LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] panasonic vt30 defect geld niet terug

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
darkjoker

panasonic vt30 defect geld niet terug

Ongelezen bericht door darkjoker »

Beste leden
ik heb een probleem met panasonic(vt20/30)
ik kocht de vt20 op 15-6
eenmaal thuis afgeleverd zag ik enorme groene vlekken vegen in beeld,een logo na dag 1 al ingebrand (heb niks aan instelinge gedaan)
panasonic gebeld(de dealer winkel wilde zelf wel bellen maar dat kon ik beter zelf doen)panasonic geweest toestel mee genomen leen toestel gekregen.
wel netjes dus,tv viel niet te repareren,dus heb ik ipv een vt20 een vt30 gekregen,geweldig zou je denken idd.
Tot deze weer thuis was en ik al weer flinke groene trails zag regenboog effect etc(wss door de fosfor)
panasonic doet net of ze er nooit van gehoord hebben,de winkel het zelfde,tot je verteld dat het dus gaat om de fosfor /trails,dan weten ze het in eens wel.

goed ik leg geen dik 1450 euro neer voor zo tv,idd tv is is h eel mooi,maar met zo gebrek ga ik niet acoord,de een is er gevoeliger voor als de ander dat wel.

je word steets van de winkel na panasonic gestuurd en van panasonic na e-care,en weer terug na de winkel.
inmiddels is het al 22 aug,ik heb nog geen toestel,wat ik wilde vanuit ging.

nu is mijn vraag wat zijn mijn rechte ,inmiddels weer contact gehad met panasonic zij hebben een aanvraag gedaan om te crediteren of evt weer een omruiling(wat ik niet wil)
de winkel zegt alleen als wij bericht hebben van ze kan je wat anders uitzoeken,maar geld terug doen we niet.
Ik heb nietzo vertrouwen meer in de winkel dus wil gewoon mijn geld terug.

heb heel lang en hard moeten sparen voo dit bedrag ben cronisch ziek dus een geweldige tv is waar ik van droomde om me tijd door te brenge al film liefhebber.
maar op zo manier wor dje gewoon bedonderd en elke keer van panasonic na de winkel door verweze en weer terug.

Daan_1978

Re: panasonic vt30 defect geld niet terug

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ze hebben aangeboden de koop te crediteren, oftewel, je kunt van jouw televisie af welke het zo slecht doet.
Dat zijn dan jouw rechten zou ik zeggen. Zelf zou ik daarmee direct akkoord gaan en geen panasonic meer nemen als ik met dat merk zulke slechte ervaringen gehad zou hebben.
Gewoon geld terugnemen en een ander merk TV uitkiezen. Voor die 1450 zijn vast en zeker wel mooie TV's te krijgen welke het WEL goed doen.

darkjoker

het lijkt me sterk dat dat mijn rechte zijn en meer niet.
bovedien ik wacht al een heletijd,er is vanauit ecare een aanvraag gedaan voor creditering,dat is mij persoonlijk toegezegd door een hogere vanuit ecare die voor panasonic alles regellen,maar mijn dealer beweerd dat dat niet klopt is afgewezen en dat ze geen aktie ondernemen tot ze bericht hebben gehad,en zelfs dan doen ze niks tot het aankoop bedrag bij hun binnen is,hier moet de klant maar geduld voor hebben en op wachte.

na mijn mening is dit de verandwoordelijkheid van de winkelen moet de klant hier niet op wachten,ok 1 a 4 weken maar niet meer dan 2 maanden.
ik vraag netjes of hun dan het toestel willen ophalen mij voorzien van een nieuw toestel voor mijn aankoop bedrag,dit weigere ze want het moet gewoon opgelost worden door panasonic.erg raar

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

U heeft recht op een goed werkende tv toestel.

Dit mag echter ook andere een panasonic vt 20 of een panasonic vt 30 zijn, zolang het apparaat maar in orde is.

Als dit niet kan worden gerealiseerd heeft u recht op ontbinding van de koop en dus ook het geld retour.

U kunt niet verplicht worden in deze winkel een ander merk toestel uit te zoeken.

darkjoker

nee precies dat dacht ik ook al,alleen willen ze het als het al terug komt niet terug geven,maar verplichte ze me wel om een ander merk of toestel uit te zoeken.
na de vt20 gekocht te hebben is deze in 4 weken tijd omgeruild voor de vt30 waar dus het zelfde probleem voor geld(raar maar waar)plus dat er nu ook strepen in beeld zitten.

ik heb de winkel nog gebeld daar pakken ze niet op alleen een oudere man waar je geen wijs uit komt,en of een jongere(stageloper denk ik)meet de mededeling dat de persoon in kwestie aan het verkopen is,te druk is.

ze zoude me terug bellen gebeurt niet dus,en zo wel krijg je te horen dat je maar geduld moet hebben,hun niks kunnen doen tot ze zelf het geld van panasonic terug hebben(het inkoop bedrag)

denk dat ik maar is langs de winkel ga als het druk is met volk.jammer dat het zo moet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hetgeen Leo aangeeft klopt.

Wil enkel toevoegen dat de winkel waar het ding gekocht is u niet hoort door te verwijzen naar Panasonic. U heeft een (koop)overeenkomst gesloten met de winkelier en niet met Panasonic. De winkelier zou het moeten oplossen. En dan volgt het verhaal van Leo... indien dit niet kan met een Panasonic van dat type heeft u recht op ontbinding en dus ook geld terug. U dient te winkelier wel een kans te geven het op te lossen. Nog een keer omruilen zou ook tot de mogelijkheden kunnen behoren.

U kunt ook eens informeren bij een juridisch loket , eerste advies is doorgaans gratis of eventueel uw rechtsbijstandverzekering. In de winkel staat het wat beter als u kunt zeggen: volgens het juridisch loket (of mijn rechtsbijstandsverzekering)... in plaats van "ene Leo of Emmy" op het forum zegt...

darkjoker

bedankt voor die tip/advies

kan er nu niet te veel van zeggen,post morgen wel hoe het afgelopen is,maar de zaak is een stuk duidelijker geworden voor mij.

Gesloten