LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Panasonic Lumix F100

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
fakradar

Panasonic Lumix F100

Ongelezen bericht door fakradar »

Ik ben sinds 5 dagen in het bezit van een Panasonic Lumix F100 digitale camera. Na 4 dagen verstoonde het scherm van de camera een zwarte plek en strepen.
Ik ben terug gegeaan naar de dealer: Digimaxx in Dordrecht.
Die vertelde mij dat ik zelf de oorzaak ben van deze storing omdat ik het toestel zou hebben gestoten oid. Ik ben me echter van geen kwaad bewust en heb slechts 125 foto's met dat ding gemaakt.
Wie heeft mogelijk dezelfde ervaringen met deze Panasonic camera en/of Digimaxx in Dordrecht ?

D1RK

Re: Panasonic Lumix F100

Ongelezen bericht door D1RK »

Het LCD scherm op een Camera of Navigatie systeem is net als die van een Laptop, door drukken kun je het al kapot maken!

Dus vallen hoeft niet, even stevig in borstzak geklemd is soms voldoende, de bescherming van een mobiele telefoon is wel meestal beter, daar zit Plastic glas voor.

Dus je kunt al door even stevig te duwen het LCD scherm al vernielen!
Bij een oude Computer monitor die al vele uitgevallen pixels had is het als demo in de winkel gebruikt, deze heeft nu meer zwarte dan werkende...
Door de defecte pixels van 5 jaar terug, maar wel een leuke demo!
Voor diverse scholen zijn camera's voorzien van een Lexan plaatje, gewoon erop geplakt.

Vermoedelijk is de camera verder nog goed, alle foto's ook, maar de afbeelding bepaalde of het een normaal defect of stoot schade is.
Zelfs als het apparaat uit is in tasje kun je nog kapot drukken, en dit valt altijd buiten de garantie, maar zonder iets te zien kan ik het dus niet beoordelen, of de winkel deskundig is weet ik ook niet, maar maak een foto met een andere digitale camera en vraag de importeur of dit jou schuld of fabrieksfout is.

Helaas worden er zelden waarschuwingen gegeven voor deze zeer kwetsbare schermen die steeds meer voorkomen.
De duurdere monteren een nauwelijks zichtbare plaat, zodat het beter beschermd is.

fakradar

Die waarschuwwing wordt inderdaad nergens gegeven, wat ik op zich belachelijk vind.
Zonder erg en/of moedwil kan je dus al op hoge kosten komen te zitten na 4 dagen gebruik.
Misschien iets voor de koude douche...

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het is natuurlijk van de gekke dat je een waarschuwing in de handleiding wil voor de kwetsbaarheid van het LCD-scherm. Dat doet me denken aan dat broodje-aap verhaal van die vrouw die een magnetronfabrikant aanklaagde dat er niet in de handleiding stond dat ze haar hondje niet mocht droogmaken in de magnetron ;)

Dat noemen we gewoon gezond verstand. Bij een LCD-TV vind je het ook normaal dat je er geen trap tegenaan mag geven, dat staat ook nergens in de handleiding. Waarom zou dit bij een digicam anders zijn.

fakradar

Op dit soort onzinnige reacties zit ik niet te wachten. Een TV staat stil; een fototoestel is om mee te nemen.....(voor het geval je dat nog niet wist).
Doe die aap dus maar weer achter de tralies.......want loslopende apen zijn gevaarlijk zoals je ongetwijfeld zult weten.

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Captain Pervert: het moet natuurlijk niet zo zijn dat een camera bij normaal gebruik zo snel al kapot gaat. Het is aan de fabrikant om ervoor te zorgen dat een LCD-scherm bij normaal gebruik gewoon in goede staat blijft.

Of hier sprake is van normaal gebruik of een ongelukje aan de kant van de gebruiker kunnen wij uiteraard niet beoordelen. Maar ik zie geen reden om het verhaal van de topicstarter in twijfel te trekken.

fakradar

Dank je... :D Er zijn 125 foto's in totaal mee gemaakt, waarvan nog een groot deel binnen.
Ik vind het wel erg snel en kwetsbaar op deze manier.

Captain Pervert

Mensen met defecte apparatuur - en dan met LCD-schermpjes in het bijzonder - stellen altijd dat het "vanzelf" gebeurde. Dit heeft twee redenen: de eerste ligt voor de hand: het ding is van de trap gevallen en er wordt gelogen om toch maar garantie te hebben. De tweede is dat men zich niet realiseert dat bepaalde handelingen OOK een defect als gevolg kunnen hebben: doe een apparaat met LCD-scherm (camera, PDA, whatever) maar eens in je broekzak en leuk tegen een tafel ofzo. Die druk kan zo'n schermpje niet aan.

Een zwarte plek (donkerpaars, meestal) is gewoonweg val/stootschade. Ik heb het zelf ook gehad met een PDA, die was ook niet gevallen. Na diep nadenken kwam het waarschijnlijk door een vergelijkbaar voorbeeld als ik hierboven noemde: ik had hem in mijn binnenzak, en droeg een zware doos. Die zal dan wel door mijn jas heen tegen het scherm aan gedrukt hebben.

Voorts vind ik het een beetje stuitend dat je een mening, die toevallig niet in je straatje past, afdoet als 'onzinnig'.

fakradar

Heb vandaag bericht gehad van Digimaxx dat het schermpje volledig onder garantie is vervangen.
Tevens stelde de verkoper mij voor een ander tasje te nemen, wat minder snel de problemen zou moeten geven als die ik nu heb gehad, wat hij gratis omruilde.
Al met al is de zaak dus keurig geregeld.
Pluim voor zowel de reperateur als Digimaxx.

Captain Pervert

Wat heb jij een vieze mazzel ;) Bid je veel? :D

Gesloten