LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips breedbeeld 32PW9545
Philips breedbeeld 32PW9545
2e kerstdag viel mijn tv beeld plotseling weg.
Het opnieuw starten van de tv resulteerde na enige minuten in een rood beeld waarna het beeld langzaam zwart werd.
De TV staat nu bij een reparateur.
Conclusie:
Beeldbuis defect.
Deze week (30 december) zou mijn tv precies 5 jaar oud zijn.
Dus programmeren kunnen ze wel in Eindhoven.
Het opnieuw starten van de tv resulteerde na enige minuten in een rood beeld waarna het beeld langzaam zwart werd.
De TV staat nu bij een reparateur.
Conclusie:
Beeldbuis defect.
Deze week (30 december) zou mijn tv precies 5 jaar oud zijn.
Dus programmeren kunnen ze wel in Eindhoven.
Re: Philips breedbeeld 32PW9545
conclusie?
je hebt 5 jaar garantie en dus mazzel gehad?
Wat is dan je boodschap hier?
sluiten aub
je hebt 5 jaar garantie en dus mazzel gehad?
Wat is dan je boodschap hier?
sluiten aub
Geachte lezer
Dit is al meerdere malen aan de orde geweest in het forum.
U zult via de reperateur een coulance regeling moeten treffen met PH.
Mocht u weer aan een bb tv beginnen zorg dan dat de contrast nooit hoger staat dan 50% sataat ie hoger dan verkort dat de levensduur van uw tv.
sc6 groeten Tim
Dit is al meerdere malen aan de orde geweest in het forum.
U zult via de reperateur een coulance regeling moeten treffen met PH.
Mocht u weer aan een bb tv beginnen zorg dan dat de contrast nooit hoger staat dan 50% sataat ie hoger dan verkort dat de levensduur van uw tv.
sc6 groeten Tim
die tv van 5 jr oud is toch qua techniek sterkverouderd, was waarschijnlijk nog niet eens een realflat tube duzz ouderwets bolle buis
ik heb een 32pw8607 realflat van eind 2001 en die was destijds in Euris omgerekend, ca 1400 E..
Diezelfde techniek koop je nu nieuw voor 699 E...
dan kan je sowieso weer een flinke tijd vooruit.. is beter dan dan nwe beeldbuis*die kost al gauw 300 E.............
Een plasma of lcd is ook een goede optie...... 107 cm LG heb je al voor 2000 E.. die waren in jaargang 2001 nog ruim 10000 E .... hoezo afschrijving?????????????
Het liefs verkoop ik zelf mijn tv voor 500 E en leg er duzz 1500 bij en je hebt een bioscoopscherm
leo
ik heb een 32pw8607 realflat van eind 2001 en die was destijds in Euris omgerekend, ca 1400 E..
Diezelfde techniek koop je nu nieuw voor 699 E...
dan kan je sowieso weer een flinke tijd vooruit.. is beter dan dan nwe beeldbuis*die kost al gauw 300 E.............
Een plasma of lcd is ook een goede optie...... 107 cm LG heb je al voor 2000 E.. die waren in jaargang 2001 nog ruim 10000 E .... hoezo afschrijving?????????????
Het liefs verkoop ik zelf mijn tv voor 500 E en leg er duzz 1500 bij en je hebt een bioscoopscherm
leo
Ik wil even reageren op het berichtje over de breedbeeldtelevisie van Philips.
Ik heb 2 en een half jaar geleden een breedbeeldtelevisie van Philips gekocht (28PW8506) , die heeft het sinds een paar weken ook begeven. Ben naar een monteur hier in de buurt geweest om te vragen of hij hem kon repareren. Er werd mij verteld, "meneer het heeft geen zin, want ik heb hier al 5!!!! gelijke TV's staan en het probleem is de beeldbuis. Het lijkt mij beter dat U een nieuwe koopt."
Toen heb ik Philips gemaild met de klacht over de TV. Na bijna 2 weken kreeg ik weer bericht, dat ik mijn TV ter reparatie kon aanbieden bij één van hun servicepunten in het land. Mij werd aangeraden om even naar Dordrecht te rijden (terwijl ik in Utrecht woon) Heb direct een boze mail teruggestuurd met de mededeling dat het een absurde oplossing van hun was. Philips zou moeten staan voor kwaliteit, maar zeg nu zelf, een televisie die na 2 en een half jaar kapot gaat, terwijl een levensduur van ongeveer 10 jaar wordt gegarandeerd. Ik heb mijn reactie op 18 december gestuurd en tot op heden nog niets van hun vernomen. Ik heb afgelopen week maar een nieuwe TV gekocht (JVC), want Philips komt de deur hier niet meer in. Een ZEER slechte beurt voor Philips om hun klanten in de kou te laten staan.
Ik heb 2 en een half jaar geleden een breedbeeldtelevisie van Philips gekocht (28PW8506) , die heeft het sinds een paar weken ook begeven. Ben naar een monteur hier in de buurt geweest om te vragen of hij hem kon repareren. Er werd mij verteld, "meneer het heeft geen zin, want ik heb hier al 5!!!! gelijke TV's staan en het probleem is de beeldbuis. Het lijkt mij beter dat U een nieuwe koopt."
Toen heb ik Philips gemaild met de klacht over de TV. Na bijna 2 weken kreeg ik weer bericht, dat ik mijn TV ter reparatie kon aanbieden bij één van hun servicepunten in het land. Mij werd aangeraden om even naar Dordrecht te rijden (terwijl ik in Utrecht woon) Heb direct een boze mail teruggestuurd met de mededeling dat het een absurde oplossing van hun was. Philips zou moeten staan voor kwaliteit, maar zeg nu zelf, een televisie die na 2 en een half jaar kapot gaat, terwijl een levensduur van ongeveer 10 jaar wordt gegarandeerd. Ik heb mijn reactie op 18 december gestuurd en tot op heden nog niets van hun vernomen. Ik heb afgelopen week maar een nieuwe TV gekocht (JVC), want Philips komt de deur hier niet meer in. Een ZEER slechte beurt voor Philips om hun klanten in de kou te laten staan.
Beeldbuis van mijn Philips TV type 32 PW 9523 (Op 30-4-1999 met bijbehorend tafeltje voor 4115,00 gekocht bij ITs) is stuk.
Nu ben ik benieuwd wat IT's resp. Philips gaat doen met het ter reparatie aangeboden toestel. Het toestel heeft na ca 15 maanden al een reparatie gehad van 93,- en de mededeling dat de beeldbuis niet 100% was; die zou binnenkort wel komen. Heeft het toch nog vier extra jaren uitgehouden, maar dus bij lange na geen 10. Hopelijk houdt IT's/Philips het simpel en komt mij met een redelijk voorstel tegemoet. Het toestel is pas 05-01-05 opgehaald. Een nieuw vergelijkbaar toestel zou momenteel minder kosten dan de beeldbuis; het tafeltje past daar dan niet meer bij.
Ik houd u z.s.m. op de hoogte.
Nu ben ik benieuwd wat IT's resp. Philips gaat doen met het ter reparatie aangeboden toestel. Het toestel heeft na ca 15 maanden al een reparatie gehad van 93,- en de mededeling dat de beeldbuis niet 100% was; die zou binnenkort wel komen. Heeft het toch nog vier extra jaren uitgehouden, maar dus bij lange na geen 10. Hopelijk houdt IT's/Philips het simpel en komt mij met een redelijk voorstel tegemoet. Het toestel is pas 05-01-05 opgehaald. Een nieuw vergelijkbaar toestel zou momenteel minder kosten dan de beeldbuis; het tafeltje past daar dan niet meer bij.
Ik houd u z.s.m. op de hoogte.
En nou maar hopen dat JVC eventuele problemen wel oplost.Ik heb afgelopen week maar een nieuwe TV gekocht (JVC), want Philips komt de deur hier niet meer in.
Mijn ervaring met JVC: men reageert niet eens op gestelde voor de koop; dus afgezien van koop, want dan zal het na de koop zeker niks meer zijn.
En nu maar goed opletten bij het kopen van lampen, want voor je het weet heb je weer iets van Philips binnen.
Proficiat met de JVC. Want JVC levert vrijwel alleen televisies met een Philips beeldbuis.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met een Philips TV. Juist wel met een Sony Trinitron, die ik na drie jaar kon weggooien. Niet meer te repareren! Maar dan spreek ik over begin jaren 90.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met een Philips TV. Juist wel met een Sony Trinitron, die ik na drie jaar kon weggooien. Niet meer te repareren! Maar dan spreek ik over begin jaren 90.
ook mijn beeldbuis was stuk na 4 jaar en enkele dagen. Eerst naar reparateur Doedens in Eelde gebracht, wlke via philips met een coulence regeling kwam, ik hoefde "slechts" 325 euro bij te leggen. Hier ging ik niet mee akkoord, via mijn tv leverancier kwam ik er achter dat wanneer de tv binnen 4 jaar een dergelijke reparatie nodig had, Philips deze zou vergoeden. Philips gebelt en deze bevestigde dit verhaal, echter die van mij was enkele dagen te laat stuk gegaan. De vriendelijke meneer wilde dolgraag mijn naam noteren om te voorkomen dat ik iets zou regelen via een reparateur. Goed toch maar naar een door Philips erkend reparatie bedrijf gebracht (60km verder) en wat schetst mijn verbazing, hij is nu dus toch gratis gerepareerd.
Nu even Doedens nog bellen om ze op hun donder te geven......
Nu even Doedens nog bellen om ze op hun donder te geven......
Na 4 weken nog steeds geen beeldbuis binnen bij mijn reparateur.
Volgens mij kan Philips de produktie van de beeldbuizen niet aan.
(Voor defecte TV's)
Philips doet denk ik erg goede zaken.
Koop Philips aandelen zou ik zeggen
Volgens mij kan Philips de produktie van de beeldbuizen niet aan.
(Voor defecte TV's)
Philips doet denk ik erg goede zaken.
Koop Philips aandelen zou ik zeggen
Ook van onze (5 jaar oude) Philips 28PW2623/12 is de beeldbuis kapot. Ondertussen een voorstel ontvangen van €515 (excl.haal-/brengkosten) voor vervanging. Op mijn schriftelijke reactie (met gebruikmaking van de radar modelbrief) reageerde de leverancier (BCC) dat deze aangesloten is bij Uneto-VNI (ver.van installateurs), die een levensduur hanteren van 7 jaar, ipv de 10 jaar van Philips. Aanbod ligt nu €100 lager.
Eerste vraag van mij is: mag de leverancier (via Uneto) een andere (kortere) levensduur als de fabrikant als norm hanteren?
Tweede vraag: Welke tv-fabrikant heeft een andere beeldbuis als Philips?
Eerste vraag van mij is: mag de leverancier (via Uneto) een andere (kortere) levensduur als de fabrikant als norm hanteren?
Tweede vraag: Welke tv-fabrikant heeft een andere beeldbuis als Philips?
Het is alweer even geleden maar maart 2004 heb ik via BCC waar ik mijn tv had gekocht, gereageerd op de coulance regeling van PH. Op dat moment was mijn tv 4 jaar en 8 maanden oud.
Door BCC is mijn tv opgehaald voor een check of de beeldbuis daadwerkelijk defect was. Hierna is alles heel snel gegaan PH leverde een nieuwe beeldbuis en BCC heeft deze geheel kosteloos gemonteerd.
Ik kan niets anders zeggen dan ontzettend tevreden te zijn op de service van PH en de service van BCC.
Onze tv is geheel kosteloos gemaakt en speelt weer als vanouds.
(zoals onze dochter zou zeggen "wouwwwww wat een kleuren"
Door BCC is mijn tv opgehaald voor een check of de beeldbuis daadwerkelijk defect was. Hierna is alles heel snel gegaan PH leverde een nieuwe beeldbuis en BCC heeft deze geheel kosteloos gemonteerd.
Ik kan niets anders zeggen dan ontzettend tevreden te zijn op de service van PH en de service van BCC.
Onze tv is geheel kosteloos gemaakt en speelt weer als vanouds.
(zoals onze dochter zou zeggen "wouwwwww wat een kleuren"
Vraag aan Bennik: Viel de tv nog binnen een (verlengde) garantietermijn?
By the way: wij hebben/hadden een 28PW9623 (typefoutje)
By the way: wij hebben/hadden een 28PW9623 (typefoutje)
Via de PH consumentenlijn vernomen dat op dit moment 4 jaar garantie voor de beeldbuis geldt en bij coulance uitgegaan wordt van een verwachte levensduur van 8 jaar . BCC bevestigde dat bij de prijsopgaaf rekening is gehouden met de PH coulance regeling. Omdat BCC gaat uit van een levensduur van 7 jaar (Uneto) gaf deze de "extra korting" van €100. BCC geeft 3 maanden garantie op de reparatie, onduidelijk is wat er berekend wordt als daarna de nieuwe buis stuk gaat .
Aangezien voor het reparatiebedrag tegenwoordig een soortgelijk toestel volledig nieuw te koop is, kies ik waar voor mijn geld. "Let's buy better things" .
Aangezien voor het reparatiebedrag tegenwoordig een soortgelijk toestel volledig nieuw te koop is, kies ik waar voor mijn geld. "Let's buy better things" .
Mijn televisie is nu 20 maanden oud en heeft al reeds een nieuwe beeldbuis mogen ontvangen, maar deze is ook k*t en heeft wederom in de beide bovenhoeken een blauwe of rode maar soms ook een witte vlek (kun je goed zien op het blauwe scherm van kanaal 0)
Mijn dealer (de Harense smid) weet niet wat het is en wil ook niet of nauwelijks wat voor mij doen (en wat ze doen, moet door een andere reparateur worden herstel) Heb daarom zelf maar eens gebeld met PHILLIPS en deze verwezen mij weer door naar de dealer en dat die maar met de afdelling consumentenbellangen contact op moesten nemen. Zal dit eerst nog proberen en als dit niet lukt steekt De Harense smid die tv maar in zijn Harense split.
Kortom het probleem zit niet alleen bij PHILLIPS maar ook bij de dealers met voorlichting naar de klant toe, en dan nog maar te zwijgen over de inzet van sommige dealers om klachten aan te kaarten bij Phillips.
Hou nu maar weer even op voordat ik zelf blauwe en rode vlekken zie.
PIEKEBOER
Mijn dealer (de Harense smid) weet niet wat het is en wil ook niet of nauwelijks wat voor mij doen (en wat ze doen, moet door een andere reparateur worden herstel) Heb daarom zelf maar eens gebeld met PHILLIPS en deze verwezen mij weer door naar de dealer en dat die maar met de afdelling consumentenbellangen contact op moesten nemen. Zal dit eerst nog proberen en als dit niet lukt steekt De Harense smid die tv maar in zijn Harense split.
Kortom het probleem zit niet alleen bij PHILLIPS maar ook bij de dealers met voorlichting naar de klant toe, en dan nog maar te zwijgen over de inzet van sommige dealers om klachten aan te kaarten bij Phillips.
Hou nu maar weer even op voordat ik zelf blauwe en rode vlekken zie.
PIEKEBOER
Bij onze televisie hadden wij geen extra garantie gekocht dus de garantie van 2 jaar was allang voorbij. Maar een beeldbuis mag gewoon niet binnen zo'n korte tijd kapot gaan. Ook hadden wij geen aankoopbon meer maar dat was voor BCC en PH geen enkel probleem.
Onze tv is kosteloos gemaakt en speelt weer als vanouds.
Onze tv viel trouwens in het type met kapotte beeldbuis.
Onze tv is kosteloos gemaakt en speelt weer als vanouds.
Onze tv viel trouwens in het type met kapotte beeldbuis.
Het is trouwens wel van belang dat je blijft volhouden bij de dealer.
Mij wilde ze ook eerst afschepen, met een verkorte levensduur van de tv. Ik heb gewoon gezegd ik koop een dure televisie 4 en verwacht toch de eerste 10 jaar mee te kunnen doen. Tenslotte werd mij 4 jaar geleden niets verteld over een evetuele verkorte levenduur van de tv, anders had ik niet zo'n dure aangeschaft.
Dus blijven volhouden de dealer is verplicht hier wat mee te doen.
Onze televisie kreeg diverse kleuren de ene keer was hij erg rood, dan weer groen. Ook begon de tv op den duur lichtflitsen te geven dit schijnt te betekenen dat hij er toch geheel mee gaat ophouden.
Mij wilde ze ook eerst afschepen, met een verkorte levensduur van de tv. Ik heb gewoon gezegd ik koop een dure televisie 4 en verwacht toch de eerste 10 jaar mee te kunnen doen. Tenslotte werd mij 4 jaar geleden niets verteld over een evetuele verkorte levenduur van de tv, anders had ik niet zo'n dure aangeschaft.
Dus blijven volhouden de dealer is verplicht hier wat mee te doen.
Onze televisie kreeg diverse kleuren de ene keer was hij erg rood, dan weer groen. Ook begon de tv op den duur lichtflitsen te geven dit schijnt te betekenen dat hij er toch geheel mee gaat ophouden.
Let's make better things waarom gaan deze bedrijven uit Nederland weg? laten ze hier in West-Europa blijven waar nog KWALITEIT gemaakt wordt en niet in een of andere fabriek in China!!!
Dit kost Philips meer dan het opleverd(op lange termijn)
Voor de rest wil ik zeggen sterkte met de rotzooi van Philips.
Dit kost Philips meer dan het opleverd(op lange termijn)
Voor de rest wil ik zeggen sterkte met de rotzooi van Philips.
Werk beroepsmatig ook met beveiligings apparatuur ( cctv) met philps zeer slechte ervaringen apparat van 1000 euri philps gaan van phiilps ongeveer
2 a 3 jaar mee en panasonic 7 a 8 jaar voore dez versleten zijn.
kijk ook eens op kieskeurig.nl voor gebruikers ervaringen.
dus een gloeilamp kun je rustig kopen van P.
maar apparuur beter van panasonic of jvc.
2 a 3 jaar mee en panasonic 7 a 8 jaar voore dez versleten zijn.
kijk ook eens op kieskeurig.nl voor gebruikers ervaringen.
dus een gloeilamp kun je rustig kopen van P.
maar apparuur beter van panasonic of jvc.
Sinds philps een contract aan ging met lg electronics is de kwaliteit sterk verminderd.
Die levert de beeldbuizen.
Lg doet ook voor jvc en de supermarkt ketens.
Ligt ook aan de consument voor een duppie op de eerste rang
Die levert de beeldbuizen.
Lg doet ook voor jvc en de supermarkt ketens.
Ligt ook aan de consument voor een duppie op de eerste rang