LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixmania : boycotten aub

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
markcremers

Pixmania : boycotten aub

Ongelezen bericht door markcremers »

Zes maanden geleden is mijn camera door mij defect opgestuurd, vier maanden geleden ontving ik hem verkeerd gerepareerd en heb de camera

opnieuw opgestuurd naar Pixmania. Daarna heb ik tientallen malen (a 0,25 per minuut) gebeld voor de status. Hier een greep uit de opmerkingen

van Pixmania (er zat nog garantie op het product):
Uw camera is gevallen (onzin)
Uw camera is reeds terug gestuurd (onzin)
U moet de offerte tekenen (onzin - garantie)
Uw camera is vernietigd, wilt u het geld terug (ja, dit was anderhalve maand terug)
De service is triest, want je wordt op geen enkele manier geinformeerd. Alleen telkens na wederom een uitleg "Uw klacht/verzoek wordt

neergelegd bij het hoofdkantoor". "Verder kunnen we niets voor u doen meneer". Tot op heden, een dikke 7 maanden later heb ik geen geld en /

of geen camera gezien.
Het totaalbedrag van de camera (nieuwwaarde) was 420 euro. Niet iets om je zomaar bij neer te leggen.

Captain Pervert

Re: Pixmania : boycotten aub

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je hebt vast niet in eerste instantie bij die webshop gekocht omdat ze bekend stonden om de goede service. Nee, dat was vanwege de prijs. Door vervolgens met dat soort boeven in zee te gaan, calculeer je het risico in dat je in geval van defecten stuit op een stroperige en vaak ronduit schandalige service. Het is dan een beetje hypocriet om de vermoorde onschuld uit te gaan hangen.

En hoewel webshops zich aan dezelfde consumentenregels dienen te houden als gewone winkels, kunnen zij zich verschuilen achter telefoon en email en hebben ze de vrijheid om aan te modderen (kastje-muur, stommetje spelen, etcetera) zoveel ze willen. En er is geen wet die daar iets aan kan doen, je kan gewoon maar het beste je spullen in de winkel kopen.

markcremers

Ongelezen bericht door markcremers »

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat houdt niet in, dat je je daarom moet neerleggen bij slechte service. Met andere webwinkels heb ik nooit problemen gehad, dus waarschuw ik met name voor Pixmania. En voor 420 euro moet je toch zeker je best doen. Hypocriet is niet het juiste woord, want de goedkope producten komen voort uit minder personeel en andere marketing methoden, maar dat betekent niet dat de service slecht hoeft te zijn.

Captain Pervert

Tip voor de volgende keer.

Kijk hier eens: http://tweakers.net/shopreview/3534

Niet alleen komt Pixmania er slecht uit, er zijn ook buitengewoon veel mensen die het nodig vonden hun mening over die winkel te posten, dat zegt al genoeg.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

want de goedkope producten komen voort uit minder personeel en andere marketing methoden, maar dat betekent niet dat de service slecht hoeft te zijn.
Service kost net zoveel als een winkelpand. Natuurlijk is de service minder wanneer de prijs lager ligt dan de gemiddelde webwinkel. Pixmania verkoopt veel aan mensen die van onmogelijke koopjes houden. Nu weet je waarom de prijs te mooi is om waar te zijn.

edjekadettje

Ongelezen bericht door edjekadettje »

Na al deze negatieve aandacht .
Toch even een positieve.
Vorige week vrijdag een lcd tv besteld via de site,maandag bevestiging dat het geld op hun rekening stond,afgelopen vrijdag toestel binnen gekregen,zou donderdag afgeleverd worden door dpd maar ivm files konden ze dat niet halen en werd het vrijdag.
Hele correcte en nette mensen aan de lijn gehad bij de klantenservice.
misschien een uitzondering,maar het is dus niet allemaal kommer en kwel bij pixmania !

mvg Edwin

Captain Pervert

Ik snap niet dat je het risico nog wilt nemen als je ziet hoe dat geboefte wordt afgebrand hier en daar. Er zijn shops die goedkoper zijn en 10 keer beter aangeschreven staan

Miranda26

Ongelezen bericht door Miranda26 »

hoi allemaal,
:!: ik heb al vaak besteld bij pixmania en heb hele goede ervaringen. vorig jaar heb ik er een camera besteld voor de laagste prijs. levering ging goed.
heb voor sinterklaas vervolgens een multimediaspeler besteld daar. ging perfect behalve dat hij 2 maanden geleden kapot ging. gelukkig zat er garantie op en daar heb ik naar tevredenheid gebruik van gemaakt. ik ben goed geholpen en kreeg snel antwoord op mijn mails. aftersales duurde ietwat lang maar bij gewone winkels gaat t ook niet altijd sneller. ik werd steeds op de hoogte gehouden van de status dus al met al was die service prima! ben tevreden dus! :)

ccb

Ongelezen bericht door ccb »

heb er de vorige week iets gekocht, veel problemen met de levering gehad die in eerste in stantie niet de schuld van hen waren, maar in tweede instantie interesseerde het hun eigenlijk niet dat eea werd opgelost.ik kreeg bericht dat ik zelf de vervoerder maar moest bellen .toen ik die belde en iets te kritisch werd, moest ik van hun pixmania bellen.
Conclusie:
al zijn de prijzen nog zo goed( als je een beetje zoekt valt dat ook wel tegen).Ik geef liever meer uit, zodat ik ook netjes behandeld wordt, dan nog bij hun kopen.
Ik ben het er niets mee eens dat je bij die prijzen geen service mag verwachten.
Iedereen uit de handel weet de inkoopsprijzen van artikelen en de marges.De marges is bij hen groot genoeg om toch goede service te verlenen.De service is mensenwerk en mentaliteit en beleid

Koesie

Ongelezen bericht door Koesie »

Ook ik heb een zeer slechte ervaring met PIXMANIA.

12 Februari 2007 hebben wij van dit bedrijf een stoomreiniger ontvangen. Bij de aankoop heb ik een extra "zorgenvrije aankoopgarantie" afgesloten. De zorgenvrije aankoopgarantie staat garant voor het geval er defecten zijn, de cliënt het product op kosten van de leverancier ter reparatie kan aanbieden.

Wij gingen het apparaat op 2 Maart in gebruik nemen waarbij binnen 5 minuten de werkborstel afbrak. Pixmania is alleen te bereiken via 0900 - 2658520 (0,25€/min).
Daar werd mij verteld dat ik het apparaat kon verzenden de verzendkosten moest betalen die mij direct terug betaald zouden worden.
Ik moest een fax sturen naar Frankrijk t.a.v. Mw. K. Cogen, met de door mij gemaakte kosten van €23,95 die dan aan mij retour gestort zouden worden.

Na 9 weken op 31-05-07 kregen wij eindelijk het nieuwe apparaat thuis, wat aan alle kanten kokend water spuit, dus ook weer terug gestuurd zou moeten worden.
Ik heb weer gebeld, gefaxt en gemaild en gezegd dat ik eerst mijn verzendkosten terug wil hebben. Zij zeiden mij per mail dat ze het apparaat op laten halen. Het staat nu al weken klaar. Niemand reageert meer op mail en terugbetaling is echter na 4 dure telefoontjes (0,25€/min) en 3 faxen naar Frankrijk tot op heden niet gebeurd. Wanneer ik het 0900 nr probeer te bellen wordt de verbinding soms wel tot 3x verbroken tijdens het keuze menu en kan ik weer van voor af aan beginnen.

Op de website staat vermeld Niet goed geld terug, maar geld terug is in de vorm van tegoedbonnen. Maar vanwege de hoge kosten durf ik het apparaat niet nog eens terug te sturen, want terugbetaling gebeurd niet.

De aanschafkosten waren in totaal €78,73 + €23,95 retour zenden + diverse telefoontjes en faxen. Ik heb van alle telefoongesprekken de naam van de personen genoteerd en alle bewijzen bewaard.

Pixmania heeft een Nederlands site, maar we hebben uitsluitend een Frans adres en staan ingeschreven bij de Belgische KvK.
Ik laat het hier echt niet bij zitten en ga alles op alles zetten.
Ook heb ik de Belgische KvK ingeschakeld en het hele verhaal verteld. Ben benieuwd of die iets kunnen.

Mijn advies is KOOP NOOIT IETS BIJ PIXMANIA!!!!!

JvdB

Ongelezen bericht door JvdB »

Kocht een Canon all-in-one printer bij Pixmania. Apparaat bleek bij aankomst defect. Dan moet je 'm (op eigen kosten) opsturen naar Frankrijk. De hele procedure is overigens nogal onduidelijk. Vervolgens kreeg ik een mail dat het ten minste een maand ging duren na ontvangst van de printer in Frankrijk. Uiteraard had ik daar wel een vraag over.... Ik had ook een vraag over de vreemde mailtjes van Pixmania die ik ontving, over ontbrekende onderdelen die ze van me zouden hebben ontvangen (???)
Bellen met Pixmania heeft geen enkele zin, je staat constant in de wacht. Mailen heeft ook geen zin, je krijgt alleen standaard antwoorden terug.
Na een maand de nieuwe printer ontvangen. Bleek hetzelfde defect te vertonen. Tja, zegt Pixmania, gewoon terugsturen op eigen kosten en tja, u moet dan weer een maand wachten.
Heb ik dus ruim 2 maanden zonder printer gezeten, bovenop de koopprijs nog eens zo'n 65 Euro aan verzendkosten betaald en dan moet ik maar afwachten wat er gebeurt? Ik dacht het niet.
Mailen en bellen....je raadt het al. Op de mails standaard antwoorden als: het spijt ons, maar.....
Ik koop al jaren bij Internet aanbieders, tot in Amerika aan toe. Nog nooit problemen gehad. Maar voor mij dus NOOIT meer iets van Pixmania.

Gesloten