LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips soundbar: Ondeugdelijk??

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Theseus

Philips soundbar: Ondeugdelijk??

Ongelezen bericht door Theseus »

Geacht forum,

Mag ik u de volgende mailwisseling voorleggen die ik heb met een wit- en bruingoed filiaal en daarop een reactie mogen ontvangen? Voor de volledigheid : ik heb het apparaat gekocht op 11-8-2013 en aangeboden ter reparatie op 14-10-2013.

Probleem: een DVD zit vast in het apparaat (nog steeds ) en die krijgt men er blijkbaar pas uit na een absurd bedrag aan kosten door te belasten. Ik ben dus een DVD en een appraat kwijt.

Ik ontving een reparatievoorstel van de technische afdeling van mijn Philips Soundbar als volgt :
-------------------------------------
Op 10/17/13, ":

Cliënt: Vestiging:

xxxx xx
xxxx xx xxxxxx Technical After Sales Service B.V.

Datum : 17-10-2013

Betreft : Begroting voor reparatienummer 1670/3714
Apparaat : Philips, HTS9140/12
Diagnose : DVD drive mechanisme defect. Onderdeel niet leverbaar. Omruilvoorstel HTB9150 met bijbetaling, coulance toegepast

Uw apparaat is onderzocht. Op basis van de eerste diagnose worden de kosten begroot op € 644.49 (incl. BTW).
Indien u ons toestemming geeft zal dit voorstel op kortst mogelijke termijn worden uitgevoerd. Indien mocht blijken dat ten gevolge van de prijs van de daadwerkelijk benodigde onderdelen/apparatuur een afwijking ontstaat zullen wij u middels een herziene begroting informeren.
Op de door ons uitgevoerde buiten garantie reparaties wordt 3 maanden garantie verleend.
Graag zien wij uw reactie binnen 14 dagen tegemoet.
Deze strook AUB retour zenden

REPARATIEORDERNUMMER : 1670/3714
Ondergetekende verleent hierbij toestemming tot de hieronder aangekruiste werkzaamheden en gaat akkoord met de betaling van de daarbij vermelde kosten.
[ ] Het gedane voorstel uitvoeren, op basis van de begrote kosten ad € 644.49 (incl. BTW), met vermindering van het eventueel betaalde voorschot.
[ ] Retourlevering van het ongerepareerde apparaat tegen betaling van het basistarief ad € 48.30 (incl. BTW) door verrekening met het eventueel betaalde voorschot.
. Handtekening:
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb daarop als volgt gereageerd:

----------------------------------------------------------------------
Beste,

Ik val om van verbazing. Ik heb voor € 700,00 twee jaar gelden dit apparaat gekocht, net na de garantie kapt het apparaat ermee.
Daarbij is de DVD-speler amper gebruikt en vallen alle functies van het apparaat uit enkel omdat het DVD-mechanisme defect raakt.

U voelt waarschijnlijk wel aan dat ik dit niet ga accepteren.
"Coulance toegepast", schrijft u. Dat blijkt nergens uit.

Als u een beter voorstel wilt doen, wil ik daar wel een paar dagen op wachten.
Op voorhand meld ik u dat, wanneer u zich beroept op de garantietermijn van twee jaar om dit voorstel te handhaven, ik zal aansturen op het feit dat er deugdelijke apparatuur verkocht moet worden.

Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------

Na "interventie" van het filiaal werd het voorstel teruggebracht tot € 390,64.
Daarop heb ik weer een reactie verzonden, en nu ligt het wederom bij het filiaal.

Bob Schurkjens

Re: Philips soundbar: Ondeugdelijk??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ik heb het apparaat gekocht op 11-8-2013
Moet dat niet 2011 zijn? Verder is het een misverstand dat de garantie na 2 jaar vervalt. Zie www.consuwijzer.nl > wettelijke garantie

U zou een aangetekende brief naar de winkelier kunnen sturen (niet Philips) waarin u bijvoorbeeld een deel van het aankoopbedrag terugvraagt. Levensduur 5 jaar: u zou dan 60% kunnen voorstellen.

Theseus

Correct: Het moet inderdaad 2011 zijn.
Dank voor uw reactie: ik ga dat eens najagen.

Ik hoop nog meerdere reacties te mogen ontvangen, zodat ik een constructief plan kan trekken.
Laatst gewijzigd door Theseus op 03 nov 2013 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

verkoper aanspreken op non-conformiteit, dat is het juiste pad dat je moet bewandelen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:
ik heb het apparaat gekocht op 11-8-2013
Moet dat niet 2011 zijn? Verder is het een misverstand dat de garantie na 2 jaar vervalt. Zie http://www.consuwijzer.nl > wettelijke garantie

U zou een aangetekende brief naar de winkelier kunnen sturen (niet Philips) waarin u bijvoorbeeld een deel van het aankoopbedrag terugvraagt. Levensduur 5 jaar: u zou dan 60% kunnen voorstellen.
Nee, dit apparaat moet gewoon kostenloos worden gerepareerd zoals de wet voorschrijft. Uit de mailwisseling begrijp ik dat philips het apparaat wil omruilen voor een nieuwe omdat de dvd speler niet meer leverbaar is. Iets dat normaal een paar tientjes kost, kost u daarom nu 700 euro. Dat is absurd en hoeft u absoluut niet te accepteren!

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Het is zeer triest gesteld met alles wat audio en beeld heet bij Philips, in onze winkel hebben we alle audioproducten uitverkocht en wordt er geen soundbar van Philips meer geadviseerd, het te hoge uitvalspercentage is onacceptabel geworden. Het eens zo mooie Philips is een dozenschuiver met china rommel geworden. Software probleem na software probleem, ze hebben de garanties op tv verhoogd naar 3 en 5 jr om nog klanten te paaien. Bovenstaande is een bewijs dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Deze consumenten zullen never meer een Philips kopen, alleen de oudere generatie denkt nog dat ze goed zijn, de jeugd zijn ze al kwijt.
Probeer je geld terug te krijgen, koop bijv. een Sonos met losse blu-ray en het plezier begint.
Laat je geen nieuwe Philips aansmeren want dan zien we je volgend jaar weer terug op het forum.

Theseus

audiofreak1 schreef:Het is zeer triest gesteld met alles wat audio en beeld heet bij Philips, in onze winkel hebben we alle audioproducten uitverkocht en wordt er geen soundbar van Philips meer geadviseerd, het te hoge uitvalspercentage is onacceptabel geworden. Het eens zo mooie Philips is een dozenschuiver met china rommel geworden. Software probleem na software probleem, ze hebben de garanties op tv verhoogd naar 3 en 5 jr om nog klanten te paaien. Bovenstaande is een bewijs dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Deze consumenten zullen never meer een Philips kopen, alleen de oudere generatie denkt nog dat ze goed zijn, de jeugd zijn ze al kwijt.
Probeer je geld terug te krijgen, koop bijv. een Sonos met losse blu-ray en het plezier begint.
Laat je geen nieuwe Philips aansmeren want dan zien we je volgend jaar weer terug op het forum.
Dat was mijn eerste reactie inderdaad: Koop je apparatuur van Nederlandse origine, wordt je hierop getrakteerd.
Ik zal inderdaad geen Philips apparatuur meer aanschaffen.
Laatst gewijzigd door Theseus op 03 nov 2013 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Theseus

Dank u allen voor de geplaatste reacties en daarom een statusupdate!

Afgelopen donderdag het filiaal gebeld en duidelijk gemaakt dat ik of een ander apparaat wil of een kosteloze reparatie ( geen voorkeur voor de laatste).
Hoewel de verkoper deze eis goed kon plaatsen, mag alleen het hoofdkantoor een besluit nemen.

Weet niet waar dat toe gaat leiden, immers na de eerste interventie is het reparatiebedrag fors verlaagd.

Ik ben nu bijna drie weken "audio-loos" en ga de ontwikkeling nog aanzien volgende week.

Ik vraag me alleen af hoe een volgend escalatie-traject er uit zou moeten zien, mocht het standpunt van de leverancier afwijken dan het mijne.

Iemand suggesties?
Laatst gewijzigd door Theseus op 03 nov 2013 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.

Frits Bband

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Zoals al door andere(n) gemeld; Philips is voortaan rotzooi. Althans, dat is mijn mening na een tweetal aanschaffen welke overdreven traag zijn in gebruik en binnen drie jaar de geest geven.

Voor ons geen Philips meer.

Sander**

Ongelezen bericht door Sander** »

Beste Theseus,

Dit is heel herkenbaar. Ik ervaar de afgelopen 5 weken eenzelfde behandeling van het Philips "service"bedrijf E-care en Philips Consumer Care.

Hieronder een samenvatting van het schouwspel.

Op 27 september Home Cinema Set HTS7200 ingezonden voor reparatie via Philips naar E-care. Reden: apparaat start niet op. Aankoopdatum 13-4-2011, E400,-. Iets meer dan 2 jaar in gebruik. E-care gaf aan DVD lade niet te kunnen repareren. Voorstel ontvangen van E-care om nieuw apparaat (HTB7250) te kopen voor E273,47

Vreemde gang van zaken omdat ik de DVD lade nooit heb gebruikt en het apparaat uitsluitend heeft gediend voor weergave van het TV geluid.

E-care gesproken en aangegeven dat een nieuw apparaat aanschaffen voor zo'n bedrag onaanvaardbaar is aangezien ik als consument wettelijk een langere levensduur mag verwachten dan 2 jaar+ voor een product van die aanschafwaarde en een merk als Philips. Ook aangegeven dat online onderzoek laat zien dat meerdere consumenten, in een vroeg of later stadium, problemen hebben ondervonden met dit type. Er kan dus niet worden gesproken van een deugdelijk apparaat. E-care heeft daarop geadviseerd contact op te nemen met Philips voor een beter voorstel.

Philips Consumer Care gesproken en die zou het in behandeling nemen.
Terwijl mijn verzoek bij Philips in behandeling is heb ik herinneringen van E-care ontvangen met "dreiging" dat er kosten in rekening worden gebracht als ik het aanbod van E273,47 voor een nieuw apparaat niet accepteer. Op die herinneringen heb ik netjes aangegeven dat de zaak op advies van E-care in behandeling is bij Philips.

Op 1 november ontvang ik wederom een dwingende email van E-care met de mededeling: "De klant heeft niet, of niet tijdig, akkoord gegeven op de prijsopgave". En of ik per direct E41.30 over wil maken voor het retour zenden van het ongerepareerde apparaat. Ongelooflijk! Dit is geen service maar een zeer dwangmatige manier om nieuwe producten te verkopen of kosten op te dringen.

Inmiddels 5 weken verder en meerdere malen contact gehad met E-care en Philips. Door de front office wordt afhandeling beloofd maar concrete actie van de back office blijft uit.

Bijzondere gang van zaken dat Philips en E-care willen verdienen aan vervanging van dure producten met een onaanvaardbaar korte levensduur. Dit lijkt de praktijk te zijn, wellicht een nieuw businessmodel?!

Wellicht helpt deze info je verder, veel succes.
Ik hou het Forum op de hoogte van het verdere verloop.

Theseus

Een nieuw businessmodel.. Het lijkt er inderdaad op.
Ik wacht nog steeds op een rechtvaardig voorstel.

Theseus

Triest eigenlijk.

Theseus

Dank voor alle reacties.
Ik kan inmiddels melden dat Scheer en Foppen het uitstekend heeft opgelost.Zij hebben mij de mogelijkheid gegeven om voor het aankoopbedrag van de Philips soundbar een ander apparaat te nemen.

Vandaag een Sony cinema set laten bestellen.

Een pluim voor Scheer en Foppen, een zware onvoldoende voor Philps.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Theseus schreef:Dank voor alle reacties.
Ik kan inmiddels melden dat Scheer en Foppen het uitstekend heeft opgelost.Zij hebben mij de mogelijkheid gegeven om voor het aankoopbedrag van de Philips soundbar een ander apparaat te nemen.

Vandaag een Sony cinema set laten bestellen.

Een pluim voor Scheer en Foppen, een zware onvoldoende voor Philps.
Een pluim voor Scheer en Foppen???
Zij hebben U laten barsten en na lang aandringen gegeven waar U recht op hebt!
Dat is geen pluim waard, dat is schandalig!
De onvoldoende voor Philips klopt ook niet.
U hebt geen zaken gedaan met Philips, maar met Scheer en Foppen (ik ga geen woordspelingen maken).
Philips heeft hiermee dus niets te maken.
Scheer en Foppen gaat voor mij weer een stap omlaag...

Theseus

nou nou,
zo cynisch zit ik er niet in hoor.

Philip heeft er alles mee te maken: zij produceren het product en de tussenhandelaar draait voor de ellende op. Die onvoldoende voor Philips is op zijn plaats.
Nee, ik kan uw mening niet delen.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste Theseus,
Amper twee maanden (of is het twee jaar?) na aanschaf hebt U uw bij Scheer en Foppen aangeschafte apparaat ter reparatie aangeboden. Zij hebben (volkomen ten onrechte) het probleem bij Philips neergelegd en Philips heeft U een reparatievoorstel gedaan van : Diagnose : DVD drive mechanisme defect. Onderdeel niet leverbaar. Omruilvoorstel HTB9150 met bijbetaling, coulance toegepast

Uw apparaat is onderzocht. Op basis van de eerste diagnose worden de kosten begroot op € 644.49 (incl. BTW). !!!

Hoezo Coulance?
Hoezo Kosten?

De bewijslast ligt gedurende de eerste zes maanden bij de verkopende partij, Scheer en Foppen dus.
(Indien het om twee jaar gaat mag U nog verwachten dat het apparaat langer dan twee jaar mee gaat.)
Zij proberen zich te verschuilen achter Philips.
U hebt echter totaal niets met Philips te maken.
U hebt bij Scheer en Foppen iets gekocht.
Niet bij Phillips!
De verkoper is en blijft verantwoordelijk voor het leveren van een goed product!
Dat de verkoper na veel tegenwerking uiteindelijk doet waartoe hij verplicht is is geen pluim waard!
Hij had U meteen goed moeten helpen.
De keuze voor Sony vind ik eigenlijk ook wel grappig.
Grotere rotzooi kun je niet kopen.
Maar dat is mijn mening :D

Theseus

U valt in herhaling.... dus daar ga ik niet nogeens op reageren.
Behalve uw ongevraagde mening: maar eigenlijk is dat een schot voor open doel
.... komt ie ..

Geen grotere rotzooi dan sony?

Jazeker : Ik had weer een Philips kunnen kopen :-)

Gesloten