LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pc geluidskwaliteit en tv
Pc geluidskwaliteit en tv
Ik wil weten hoe de geluidskwaliteit is als je de pc aansluit op je versterker.
Heb hier geen ervaringen mee en wat voor geluidskaart heb je bijv. nodig voor goede kwaliteit? (Heb nu een Aldi-pc)
Wat ik ook niet weet of je tv kunt kijken op je pc als je normaal tv kijkt via de schotel?
Wie heeft er verstand van
Heb hier geen ervaringen mee en wat voor geluidskaart heb je bijv. nodig voor goede kwaliteit? (Heb nu een Aldi-pc)
Wat ik ook niet weet of je tv kunt kijken op je pc als je normaal tv kijkt via de schotel?
Re: Pc geluidskwaliteit en tv
De geluidskwaliteit is beter, weet ik uit eigen ervaring. Maar ik maak er geen gebruik van op dit moment. Losse geluidsboxen zijn makkelijker.
-
Hoe wil je het eigenlijk het liefst op die versterker aansluiten, gewoon analoog stereo, analoog 5.1 of digitaal (optisch of SP/DIF)? Een Medion-bak heeft doorgaans veel aansluitmogelijkheden.
@obi-wan-kenobi
ik wil het aansluiten op analoog stereo.
sluit nu regelmatig mijn ipod aan, maar ik vind geluid te zacht en vroeg me af of het via de pc misschien toch ietsje beter klinkt
ik wil het aansluiten op analoog stereo.
sluit nu regelmatig mijn ipod aan, maar ik vind geluid te zacht en vroeg me af of het via de pc misschien toch ietsje beter klinkt
Gewoon proberen!,
Je hoort vanzelf wanneer het geluid goed is, ja of nee,
Veel succes!,
Vriendelijke groeten
Ulbe.
Je hoort vanzelf wanneer het geluid goed is, ja of nee,
Veel succes!,
Vriendelijke groeten
Ulbe.
Ik wil weten hoe de geluidskwaliteit is als je de pc aansluit op je versterker.
Ik heb al een paar keer mijn notebook aangesloten op een PA installatie, en dat klinkt perfect.
Steeds meer DJ's zijn overgestapt op computers, dus wat dat betreft is dat geen probleem.
Waar je wel op moet letten is dat je het geluid neutraal uitstuurt, dus alle equalizers op neutraal.
Dan moet het goed gaan.
@ikbenik om het kabeltje aan te sluiten gebruik je dan op je notebook de mic of de koptelefoon uitgang?Ik heb al een paar keer mijn notebook aangesloten op een PA installatie, en dat klinkt perfect.
Een microfoon ingang is een ingang de koptelefoon is een uitgang.
Ten alle tijden op een uitgang
Ten alle tijden op een uitgang
-
En zorg ervoor dat de PC wel is geaard, anders kans op brom. Ik heb de PC met een 10 meter kabel aangesloten op de PA en met de MP3 bestanden er op klinkt het goed. Zo af en toe een playlist maken als achtergrond muziekje voldoet. Echt kritisch bekeken, klinkt mijn Revox tape-deck toch wel beter.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.