LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips TV 32pw9527, wie is er nog consument?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Is de consument echt beter af met de prijs/kwaliteit van bijv. TV's?

Peiling eindigde op 10 nov 2006 20:18

ja
2
67%
nee
1
33%

Totaal aantal stemmen: 3

de-snoo

Philips TV 32pw9527, wie is er nog consument?

Ongelezen bericht door de-snoo »

Nou gaat het niet om het geld, maar zeg nou zelf is het niet een beetje vreemd dat je meteen volledig de rekening moet betalen voor de reparatie van een TV-toestel van 2 driekwart jaar oud die in 2003 Euro 2.099 heeft gekost (1 jaar fabrieksgarantie)? :x Het ging om een reparatiebedrag van, om precies te zijn Euro 215. Ik zou toch wat coulance van Philips mogen verwachten voor nog zo'n betrekkelijk jong toestel. Volgens hun criteria vindt er geen vergoeding onder de Euro 325 plaats. Van de tussenhandelaar hoefde ik ook niets te verwachten. Van de Rechtsbijstand kreeg ik te horen dat het een bedrag van Euro 225 of meer moest zijn voor zij begonnen te helpen. Al met al sta je daar dan als consument. En dan zend de overheid nieuwe spotjes uit als van de Consuwijzer. Tijden zijn veranderd. Wat je in ieder geval niet meer hoeft te verwachten is de kwaliteit die je vroeger gewend was van een Philips TV. Ook doe je er verstandiger aan om geen dure -lees kwaliteits- spullen meer te kopen. :roll:

WatEenGelul.nl

Re: Philips TV 32pw9527, wie is er nog consument?

Ongelezen bericht door WatEenGelul.nl »

Dit kan altijd gebeuren met elk willekeurig ander merk ook. Hiervoor is overigens je verkooppunt aansprakelijk. Zij dienen de coulance uit te voeren, niet Philips. Wat zij achteraf met Philips behandelen is hun zaak. Een TV dient inderdaad bij normaal gebruik langer dan 2 jaar mee te gaan. Een 50/50 regeling zou hier inderdaad beter op zijn plaats zijn geweest en ik zou de verkoper hier ook zeker nog eens op aanspreken als ik u was.

ikbenik

Re: Philips TV 32pw9527, wie is er nog consument?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tijden zijn veranderd. Wat je in ieder geval niet meer hoeft te verwachten is de kwaliteit die je vroeger gewend was van een Philips TV.
In het verleden zaten de servicekosten in de aankoopprijs inbegrepen.
Doordat de consument steeds lagere prijzen eiste zijn deze servicekosten uit de aankoopprijs verdwenen.
Dus dien je ze achteraf te betalen.

Daarnaast is het niet zo dat je zomaar mag zeggen dat alle tv's een bepaalde periode mee horen te gaan.
Dit is per merk en per type verschillend.

In deze tijd dat alles goedkoper moet, worden natuurlijk op bepaalde zaken bezuinigd.
Om toch aan de vraagprijs van de consument te komen worden producten in massa geproduceerd. Waarbij de producten bijna niet meer gerepareerd kunnen worden of als er problemen zijn dan zijn de reparatiekosten veel hoger.
Dit komt omdat de diverse onderdelen in elkaar geïntegreerd worden (omdat dat goedkoper is), waardoor er hele units vervangen moeten worden ipv alleen de defecte onderdelen.

Alleen de consument wilt dat maar niet begrijpen.
Die denken tegenwoordig dat de zon voor niets opgaat.
Droom lekker verder.

Gesloten