klaarlichte dag en ik ben meer dan technisch genoeg om te weten hoe ik een plugje insteek.
De uitvoer van een connector dient zo te zijn dat het niet mogelijk is een plug scheef in te steken.
Dergelijke Mini USB pluggen zijn immers zo klein dat je nooit exact kunt zien of je er precies recht voor zit.
Een afwijking van een halve millimeter of minder kan al betekenen dat het binnenwerk stuit.
Het was klaarlichte dag en ik ben meer dan technisch genoeg om te weten hoe ik een plugje insteek.
De uitvoer van een connector dient zo te zijn dat het niet mogelijk is een plug scheef in te steken.
Dergelijke Mini USB pluggen zijn immers zo klein dat je nooit exact kunt zien of je er precies recht voor zit.
Een afwijking van een halve millimeter of minder kan al betekenen dat het binnenwerk stuit.
Los van de vraag of je m ook gebruikt, moet die USB-poort gewoon werken natuurlijk. Die poort wordt ook gebruikt voor eventuele accessoires of bediening van de DSLR via tablets oid. Het is een essentieel onderdeel en mag zeker bij een dure camera geen problemen opleveren.
TS heeft ook gelijk: dergelijke poorten moeten zo geconstrueerd zijn dat ze bij normaal gebruik niet kapot gaan, en zeker niet binnen een paar maanden. Als je een USB-poort zou kunnen slopen alleen door het stekkertje er (zonder geweld, uiteraard) verkeerd om in proberen te steken, is het ondeugdelijk geconstrueerd. Je hoeft geen zaklampen te gebruiken om een dergelijk toestel te bedienen.
Maar het is heel simpel; als dat toestel door jou als consument gekocht is, ligt de bewijslast voor dat eventuele verkeerde gebruik bij de winkelier. Die moet dit gewoon oplossen.
TS heeft ook gelijk: dergelijke poorten moeten zo geconstrueerd zijn dat ze bij normaal gebruik niet kapot gaan, en zeker niet binnen een paar maanden. Als je een USB-poort zou kunnen slopen alleen door het stekkertje er (zonder geweld, uiteraard) verkeerd om in proberen te steken, is het ondeugdelijk geconstrueerd. Je hoeft geen zaklampen te gebruiken om een dergelijk toestel te bedienen.
Maar het is heel simpel; als dat toestel door jou als consument gekocht is, ligt de bewijslast voor dat eventuele verkeerde gebruik bij de winkelier. Die moet dit gewoon oplossen.
Mijn Laptop heeft hetzelfde probleem.
De USB zit maar erg licht aan het moederbord gesoldeerd.
Even tegen stekker aan stoten en hij kan afbreken.
Helaas is een stekker en zeker mini USB dus nog kleiner en zwakker een lastig punt.
Ik heb er nog 2 over op laptop maar camera is dat helaas niet zo.
Als de stekker er niet in paste, een andere mini USB kabel geprobeerd want het kan zowel een iets te dikke stekker als camera zijn.
Voor mijn eigen Canon gebruik ik ook het originele kabeltje niet, naast erg kort ging die ook zwaar en die bij telefoon zat van harder glad plastic
ging er beter in.
Deze inmiddels al vele jaren oude Canon had dus ook een rubber aanvoelende kabel en ook mijn telefoons geprobeerd, bij 4 van de 5 ging deze erg zwaar dus ik denk dat je een ander kabeltje had moeten nemen als het te zwaar ging.
1/100 mm extra of iets minder glad rubber/zacht plastic kan het probleem zijn.
De USB zit maar erg licht aan het moederbord gesoldeerd.
Even tegen stekker aan stoten en hij kan afbreken.
Helaas is een stekker en zeker mini USB dus nog kleiner en zwakker een lastig punt.
Ik heb er nog 2 over op laptop maar camera is dat helaas niet zo.
Als de stekker er niet in paste, een andere mini USB kabel geprobeerd want het kan zowel een iets te dikke stekker als camera zijn.
Voor mijn eigen Canon gebruik ik ook het originele kabeltje niet, naast erg kort ging die ook zwaar en die bij telefoon zat van harder glad plastic
ging er beter in.
Deze inmiddels al vele jaren oude Canon had dus ook een rubber aanvoelende kabel en ook mijn telefoons geprobeerd, bij 4 van de 5 ging deze erg zwaar dus ik denk dat je een ander kabeltje had moeten nemen als het te zwaar ging.
1/100 mm extra of iets minder glad rubber/zacht plastic kan het probleem zijn.
-
- Contacteer:
Dank je Moneyman, zo denk ik er ook over.
Ik weet deksels goed wat elektronica en plugjes kunnen hebben aan krachten, dus het is vrijwel onmogelijk dat ik er ooit een zal laten sneuvelen.
Het zou zelfs de eerste keer zijn na zoveel jaren ervaring. Ik ben gewend aan precisie en delicate instrumenten.
Desondanks zou het ook voor minder verfijnde handen bruikbaar moeten zijn.
Ik weet deksels goed wat elektronica en plugjes kunnen hebben aan krachten, dus het is vrijwel onmogelijk dat ik er ooit een zal laten sneuvelen.
Het zou zelfs de eerste keer zijn na zoveel jaren ervaring. Ik ben gewend aan precisie en delicate instrumenten.
Desondanks zou het ook voor minder verfijnde handen bruikbaar moeten zijn.
-
- Contacteer:
Stofzuigertje
Die USB poorten, die je overal tegenkomt, zijn zo ontzettend kwetsbaar. Er sneuvelen er elk jaar duizenden.
Het is zelfs een van de hoofdoorzaken van defecte apparatuur. (algemeen gesproken)
Ik heb natuurlijk de originele kabel gebruikt,
Anderen passen niet altijd (alhoewel het een standaardaansluiting zou zijn).
Je moet al heel goed oppassen, want er bestaan tientallen soorten en ik heb een handvol types aan allerlei kabels.
Op Youtube is een video te zien waarin een man met mastiek of een pasta een kunststof voering fabriceert rondom het mini usb plugje van zijn Nikon, om te voorkomen dat de plug scheef gaat bij insteken, of teveel speling heeft en het contact verbreekt (of molt) bij uploaden of video afspelen.
Wat wel bewijst dat ook de originele stekker geen enkele garantie biedt voor het correct invoeren ervan.
Die USB poorten, die je overal tegenkomt, zijn zo ontzettend kwetsbaar. Er sneuvelen er elk jaar duizenden.
Het is zelfs een van de hoofdoorzaken van defecte apparatuur. (algemeen gesproken)
Ik heb natuurlijk de originele kabel gebruikt,
Anderen passen niet altijd (alhoewel het een standaardaansluiting zou zijn).
Je moet al heel goed oppassen, want er bestaan tientallen soorten en ik heb een handvol types aan allerlei kabels.
Op Youtube is een video te zien waarin een man met mastiek of een pasta een kunststof voering fabriceert rondom het mini usb plugje van zijn Nikon, om te voorkomen dat de plug scheef gaat bij insteken, of teveel speling heeft en het contact verbreekt (of molt) bij uploaden of video afspelen.
Wat wel bewijst dat ook de originele stekker geen enkele garantie biedt voor het correct invoeren ervan.
-
En hier ga je wederom de mist in met je manier van communiceren. Zoals je het omschreef leek het er op dat je het wél zo had gedaan. Je schept zelf verwarring, en dat kun je een ander niet aanrekenen.RomanticDance schreef:Nou sorry hoor maar dat soort veronderstellingen slaat nergens op.
Juist door dit soort opmerkingen creëer je zelf feiten die als bewijs aangevoerd kunnen worden dat je zelf verantwoordelijk bent voor de schade.
-
In het donker ook niet? Want dat is wat de topicstarter beweert. Ik zou toch wel graag willen zien wat ik doe...Moneyman schreef:Je hoeft geen zaklampen te gebruiken om een dergelijk toestel te bedienen.
Aan de andere kant blijkt die verhaal niet van toepassing te zijn, het was als illustratie bedoeld, alleen was mij dat niet duidelijk.