Hallo radar lezers,
Ik heb in september 2004 een HDRW720 harddisc recorder van Philips gekocht.
Nu werkt het apparaat NIET zoals in de gebuikers handleiding omschreven staat.
Afwijkingen van de gebruikers handleidingen zijn de volgende,
1). de 1 beeld terug functie werkt niet naar behoren, de recorder gaat minstens 10 beelden terug,
2). bij een gesplitste opname zijn er frame's van het andere gesplitste fragment te zien,
3). het verbergen van beeld fragmenten werkt niet naar behoren, hier zijn enkele frame's van de verborgen opname te zien,
4). het afspelen van ge-edite opnamen werkt ook niet naar behoren, men ziet toch nog frame's van verborgen beeldfragmenten,
5). beeld selecties kleiner dan ongeveer 1 sec. worden niet gesplitst.
6). Na het maken van een DVD ziet men waar men een verborgen beeldfragment heeft gestaan, de recorder stopt er eventjes om daarna weer verder te gaan.
Ik heb het apparaat reeds diverse malen ter reparatie aangeboden bij Philips.
Tot op heden heeft dit echter geen zichtbaar effect gehad.
Het apparaat blijft bovenvermeldde keuren vertonen.
Ook na diverse E-mails en telefonisch contacten met de Philips Consumer Care afdeling heeft niet tot enige verbetering geleid.
Philips Consumer Care houdt het erop dat het apparaat binnen de specs functioneerd.
Hiermee gaan ze wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat de gebruikers handleiding iets anders vermeldt.
Heb ik recht om mijn geld terug te vragen indien Philips niet aan mijn verwachtingen kan voldoen?
Hebben er meer mensen dergelijke ervaringen met deze harddisc recorder van Philips.
Laat dit dan even weten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips HDRW720 Harddisc Recorder
Re: Philips HDRW720 Harddisc Recorder
Ik heb de 725 (het broertje van de 720) en de machine is onbetrouwbaar, service is slecht, help desk functioneert niet en de reparatie zorgt voor meer schade dan fixes....
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/
3B2AC2DCD9B841DFC1256F0C003E1415.htm
zul je zien hoeveel ellende ermee is.... Té triest gewoon!
Ik ben ook het geld-terug-process gestart... to be continued...
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/
3B2AC2DCD9B841DFC1256F0C003E1415.htm
zul je zien hoeveel ellende ermee is.... Té triest gewoon!
Ik ben ook het geld-terug-process gestart... to be continued...
M.b.t. klachten op kieskeurig. Kieskeurig heeft een paar grote nadelen, het grootste nadeel m.i. is een vertekend beeld. Neem nou bijv. bij computers, best beoordeeld: Apple G4 etc etc aantal beoordelingen 1: cijfer 9,5. Ja zo kan ik het ook, en geen klachten natuurlijk. Maar ik lees doodleuk op een forum dat je een apple G4 moet hebben omdat daar op kieskeurig geen klachten zijn. Volgens officiele GFK cijfers (over de counter) is de HDRW720 met kop en schouders het meest verkochte model HDrecorder (bijna 20%!). Logisch dat er dan ook meer klachten te vinden zijn op een forum als kieskeurig. Hetzelfde geldt voor de DVDR615 (met ook bijna 20%). Als je kijkt naar het gemiddelde cijfer blijken er toch heeeeeeeeeel veel mensen gewoon tevreden te zijn met de HDRW720.
m.b.t. klachten: het upgraden naar de nieuwste firmware lost al een aantal problemen op.
m.b.t. geld terug eisen. Hiervoor moet u niet zijn bij Philips maar bij de verkoper. Als het apparaat binnen de officiele specificaties functioneert heeft u weinig kans op geld terug m.i.
m.b.t. klachten: het upgraden naar de nieuwste firmware lost al een aantal problemen op.
m.b.t. geld terug eisen. Hiervoor moet u niet zijn bij Philips maar bij de verkoper. Als het apparaat binnen de officiele specificaties functioneert heeft u weinig kans op geld terug m.i.
Wat een drama is dat met die Philips klantenservice! Als je een duidelijke klacht hebt over hun product (in mijn geval was dat de HDRW 720 DVD recorder) wordt je voor 20 Eurocent per minuut gewoon afgesnauwd en als het hen te heet onder de voeten wordt, kwakken ze zomaar de telefoon er op! Dat is mijn ervaring met deze "service" van Philips ... Zo ga je toch niet met mensen om?