LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips gaat niet mee met globalisering!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
fbarenbrug

Philips gaat niet mee met globalisering!

Ongelezen bericht door fbarenbrug »

Ik denk dat onderstaande email aan Philips genoeg duidelijkheid geeft. ook bijgevoegd email van Philips waarin men toch duidelijk zegt dat de televisie bruikbaar is. Op mijn laatste (onderstaande email) krijg ik gewoonweg van Philips geen antwoord meer. Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

----- Original Message -----
From: Frank
To: Philips Consumer Care
Cc: [email protected]
Sent: Friday, August 19, 2005 5:15 PM
Subject: Referentie nummer 50-45965205

Geachte heer / mevrouw,

Ik wil toch mijn grote ergernis via deze email laten blijken in de hoop dat u toch met een uiteindelijke oplossing zult komen. In 2003 heb ik een Philips breedbeeldtelevisie (matchline) gekocht. Model:28PW9527/12. Productienr:AG020247112103. met bijhorend meubel.

Aangezien ik dit jaar voor mijn werk naar Argentinie moest emigreren, heb ik Philips in Nederland een email gestuurd met de vraag of ik mijn televisie mee naar Argentinie kan nemen en daar dus bruikbaar is. Hier is door Philips positief op geantwoord, de TV zou het zelfde zendsysteem en voltage hebben en absoluut bruikbaar zijn. Zie onderstaande email met referentie nummer 50-45965205. Ahv deze informatie heb ik de beslissing genomen om het transport te regelen om de televisie met meubel over te laten komen naar Argentinie!

Eenmaal in Argentinie aangekomen, blijkt de televisie toch niet te werken vanwege een ander zendsysteem. Hierop heb ik een email naar Philips NL gestuurd hoe dit probleem opgelost kan worden. Op mijn email kreeg ik een reactie van Philips Argentinie (Bij Philips Argentinie heb ik ondertussen 2 klant nummers, namelijk 21035 & 21009) of ik mijn email wilde vertalen. Zo gezegd zo gedaan. Hierop kreeg ik een email van Philips Argentinie met een adres van een lokale Philips reparateur die de Televisie zou kunnen omstellen. Ik heb de televisie naar deze winkel gebracht en na onderzoek werd mij vertelt dat de televisie niet op een fatsoenlijke manier omgesteld kan worden en dat de kwaliteit verloren zou gaan.

Hierop heb ik weer contact met Philips argentinie opgenomen en deze gaven mij 2 telefoon nummers van Philips service center in Buenos Aires. na een dag het nummer ontelbaar keer geprobeerd te bellen, heb ik weer opnieuw contact opgenomen met Philips Argentinie, omdat het onmogelijk was met deze nummers de communiceren. Opnieuw wilden ze mij een ander nummer geven. In plaats daarvan heb ik ze gezegd dat ze mij maar direct door moesten verbinden. Dit lukte wel en ik heb dus met het Philips Service center in Buenos Aires gesproken, waar mij precies hetzelfde verteld werd, namelijk: De televisie kan niet op een fantsoenlijke manier zonder kwaliteits verlies omgezet worden. Ook omdat Philips deze onderdelen niet heeft.

Opnieuw contact opgenomen met Philips Argentinie, Waar ik opnieuw heb gezegd dat beide Philips service centers zeiden dat de televisie niet op een goede manier zonder kwaliteits verlies omgezet kan worden. Hierop werd mij verteld dat Philips mij vandaag niet een oplossing kon geven maar dat Philips binnen een week met een andere betere oplossing zou komen, waarschijnlijk een nieuwe TV met het juiste zendsysteem!

Na een week niks gehoord te hebben, heb ik opnieuw contact opgenomen met Philips Argentinie waar ik nu in 1 keer te horen krijg dat er geen oplossing is en dat het nu mijn probleem is! Einde discussie!

Ik ben nog nooit zo slecht door een bedrijf behandelt geweest, en dat is geen goede reclame voor een Nederlandse Multinational met een goed image.

Ik ga er dan ook vanuit dat U als Philips Nederland met een goede oplossing komt. Tenslotte, zit ik in Argentinie met een TV die ik niet kan gebruiken, heb hiervoor transport moeten betalen, Ik betaal onderhand al een maand kabel TV, zonder televisie. Ik ben enorm zelf enorm veel tijd verloren om van frustratie nog maar niet te spreken. Desondanks heb nog steeds het vetrouwen in Philips dat men dit naar behoren oplost.

U kun mij via dit email adres () bereiken of telefonisch op ..........

Hoogachtend,

Frank Barenbrug

----- Original Message -----
From: Philips Consumer Care
To: ..........................
Sent: Tuesday, January 25, 2005 1:19 PM
Subject: RE: WWW question: CONSUMER - NL - [sender: ]

PHILIPS

Geachte heer Barenbrug,

In Argentinië heeft men hetzelfde zendsysteem, PAl. Bovendien komt de netspanning ook overeen.

Uw televisie is dus bruikbaar.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer 50-45965205.

Met vriendelijke groet,

Nashebo Noya
Philips Consumer Care [/b]

FritzTheCat
Contacteer:

Re: Philips gaat niet mee met globalisering!

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

zucht............get a life.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Bovenstaande reply is wel erg bot, maar ik vind het ook wel erg ver gaan om in zulke uitzonderlijke omstandigheden van een bedrijf te verlangen dat ze je op je wenken bedienen. Verhuizen naar een junta en dan nog service willen.

We praten over Argentinië, een bananenrepubliek waar mensen nog in krottenwijken wonen. Triest genoeg, maar wel tekenend. Mijn breedbeeld TV doet het niet help help. Je mag blij zijn dat het ding nog in je huis staat en niet is gejat door een arme kerel die probeert twaalf monden in zijn gezin te voeden...

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Captain Pervert
BerichtGeplaatst op: 02 Sep 2005 03:34 Onderwerp:

Bovenstaande reply is wel erg bot, maar ik vind het ook wel erg ver gaan om in zulke uitzonderlijke omstandigheden van een bedrijf te verlangen dat ze je op je wenken bedienen. Verhuizen naar een junta en dan nog service willen.

We praten over Argentinië, een bananenrepubliek waar mensen nog in krottenwijken wonen. Triest genoeg, maar wel tekenend. Mijn breedbeeld TV doet het niet help help. Je mag blij zijn dat het ding nog in je huis staat en niet is gejat door een arme kerel die probeert twaalf monden in zijn gezin te voeden...
Die arme kerel weet waarschijnlijk dat die tv jatten weinig zin heeft omdat een hollandse tv het in Argentinië toch niet doet. :lol:

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hij heeft waarschijnlijk eerst Philips gemaild, en die zeiden dat het wel werkte. Waarom zou hij dan twijfelen? :lol:

Gesloten