LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
onderhond

Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Ongelezen bericht door onderhond »

Via Pixmania een Panasonic TV gekocht in oktober 2015, voor bijna 800 euro. Nu, nog geen 11 maanden later krijg ik de tv niet meer aan de praat. Via de website van Panasonic bij hun huisreperateur terecht gekomen, CE Repair in Dordrecht. De klacht omschreven en zij komen met het antwoord dat het probleem 'om economische redenen' niet verholpen kan worden. Zij verwijzen me door naar de dealer, in dit geval dus Pixmania. Het lukt mij echter niet om met hun contact op te nemen, omdat hun contactformulier niet werkt, en telefonisch contact onmogelijk blijkt. Ik loop dus aan alle kanten vast, en zit met een kapotte tv van nog geen jaar oud!!!

Wat te doen???

Julie4444

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

onderhond schreef:Via Pixmania een Panasonic TV gekocht in oktober 2015, voor bijna 800 euro. Nu, nog geen 11 maanden later krijg ik de tv niet meer aan de praat. Via de website van Panasonic bij hun huisreperateur terecht gekomen, CE Repair in Dordrecht. De klacht omschreven en zij komen met het antwoord dat het probleem 'om economische redenen' niet verholpen kan worden. Zij verwijzen me door naar de dealer, in dit geval dus Pixmania. Het lukt mij echter niet om met hun contact op te nemen, omdat hun contactformulier niet werkt, en telefonisch contact onmogelijk blijkt. Ik loop dus aan alle kanten vast, en zit met een kapotte tv van nog geen jaar oud!!!

Wat te doen???
De verkoper is verantwoordelijk voor het verzorgen van garantie. Je moet dus bij de verkoper zijn.
Als je van Panasonic zelf verwacht dat zij het oplossen en zij geven aan dat dit niet economisch rendabel is zijn de dit ook niet verplicht, of kunnen ze er een vergoeding voor vragen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Toch vreemd, op tv's van Panasonic zit 2 jaar fabrieksgarantie waarbij er kosteloos een monteur langskomt om het probleem te verhelpen:

Home Service in de garantieperiode.
Panasonic verzorgt binnen de garantieperiode Home Service voor Plasma-/LED-/LCD tv’s vanaf 37 inch en groter. De garantieperiode voor Panasonic consumenten tv’s bedraagt twee jaar vanaf de datum van aankoop. Deze service wordt binnen de garantieperiode kosteloos uitgevoerd door onze partner CE Repair als aan de volgende voorwaarden kan worden voldaan:

- Bij de aanvraag dient altijd het serienummer van de tv en de aankoopdatum door worden gegeven.

- Een geldig aankoopbewijs dient te worden overlegd bij het servicebezoek.

- Indien de Plasma-/LED-/LCD tv aan de muur is bevestigd dient de tv voor het servicebezoek van de muur verwijderd te zijn.

- De storing heeft geen externe oorzaak (zoals blikseminslag, schade of gebruikersfouten).

Indien niet aan deze voorwaarden kan worden voldaan, zal vooraf een prijsopgave worden opgemaakt.

Een verzoek voor Home Service kan direct via de website van CE Repair worden aangemeld. U kunt hiervoor onderstaande link gebruiken.

Hier aanmelden

Het is ook mogelijk uw Home Service aanvraag telefonisch door te geven op telefoonnummer 073 6402 803 (bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9:00 – 17:00 uur).

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Denk dat hier niet het hele verhaal verteld is. Bijvoorbeeld dat het gaat om schade van buitenaf.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pixmania is een berucht Frans bedrijf waar je nooit wat moet kopen. Zie o.a. https://nl.trustpilot.com/review/www.pixmania.nl

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een grijze import TV zit je met de Franse importeur en hoeven ze hier in NL niets te doen.
Gewoon naar Frankrijk sturen want Panasonic zal geen monteur hier naartoe sturen.

Dat is risico van in buitenland kopen als je niet zeker weet of het een NL of Frans toestel gaat worden.

onderhond

thecure schreef:Denk dat hier niet het hele verhaal verteld is. Bijvoorbeeld dat het gaat om schade van buitenaf.
Dit is toch echt het hele verhaal. Er is geen schade van buitenaf, het is zelfs zo dat het schijnbaar een bekend probleem is van de Viera tv's. Ik neem aan dat Panasonic een lucratieve deal met Pixmania heeft, aangezien zij best een grote omzet hebben en derhalve ook vast veel Panasonic materiaal verkopen. Dan vind ik het wel heel zwak om je te verschuilen achter een webwinkel die schijnbaar toch wel berucht is, daar hoor je dan als gerenommeerd bedrijf geen zaken mee te doen. CE Repair kan niets voor mij betekenen, dus die fabrieksgarantie is ook een wassen neus dan. Maar ja, hoe neem ik nu contact op met Pixmania... (contactformulier is nog steeds niet beschikbaar).

http://nld.faq.panasonic.com/app/answer ... nippert%3F
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1591758

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

onderhond schreef:Dan vind ik het wel heel zwak om je te verschuilen achter een webwinkel die schijnbaar toch wel berucht is, daar hoor je dan als gerenommeerd bedrijf geen zaken mee te doen.
Zwak? Verschuilen? Jij hebt gewoon een overeenkomst met Pixmania, dus daar zal je je primair moeten melden. Dat is gewoon hoe het werkt.

Los daarvan had jij er zelf ook beter voor kunnen kiezen om geen zaken te doen met Pixmania. Heb je geen enkel onderzoek gedaan voordat je zoveel geld online uitgaf?

onderhond

Moneyman schreef:
onderhond schreef:Dan vind ik het wel heel zwak om je te verschuilen achter een webwinkel die schijnbaar toch wel berucht is, daar hoor je dan als gerenommeerd bedrijf geen zaken mee te doen.
Zwak? Verschuilen? Jij hebt gewoon een overeenkomst met Pixmania, dus daar zal je je primair moeten melden. Dat is gewoon hoe het werkt.

Los daarvan had jij er zelf ook beter voor kunnen kiezen om geen zaken te doen met Pixmania. Heb je geen enkel onderzoek gedaan voordat je zoveel geld online uitgaf?

Ik heb eerder iets gekocht bij Pixmania en geen probleem gehad. Ook bij de verzending van de tv een probleem gehad en dat is keurig verholpen. Ik ga niet elke webwinkel screenen nee, bovendien, bij recensies van webwinkels lees je altijd alleen de slechte verhalen, dus dat zegt mij ook niet zoveel. Is dat dan mijn fout? Dat is misschien wel hoe het werkt, maar ik zoek een oplossing voor mijn probleem. Hoef niet te horen wat ik allemaal niet goed heb gedaan. Zoals je misschien hebt gelezen, is Pixmania niet bereikbaar, misschien weet iemand een manier om ze wel te bereiken. En ja, ik blijf het zwak vinden van Panasonic, aangezien zij weldegelijk de mogelijkheid bieden om buiten de webwinkel om een reparatie onder garantie uit voeren. Als het ze te duur wordt haken ze af. Dat vind ik zwak, zeker als je leest dat er vele Panasonic Viera's dit probleem al kort na de aankoop hebben. Maar dat had waarschijnlijk ook moeten onderzoeken voordat ik tot zo'n grote aankoop overging? Het toestel kreeg goede recensies destijds op tweakers etc....

Julie4444

onderhond schreef:
Moneyman schreef:

Ik heb eerder iets gekocht bij Pixmania en geen probleem gehad. Ook bij de verzending van de tv een probleem gehad en dat is keurig verholpen. Ik ga niet elke webwinkel screenen nee, bovendien, bij recensies van webwinkels lees je altijd alleen de slechte verhalen, dus dat zegt mij ook niet zoveel. Is dat dan mijn fout? Dat is misschien wel hoe het werkt, maar ik zoek een oplossing voor mijn probleem. Hoef niet te horen wat ik allemaal niet goed heb gedaan. Zoals je misschien hebt gelezen, is Pixmania niet bereikbaar, misschien weet iemand een manier om ze wel te bereiken. En ja, ik blijf het zwak vinden van Panasonic, aangezien zij weldegelijk de mogelijkheid bieden om buiten de webwinkel om een reparatie onder garantie uit voeren. Als het ze te duur wordt haken ze af. Dat vind ik zwak, zeker als je leest dat er vele Panasonic Viera's dit probleem al kort na de aankoop hebben. Maar dat had waarschijnlijk ook moeten onderzoeken voordat ik tot zo'n grote aankoop overging? Het toestel kreeg goede recensies destijds op tweakers etc....
Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de consument om webshops te screenen alvorens er dingen te kopen. Pixmania staat op trustpilot helemaal onderaan de lijst van bedrijven in de categorie electronica, dus dat zegt wel het een en ander...

Maar goed, jij geeft nu Panasonic de schuld en beschuldigt ze van zich "verstoppen" achter een webwinkel. Dat is natuurlijk onzin! Electronicafabrikanten leveren aan velen duizenden bedrijven en het is aan die bedrijven, de verkopers die aan consumenten verkopen, om garantie te regelen.

Waarom zou Panasonic de verantwoordelijkheden van Pixmania moeten overnemen als Pixmania doet alsof ze met hun kop in het zand zitten? Ga jij ook de drollen van mijn hond opruimen als ik daar geen zin in heb, en jij toevallig in het zelfde park loopt?

Je moet bij Pixmania zijn, en als Pixmania doet alsof hun neus bloed moet je ook nog steeds bij Pixmania zijn. Zij hebben je immers de TV verkocht.

Edit: spelling is moeilijk :roll:
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 05 sep 2016 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

onderhond schreef:En ja, ik blijf het zwak vinden van Panasonic, aangezien zij weldegelijk de mogelijkheid bieden om buiten de webwinkel om een reparatie onder garantie uit voeren.
Natuurlijk mag je vinden wat je wilt, maar iets onder garantie uitvoeren betekent dat ze de garantieverlener zijn en dat is panasonic niet, de webwinkel is wettelijk gezien degene waar de overeenkomst mee gesloten is. Je hebt geen enkele overeenkomst gesloten met panasonic en panasonic is dus feitelijk helemaal niets verplicht aan je.

onderhond

Ok duidelijk (het gaat er niet om of ik het met jullie eens ben of niet, dat voorbeeld van die hond raakt kant nog wal natuurlijk, Panasonic levert schijnbaar spullen die niet deugdelijk zijn),
maar is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik Pixmania kan bereiken, want dat is in de basis mijn vraag? Bijvoorbeeld iemand met dezelfde ervaringen?
Tenslotte snap ik niet dat Panasonic fabrieksgarantie geeft, zij zijn dan in principe toch garantieverlener?

onderhond

Ter aanvulling een gedeelte van het antwoord van Panasonic, wat bedoelen zij hier mee, dat ik mijn geld terug kan krijgen via een andere webshop?
Creditering van een toestel kan eventueel ook door een willekeurige dealer in gang worden gezet. Indien gewest kan de dealer contact opnemen met de Dealer Service van Panasonic.

Julie4444

onderhond schreef:Ok duidelijk (het gaat er niet om of ik het met jullie eens ben of niet, dat voorbeeld van die hond raakt kant nog wal natuurlijk,
Natuurlijk is het voorbeeld relevant. Immers verwacht jij van Panasonic dat zij iets doen terwijl dit de verantwoordelijkheid van een andere partij is. Dat is in mijn voorbeeld niet anders.
onderhond schreef:Panasonic levert schijnbaar spullen die niet deugdelijk zijn),
Deze conclusie is ongefundeerd. Er kan altijd wel een keer iets misgaan, dat is bij deugelijke producten natuurlijk niet anders.
onderhond schreef:maar is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik Pixmania kan bereiken, want dat is in de basis mijn vraag? Bijvoorbeeld iemand met dezelfde ervaringen?
Bellen, mailen, contactformulier, anders ga je even langs? Al deze informatie behoort op de website van de shop te staan.
onderhond schreef:Tenslotte snap ik niet dat Panasonic fabrieksgarantie geeft, zij zijn dan in principe toch garantieverlener?
Er is een verschil tussen wettelijke garantie en fabrieksgarantie.

Als consument heb jij recht op wettelijke garantie. Dat is dus wat we normaal "garantie" noemen. Hiervoor moet je naar de verkoper.

Sommige producenten leveren ook extra fabrieksgarantie. Dit is géén verplichting, maar een gunst. Dit is wat jij probeert te claimen, terwijl Panasonic heeft aangegeven dat dit niet economisch rendabel is. In feite verwacht je dus dat zij (veel) kosten maken met als excuus "garantie", terwijl je voor garantie naar de verkoper moet.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

onderhond schreef:Ter aanvulling een gedeelte van het antwoord van Panasonic, wat bedoelen zij hier mee, dat ik mijn geld terug kan krijgen via een andere webshop?
Creditering van een toestel kan eventueel ook door een willekeurige dealer in gang worden gezet. Indien gewest kan de dealer contact opnemen met de Dealer Service van Panasonic.
ook een andere dealer zal dit niet voor je doen. Ook daar heb je geen enkele overeenkomst mee afgesloten. Ook zullen zij geen retour voor een andere wegschop gaan oplossen, inclusief het vervolgtraject, namelijk het in ontvangst nemen van de tv, doorsturen naar panasonic, jou je geld uitbetalen en vervolgens dit geld weer gaan claimen bij panasonic. Waarom zou een andere shop de "****" van pixmania gaan oplossen?

onderhond

berndv schreef:
onderhond schreef:Ter aanvulling een gedeelte van het antwoord van Panasonic, wat bedoelen zij hier mee, dat ik mijn geld terug kan krijgen via een andere webshop?
ook een andere dealer zal dit niet voor je doen. Ook daar heb je geen enkele overeenkomst mee afgesloten. Ook zullen zij geen retour voor een andere wegschop gaan oplossen, inclusief het vervolgtraject, namelijk het in ontvangst nemen van de tv, doorsturen naar panasonic, jou je geld uitbetalen en vervolgens dit geld weer gaan claimen bij panasonic. Waarom zou een andere shop de "****" van pixmania gaan oplossen?

Waarom geeft Panasonic dit dan als oplossing?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom geeft Panasonic dit dan als oplossing?
Panasonic kan best een oplossing bieden maar hebben er geen verplichting toe, daarom kan er best een ander prijskaartje aanhangen.

olaf79

berndv schreef:
onderhond schreef:En ja, ik blijf het zwak vinden van Panasonic, aangezien zij weldegelijk de mogelijkheid bieden om buiten de webwinkel om een reparatie onder garantie uit voeren.
Natuurlijk mag je vinden wat je wilt, maar iets onder garantie uitvoeren betekent dat ze de garantieverlener zijn en dat is panasonic niet, de webwinkel is wettelijk gezien degene waar de overeenkomst mee gesloten is. Je hebt geen enkele overeenkomst gesloten met panasonic en panasonic is dus feitelijk helemaal niets verplicht aan je.
Grote onzin. Panasonic levert fabrieksgarantie van 2 jaar. Dus panasonic moet gewoon garantie leveren.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus panasonic moet gewoon garantie leveren.
Weet jij de oorzaak van het gebrek dan ? Ik lees hierboven "schade van buitenaf".

olaf79

onderhond schreef:Ok duidelijk (het gaat er niet om of ik het met jullie eens ben of niet, dat voorbeeld van die hond raakt kant nog wal natuurlijk, Panasonic levert schijnbaar spullen die niet deugdelijk zijn),
Klopt, laat maar praten. Panasonic verdient indirect aan jou, en heeft dus wel degelijk een relatie met jou
maar is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik Pixmania kan bereiken, want dat is in de basis mijn vraag? Bijvoorbeeld iemand met dezelfde ervaringen?
Via de website moet je inloggen op je account en dan kun je ze mailen. Je kunt ook een twitter bericht sturen.
Tenslotte snap ik niet dat Panasonic fabrieksgarantie geeft, zij zijn dan in principe toch garantieverlener?
Vraag Panasonic waarom ze de garantieclaim afwijzen. Laat ze dit schriftelijk bevestigen.

Gesloten